Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

Wow, jeg elsker bildet Margrete fikk! :D Det kan jo brukes som logo for en oppdretter!

ÄLSKAR den bilden du gjort till Margrete :D:whistle: superfint!

For et fantastisk bilde du laget til Margrete, IA :). Helt nydelig!

Tusen takk :flowers:

• Svar 83
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg var først i køen og Ia har alt laget til meg Litt uferdig, og skal lage bakgrunnen til mer difus, men er her foreløpig resultat.

Hei sonen! Nå har jeg fått en del forespørsler fra bekjente rundt om kring, om jeg kunne tenke meg å male digitale portretter av deres kjære, både tobente og firbente. Dette gjør jeg med glede, da

Nå?

Skrevet

Å så vakkert. Jeg har så lyst på en collage der alle hodebildene av mine nåværende og tidligere hunder er med på.

Det hørtes veldig fint ut :heart:

Skrevet

Oj! Jeg er egentlig ikke så glad i data-tegninger, men Margrete sitt bilde var utrolig bra!! Jeg lurer på om jeg må legge inn en bestilling en dag jeg, rett og slett!

• Like 2
Skrevet

Oj! Jeg er egentlig ikke så glad i data-tegninger, men Margrete sitt bilde var utrolig bra! Jeg lurer på om jeg må legge inn en bestilling en dag jeg, rett og slett!

Ip, så hyggelig! Føl deg fri, jeg biter bare litt :ahappy:

Forresten, vil bare nevne sånn såvidt at jeg foretrekker å bli kontaktet via e-post. Jeg svarer like hyggelig på PM, altså, men det er så greit å få push-varsler på telefon :)

Også må jeg nevne at dere er supersøte! Jeg setter virkelig enorm stor pris på alle de fine tilbakemeldingene deres :heart:

Skrevet

Jag kommer nog med en beställning eftervart jag också, måste bara spara upp först hihi...

Du är jätteduktig IA!

Så hyggelig å høre! :D

Skrevet

Helt nydelige, IA :D

Jeg er litt gammeldags av meg og liker best "vanlige" - ikke digitale malerier best. Lager du det også? :)

Skrevet

Legg ut fler bilder a, treiga

Jadajadajada :lol:

Helt nydelige, IA :D

Jeg er litt gammeldags av meg og liker best "vanlige" - ikke digitale malerier best. Lager du det også? :)

Tusen takk! :D

Jeg er enig med deg der, "ordentlige" malerier slår alt. Jeg har malt mye med oljemaling i mitt liv, men de siste årene har det blitt lite på grunn av mangel på utstyr og ork. Når jeg maler digitalt får jeg den samme kreative utfordringen, men på en måte som er litt enklere tilgjengelig når jeg nå først har Photoshop og tegnebrett. Trenger ikke en gang å vente på at malingen tørker :lol:

Jeg tegner en del med blyant, da. Men jeg har nok ingen planer om å selge verden "vanlige" malerier eller tegninger :) Det blir liksom et helt annet omfang med det samme. :)

Skrevet

Bildet til Margrethe = W.O.W!

:flowers: Takk

Må finne noen fine bilder i morra! Det til Margrete var jo bare sinnsykt!

Please do! Tror aldri jeg har malt staff, så det hadde vært veldig gøy :)

Så flink du er Ia!

Tusen takk! :queen:

Skrevet

Jeg var først i køen og Ia har alt laget til meg :D:wub: Litt uferdig, og skal lage bakgrunnen til mer difus, men er her foreløpig resultat.

1147792_10151667608753267_767589011_n.jp

Å, herregud, så fint!!!
Skrevet

Fantastiske bilder!

Edit: greier du å tegne en elg :innocent:

Tusen takk! Og en elg skulle da ikke være noe problem :P

Å kjære vene, så utrolig vakkert det bilde til Margrete!

Å, herregud, så fint!!

Tusen takk! :D

Jeg sitter og jobber med en ny kollasj nå, og jeg burde vel kanskje nevne at jeg blir nødt til å sette prisen opp litt for disse. Planen var jo å lage portretter, det er det jeg er flinkest til, og det i seg selv er veldig mye arbeid. To hoder tar jo igjen dobbelt så lang tid å tegne som et, så prisen går litt opp. :) Men slikt diskuterer vi en-til-en! Takk for fine ord :heart:

Skrevet

Tusen takk! Og en elg skulle da ikke være noe problem :P

Da skal du ikke se bortifra at det kommer en bestilling på noen elgbikkjer + en elg etterhvert, må bare finne ut hva jeg egentlig vil ha :P

• Like 2
Skrevet

Jammen, det er så ekkelt å legge ut bilder som ikke er ferdige! Det ser jo ut som er fireårings kruseduller helt til siste slutt, og det har jeg ikke noe lyst til å vise frem :lol: Men tusen takk! Skal prøve å legge ut noen prosess-bilder snart :)

Hehe, jeg vet :P . Men jeg vil også lære meg hvordan du får det til så utrolig bra med pelsen, syns selv at kort pels og masse fargenyanser er vanskelig (f. eks brindle). Da må jeg jo ha noe å se etter :D .

Skrevet

Hehe, jeg vet :P . Men jeg vil også lære meg hvordan du får det til så utrolig bra med pelsen, syns selv at kort pels og masse fargenyanser er vanskelig (f. eks brindle). Da må jeg jo ha noe å se etter :D .

:lol: Kort pels er jo så mye lettere enn lang! Jeg synes kort pels er ganske kjedelig å lage, men bruker jeg liten nok pensel og mange nok fargenyanser og strøk går det som regel veldig lett. Det er bare å tegne nok hårstrå, så ser det stort sett greit ut. Lang pels derimot synes jeg er morsommere, men vanskeligere. Den ser så myk ut når den har begynt å ta form, at jeg ofte slutter litt for tidlig da jeg synes de siste detaljene ødelegger silke-følelsen :lol:

Jeg har egentlig ingen andre triks enn at jeg er veldig tålmodig av meg, og vel har et godt øye for å gjenskape utrykk eller noe slik. Derfor liker jeg best å male mennesker og dyr, fordi jeg kan gjenskape øyeblikk og følelser, akkurat som jeg gjør på scenen eller når jeg skriver. Også er jeg glad i farger og nøyanser, da, brindle er noe jeg koser meg skikkelig med! Jeg har sinnsykt lyst til å prøve meg på blue merle! Det har jeg aldri gjort.

Jeg sliter mer med lys og skygger. Jeg er fortsatt helt amøbe på å tegne sorte hunder, fordi lys har så utrolig mye å si for hele pelsfargen. Spesielt hvis jeg ikke har et bilde, en slags fasit, å se etter. Hunden jeg maler nå er en flat, og bildene jeg ser etter er mye mindre enn de jeg maler, og da sitter jeg og sliter meg litt i håret til tider. Der jeg er nå synes jeg hele dyret ser blått ut :lol:

Nei, nå skriver jeg meg bort! Men virkelig, jeg skal prøve å få til en tutorial en dag, det har jo hjulpet meg mye å se på deres i Tegne-tråden. Jeg må bare få ork og tid, og tvinge meg selv til å få litt lyst :) Greia er at jeg egentlig ikke gjør noe spesielt. Jeg maler som om det skulle vært med maling på et lerret, og da er det litt vanskelig å prøve å lære det bort, på en måte. Men jeg skal prøve :) Skal iallefall prøve å prøve. :P

Skrevet

Har du noe ca. prisoverslag? (Prisliste?)

Dette er jo helt nytt for meg, og jeg er kjempe(!)dårlig til å kreve penger av folk. Jeg har solgt to malerier så langt, og der er det vel egentlig kunden som har dyttet litt penger i fanget på meg.

Men jeg tenker slik foreløpig, når det gjelder portrett av dyr:

Portrett med blank bakgrunn (valgfri farge, evt. velger jeg hva som passer best): ca. 400,-

Portrett med spesiell bakgrunn (landskap osv.): ca. 500,-

Kollasjer: 6-700,-, etter hvor mange bilder og hvor komplisert det gjøres.

For portretter av flere, type gruppebilder, kommer det an på hvor mange som er i bildet. ca. 100-200 kroner ekstra "per hode".

Prisene kommer i det hele tatt veldig an på hva du ønsker, men her er sånn ca. hva jeg tenker. Jeg kan legge ut eksempler på de forskjellige senere i dag :) Håper dette ga noen mening!

EDIT: Som nevnt kan jeg også male mennesker. Dette koster nok litt mer. Portrett av eier+hund tenker jeg sånn 7-800 kroner for :)

• Like 2
Skrevet

Er det bare jeg her i verden som ikke får sett bildet til Margrete? Kan noen legge det ut på nytt? Jeg får bare error og en tekststreng som likner på noe fra facebook.... :( Vil gjerne se!

Skrevet

Er det bare jeg her i verden som ikke får sett bildet til Margrete? Kan noen legge det ut på nytt? Jeg får bare error og en tekststreng som likner på noe fra facebook.... :( Vil gjerne se!

Nå? :)

1000324_10151824945835833_623081915_n.jp

• Like 5
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Den trenger ikke å bli det, og det avhenger av mange faktorer. Dessverre er jo eurasier også en rase som er litt utsatt for nervøsitet og usikkerhet, så da blir det ekstra nøye med disse tingene. Oppdretter og linjer. Sunne linjer både fysisk og mentalt, og foreldre som er trygge og har tidligere kull der valpene jevnt over er stødige hunder.  God sosialisering og miljøtrening - alene, uten den andre hunden. Vi hadde en fryktaggressiv hund da vi fikk valp, vi gikk ikke tur med dem sammen det første halvåret for at valpen ikke skulle lære av den voksne. Valpen må lære å gjøre alt på egenhånd, og vennes til ulike miljøer og situasjoner. Er du alene, eller har du familie som kan hjelpe til? Hvis ikke kan det bli krevende å lufte, trene og sosialisere både en valp og en voksen hund hver for seg. En annen ting er to hunder av motsatt kjønn. Det er jo en ganske stor risikofaktor med stress under løpetid, og dette kan forverre situasjonen både for tispa og hannhunden. Jeg ville vurdert å få en tispe til, rett og slett for å gjøre hundeholdet veldig mye enklere. Det kan være krevende nok med to ellers stabile hunder under løpetid. 
    • Vurdere å skaffe meg en hund nummer 2. Har en voksen labrador tispe fra før av, hun er en nervøs type, litt skvetten og var på lyder og skygger. Ønsker meg en Eurasier, hannhund, men lurer på om denne rasen er av typen som vil adoptere hennes oppførsel og nervøsitet? Eller vil eurasier valpen, siden det er en ganske egen og sta rase, være nærmest uaffektert av det? Jeg ønsker jo ikke å skaffe en hund til dersom den også blir en nervøs hund..
    • Takk for mange gode tips 😌 Det er ikke noe problem hos veterinær, hun er veldig snill ved håndtering og sånn da  ☺️
    • Hun er ung, og har dårlige erfaringer. Jeg tenker at det kan hjelpe å gi henne tid, og trene i utstillingslignende settinger. Tren uten å stille opp for dommeren, belønn masse, og gå ut igjen av ringen uten å stille opp for visning. Tren også på oppstilling og visning for seg selv uten for ringen og i andre settinger, hjemme, på parkeringsplassen, i parken osv. Gå videre med å trene i utstillingsring og stille opp, men la treningsdommer bare belønne uten å ta på henne. Og selvfølgelig respektere alle signaler på at hun er utrygg, la henne selv ta initiativ. Om utstilling ikke er viktig for dere er det såklart like greit å droppe det, men det kan nok fint gjøres å gjøre positivt igjen med trening og tålmodighet. Og det er viktig at hun f.eks. kan stå på et veterinærbord og bli undersøkt også.
    • Har ei tispe på snart 2 år. vi har drevet litt med utstilling siden hu var valp fra 4 måneder til hu ble ca 1 år. Den første tiden på treninger gikk det veldig bra , hu er sosial hund utad og elsker oppmerksomhet og byliv. Etter en tid begynte hu å rygge fra dommeren i ringen , kunne sette seg og rygge unna men vi fikk allikevel satt hun opp igjen og fikk bra premier på utstillinger . Helt til vi kom til den 5 siste utstillingen, da gikk det bra første dagen men 2 dagen da vi gikk i ringen gikk det bra helt til vi skulle stille henne opp, hode og tenner gikk fint helt til dommer skulle kjenne mot rygg da rygger hun bakover og klappet med tennene mot dommer .  Så jeg tok en avgjørelse med å si vi trekker oss .. her innså jeg kanskje at hun har jo prøvd å gitt oss tegn litt hele veien med å sette seg og rygge unna, men folk rundt trodde det var kun trass siden hu er en bestemt tispe .  etter dette oppsøkte jeg fysioterapeut og tok MR og røntgen av henne og det ble påvist betennelse på begge sider i lysken/ hoften. Det vi så når fysio skulle gå over hu var at det var tydelig vondt . Men nå i dag 1 år etterpå med gjentatte behandlinger og styrke treninger har hu endelig blitt friskemeldt og vi kan gå tilbake til det normale. Vi har vært med 2 ganger på utstillingstreninger , første gangen gikk veldig bra . Men det var folk som hu kjenner i miljøet fra før  .2 gangen oppsøkte vi nytt sted , hu var veldig glad for å komme og se så mange hunder og mennesker og hu hilste og koste med flere .  Men da vi løpte i ringen og skulle stille henne opp før treningdommeren rakk å ta på henne «snappet « hun . Så da gikk vi ut av utstilling posisjonen ,da gikk hun bort til dommer og damen og nusset og koste med dem.. utenfor ringen er det heller ikke noe problem .  Så nå lurer jeg på om jeg bare skal droppe utstilling helt for hennes del, når jeg ser at det minnesbilde fra smerte fra siste utstillingene sitter i henne så sterkt ..  Hun er jo en fantastisk og glad hund ellers. Vi skal vertfall ha en lang pause og fokusere på  noe annet og bare være hund. Har noen opplevd noe lignende, og er det beste å bare droppe utstilling helt ?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...