Gå til innhold
Hundesonen.no

Hundemishandling utenfor en utstilling


SusanneL
 Share

Recommended Posts

aner ikke om det er google engang jeg, er ikke jeg som har oversatt greia.

Det at teksten ikke gir noen mening overhodet er et ganske greit tegn på at noen har brukt autotranslate. Var ikke ment som kritikk mot deg, men kritikk mot folk som faktisk gidder å lage og legge ut en slik oversettelse som om det har noe verdi. Det har jo ikke det :P (Og da er det selvsagt folkene som gjorde det originalt, igjen: ikke deg :P )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du ei russisk ordbok til meg da? ;) For min ligger nederst i ei flytteeske drøyt 1200km luftlinje fra meg.

(I tilfelle du ikke skjønte det var det altså derfor jeg skrev eksplisitt: "alt man trenger er ei ordbok...." - men ønsket om å være litt slibrig mot meg var vel større en viljen til å lese :P )

"Litt" hårsår? Ømme tær? Hvordan skulle jeg vite hvor ordboka di var?

Og finnes det ikke russisk/ norsk/engelsk ordbøker på nett?

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Litt" hårsår? Ømme tær? Hvordan skulle jeg vite hvor ordboka di var?

Og finnes det ikke russisk/ norsk/engelsk ordbøker på nett?

Overhodet ikke, men den dagen "så gjør det da" er ment positivt.... Det finnes på nettet, dårlige, og det tar dobbelt så lang tid på noe som tar tid i utgangspunktet (med ei ordbok). Da vil det antakeligvis ta en uke med 1-2 timers arbeid hver dag. Iallefall med mitt nivå. Det er jo en wall of text, antakeligvis med dialektvarianter som tar tid å dekode... :/
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overhodet ikke, men den dagen "så gjør det da" er ment positivt.... Det finnes på nettet, dårlige, og det tar dobbelt så lang tid på noe som tar tid i utgangspunktet (med ei ordbok). Da vil det antakeligvis ta en uke med 1-2 timers arbeid hver dag. Iallefall med mitt nivå. Det er jo en wall of text, antakeligvis med dialektvarianter som tar tid å dekode... :/

"Så gjør det da, jeg skjønner ikke et kvidder" kan muligens også tolkes som at jeg ønsket å skjønne noe av hva teksten handlet om? Etter å ha lest teksten 3 ganger uten å bli så mye klokere? Men neida, jeg var bare ute etter å ta deg...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Dama kan komme med så mange undskyldninger som hun bare vil (for akkurat det skjønte jeg). Det spiller ingen rolle.. Det er ingenting som kan unnskylde å stå med stokk og banke bikkja :(

+1. Vi er tydeligvis to som er over gjennomsnittet gode på ymse russiske oversettelser. Tenker akkurat det samme, spiller liten rolle hva bortforklaringer dette sjuke kjerringspetakkelet måtte ha. Høres mest sannsynlig hjemme på psykiatrisk avdeling okke som.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

+1. Vi er tydeligvis to som er over gjennomsnittet gode på ymse russiske oversettelser. Tenker akkurat det samme, spiller liten rolle hva bortforklaringer dette sjuke kjerringspetakkelet måtte ha. Høres mest sannsynlig hjemme på psykiatrisk avdeling okke som.

Utvilsomt sant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://perros365.com/caso-chekova-comunicado-oficial-de-la-fci/

The FCI has published an official release from its General Committee about the called “Chekova Affair”. Some days ago it was a viral video going around the www where it was possible to see Elena Chekova beating one of her Caucasian Shepherds because the dog refused to go into the car.

These facts were treated by the Lithuanian Kennel Club, organizer of the show, banning for life any involved to participare at shows in Lithuania. Also the Romanian Kennel Club, as informed its President Mr. Cristian Stefanescu, toke similar actions even not being directly linked with the matter.

Now, while waiting news from Russia and Latvia (because one of the involved is a Latvian breeder) we know the official position of the FCI.

The International Federation declares again its firm position promoting the health, integrity and wellbeing of dogs worlwide and ask its russian member (RKF) to take serious actions due to breeders are not directly FCI members otherwise members of their national kennel clubs.

We have just a suggestion for the FCI: In fact, there is one individual and direct connection of breeders with the FCI: the Affix,

Affix is granted by the FCI and, apparently, the FCI has the power of cancel it or remove it from the official afixes list, something that could be seen as a serious and committed action from the FCI General Committee.

This is the FCI official release:

“About shocking mistreatment by Russian exhibitor at a dog show in Lithuania

The FCI General Committee informs:

On August 8th, 2013 the FCI General Committee has questioned its Russian member (the Russian Kynological Federation) about a case of serious mistreatment by a Russian exhibitor reported to have taken place at a dog show in Lithuania.

The FCI firmly restates its position against any cruelty towards animals: (http://www.fci.be/#cruelty2dogs)

The FCI firmly reiterates its mission statement and values:

The FCI is responsible for safeguarding canine health and international dog activities to enhance the relations between dogs and humans.
• the FCI cares about all dogs worldwide.
• the FCI considers the health, temperament and behaviour as the most important matters in dogs and their Breed Standards.
• the FCI promotes dog activities and dog sports worldwide, which it considers beneficial to the dogs.

The FCI General Committee would like to remind that the FCI cannot take sanctions against any breeder, since the breeders are members of a national canine organisation and not of the FCI; breeders have no direct, official link to the FCI (the members of the FCI are the national canine organisations, not the breeders). We consequently urge our members, the national kennel clubs, to take actions in such important, serious and unacceptable situations.

The FCI General Committee will share the position of the the Russian Kynological Federation about this issue as soon as it is known and will definitely recommend that a severe sanction be taken in case the exhibitor involved is found guilty of mistreatment”.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...