Gå til innhold
Hundesonen.no

Valp i 4. etasje uten heis


Gjest
 Share

Recommended Posts

Om under 6 herlige, men lange, uker kommer endelig lille godgutten Ludvig hjem til meg. Gleder meg vilt, men er fortsatt litt urolig med tanke på at jeg bor i 4. etasje på en blokk uten heis. Heldigvis er det en fin gressplen rett utenfor inngangsdøra. Jeg og trappene kommer nok til å bli gode venner de neste månedene (gratis rompetrening, oh yeah!), men jeg er redd for at valpen ikke vil klare å holde seg ned alle trappene. Noen som har noen gode tips?

*Legger ved noen bilder av godgutten, tatt av Synnøve*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, se der! Gratulerer :)

Har også solgt valp til personer i blokk, tror faktisk de bodde i 4. etasje de også, uten heis.

De hadde et uhell hele den veien, og det var en gang hun skulle gå ned trappa selv og endte opp med å tisse i nest nederste trappetrinn :ahappy: Ellers bærte de henne, og det gikk fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du bærer'n, så burde det gå fint. De færreste valper vil tisse mens du bærer dem. :)

Det er jeg fullt klar over, men likevel.. Er jo mange trapper.. Kanskje best å sove med klær på om natta? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, se der! Gratulerer :)

Har også solgt valp til personer i blokk, tror faktisk de bodde i 4. etasje de også, uten heis.

De hadde et uhell hele den veien, og det var en gang hun skulle gå ned trappa selv og endte opp med å tisse i nest nederste trappetrinn :ahappy: Ellers bærte de henne, og det gikk fint.

Tusen takk, er helt fortapt i han jeg.. :lol:

Godt at det er flere som har gode erfaringer :) Blir vel å gå med litt tørkepapir i lomma da i tilfelle :teehe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, er helt fortapt i han jeg.. :lol:

Godt at det er flere som har gode erfaringer :) Blir vel å gå med litt tørkepapir i lomma da i tilfelle :teehe:

Skjønner jeg godt :D

Tror det blir å gå helt fint. Bare vær flink å gå ut ofte, så ordner det seg. Blir det uhell i trappa, så blir det uhell. Tørk opp.

Men lar dere han gå ned alene så er det jo selvfølgelig en myyye større sjanse for at han pisser i trappa :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først og fremst; gratulerer med nydelig valp!:D

Ellers; jeg har hatt valp i 5 etg uten heis og jada det ble en god del runder i starten men det gikk helt greit, vi hadde ingen uhell den tiden vi bodde der:) Om jeg kommer til å gjøre det igjen? Sannsynligvis ikke :P Men det blir aldri større problem enn man gjør det selv, ha en joggebukse og genser liggende ved siden av senga så er det bare å dra det på seg før man løper ned :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bor i 5etg uten heis. Bar valpen ned ganske lenge, spesielt om morgenen. Man blir sterk av så mye trappegåing ja :)

I tillegg hadde vi avis på terrassen. Det var egentlig ikke planen i starten, men det var et veldig fint hjelpemiddel.

Hvis vi så at valpen skulle til å gjøre fra seg løftet vi henne rett ut der. Gikk raskt slik at hun så sammenhengen.

Hun ble husrein veldig tidlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner jeg godt :D

Tror det blir å gå helt fint. Bare vær flink å gå ut ofte, så ordner det seg. Blir det uhell i trappa, så blir det uhell. Tørk opp.

Men lar dere han gå ned alene så er det jo selvfølgelig en myyye større sjanse for at han pisser i trappa :lol:

Tusen takk for gode tips :) Ser virkelig fram til å hente valpen nå :lol:

Først og fremst; gratulerer med nydelig valp! :D

Ellers; jeg har hatt valp i 5 etg uten heis og jada det ble en god del runder i starten men det gikk helt greit, vi hadde ingen uhell den tiden vi bodde der:) Om jeg kommer til å gjøre det igjen? Sannsynligvis ikke :P Men det blir aldri større problem enn man gjør det selv, ha en joggebukse og genser liggende ved siden av senga så er det bare å dra det på seg før man løper ned :P

Tusen takk.. Jeg er helt betatt av han - virkelig en drøm som snart er blitt sann :wub: Blir nok trolig første og eneste valp i blokk, men aldri si aldri :P

Pysj er fint! Jeg er til og med truanes til å gå ned i morgenkåpe når det er minivalp. :lol:

Hehe, takler ikke å sove i pysj - singlet holder (for mye informasjon, haha?), men skal nok klare å kjøpe inn en morgenkåpe. Er en del hunder her, så den gjengen av naboer vil jo skjønne tegninga om jeg dukker opp kl. 3 på natta i morgenkåpe. Må bare huske inngangsdørnøkkelen *minne meg selv på det* :ahappy:

Why not :D Blir sikkert et eller annet mannfolk også som plutselig begynner å gå kveldsturer rundt den samme tida :lol:

Hehe, ja - er en del kjekke mannebein her.. :lol:

Bare ikke gjør som oppdretteren din du. Når jeg skulle løpe ut med Hector når han var liten glemte jeg ta på bukse :whistle::lol:

Du altså Synnøve.. Jeg har nok vært der også med forrige valpen. Glemte rett og slett at det var naboer på hytta og hjemme :P

Vi bor i 5etg uten heis. Bar valpen ned ganske lenge, spesielt om morgenen. Man blir sterk av så mye trappegåing ja :)

I tillegg hadde vi avis på terrassen. Det var egentlig ikke planen i starten, men det var et veldig fint hjelpemiddel.

Hvis vi så at valpen skulle til å gjøre fra seg løftet vi henne rett ut der. Gikk raskt slik at hun så sammenhengen.

Hun ble husrein veldig tidlig :)

Så bra at det har ordnet seg for andre også! Det er godt å høre :) Kommer garantert til å bære han opp og ned én god stund :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare ikke gjør som oppdretteren din du. Når jeg skulle løpe ut med Hector når han var liten glemte jeg ta på bukse :whistle::lol:

UFF,det har jeg også gjort og Chicka var ikke valp engang...

Hun signaliserte at hun måtte på do og jeg gikk ut i bare sko og tshirt, kjempe trøtt og surrete.

Jeg bodde ganske sentralt på den tiden, med pub rett nedi gata, heldigvis var dette midt i uka og vi trengte ikke å gå lenger enn rett utenfor huset og over veien så kunne hun gå i "skråningen'.

Men jeg var ganske flau da jeg våknet dagen etter og husket hva jeg hadde gjort helt i koma, og jeg var helt ederu, tenk :)

Tenk om noen hadde sett meg i tshirt og crocks, sexy me... ;)

Grattis med ny valp, han var kjempe søt!!! :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, takler ikke å sove i pysj - singlet holder (for mye informasjon, haha?), men skal nok klare å kjøpe inn en morgenkåpe. Er en del hunder her, så den gjengen av naboer vil jo skjønne tegninga om jeg dukker opp kl. 3 på natta i morgenkåpe. Må bare huske inngangsdørnøkkelen *minne meg selv på det* :ahappy:

Jeg sover naken :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bor i tiende, i ganske stor blokk med kun en heis. Så valpen måtte ut døra, bort til heisen, vente lenge på heisen, vente i heisen mens den sneglet seg ned ti etasjer, bort til utgangsdøra, vente til dørene gikk opp, gå ut, gå bort til gresset - og så endelig tisse. Det ble noen uhell i heisen (urine off er supersmart!), men det gikk egentlig veldig bra. Når han begynte å tisse løftet vi ham opp og holdt ham med magen opp, og da ble det en del søte klagelyder, for det var ikke noe gøy å bli løftet opp akkurat når han skulle tisse! Snakk om dårlig timing fra menneskene som skulle løfte ham opp før han var ferdig... :lol: Han lærte seg fort at man skal tisse ute, og da han skjønte koblinga ut - tissing begynte han å si fra når han skal ut. Nå er han 14 uker og har ingen uhell lenger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Rekke opp hånda*

Har hatt to valpeperioder i 5. etg uten heis. Hadde Uggs stående på matta og joggebukse og fleecejakke liggende klare brannmannstyle ved siden av senga. Gikk så fint, atte! At knertisen tissa inne på utvalgte steder til hun var ganske stor hadde ikke noe med trappene å gjøre, bare at hun var et markeringsmonster. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...