Gå til innhold
Hundesonen.no

Livet i Finnmark!

LinL
 Share

Recommended Posts

• Svar 85
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Det er bare stusslige mobilbilder da, men tenker dere blir litt sjalu på omgivelsene likevel Har jo flyttet, bor i den bittelille kommunen Kvalsund. Bittebiiiiiitte liten er den, men selv om jeg bor

Kanskje litt vinterbilder. Fortsatt mobilbilder altså, men dere ser greia. Det er ikke ille å gå fottur her ! Dog snudde vi da jeg la merke til himmelen på dette bildet.. Det finnes ikke dårlig

Vært på tur i dag, litt ymse bilder Eller, masse ymse bilder. Har gjort de små- skjønner ikke helt hvorfor noen ble små og noen er så svære Her er scooteren parkert for sommeren…. Sitter og ve

• 5 months later...

Vi fikk smake litt på våren, men det varte ikke så lenge :P

64310550afaacaaf76df86f8c20e4704_zpskfkc

Forbereder meg til flytting, suger til meg alt jeg kan før avreise. Bare en måned igjen nå. Håper det blir bedre vær fremover!

4b7e90180f4b6e24fe963aad77148dab_zpszwaf

e65f6d0b684a3d60a2ce9e3bb99d913b_zpssdni

60367527419cfd329572640caa431cd4_zpshcmt

b8fc5a4d8821ea4bd38af39edba55094_zpswuwo

deb3993232ecbee970d09c6c3be90578_zpsho8l

c5803dca54c20c8cbc3f41053e0322ea_zpscup8

370825fec6a79e237addf6fd987d9805_zpsfpsg

a51b588e2450fa759f17488e28bc1bc6_zpsrh6d

• Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ei fin tid nå :)

Ja :) Men nå har vi plussgrader, det er ganske dumt, skiløypa går over og i elva :P Den har allerede vært åpen en gang i vinter, så jeg tørr ikke gå mere på ski nå :P Håper på bare fjellsider, så jeg kan sulle der i stedet :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja :) Men nå har vi plussgrader, det er ganske dumt, skiløypa går over og i elva :P Den har allerede vært åpen en gang i vinter, så jeg tørr ikke gå mere på ski nå :P Håper på bare fjellsider, så jeg kan sulle der i stedet :D

Litt vel mye ekstremsport å gå på elva da, ja :P Håper det blir kjapt bart nå etter påska, er ikke helt motivert for sny langt ut i mai, men vet jo hvor jeg bor... ;)

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Ikke som jeg kan se. Du vil få beskjed hvis en tråd fjernes, med mindre du åpenbart er en spam-bot. Simira med Moderatorhatt
    • Kan hende det bare er jeg som er fullstendig glemsk her altså, men jeg var så sikker på jeg hadde laget en «min hund» tråd til Karma, men isåfall er den borte nå. 🙈  Kan dere se på «bakrommet» om tråder har eksistert og er blitt slettet av en eller annen grunn? Eller er den sporløst borte isåfall?  Vil jo gjerne unngå at det skjer igjen om det er en grunn til at den er borte og det ikke bare er jeg som innbiller meg at jeg laget den tråden. 😂
    • Om du får til å taime vekkerklokke og morgenrutine sånn at valpen sover når dere forlater bilen den første tiden, så får du mer tid til å trene den mer forsiktig og gradvis på å være alene.  Meninger om tyggesaker uten tilsyn er delte mellom teoretikere og praktikere. (Det meste KAN i verste fall drepe hunden ved kvelning eller blokkering av tarm, men barn kan brekke nakken av å falle skeivt ut av en høy seng også, og en bekjent snublet på en skogssti og døde momentant av å lande med hodet på en stein. Det er mye potensielt veldig farlig som veldig sjelden skjer.) Fra flere tiår med skadefri altmuligtyggere våger jeg banne i kirka og trosse de mest forsiktige ved å anbefale en fordøyelig tyggesak, f.eks. okse*****, eller en fryst Kong, så har valpen noe annet å fokusere på enn at den er forlatt alene. Beste er selvsagt om den sover i bilen i starten, så du får mer tid til å venne den til å være i buret alene.   
    • Ved henting tenker jeg at stoffburet er helt greit. Når dere kommer hjem ville jeg hatt transportburet inne, hjemme, med et mykt pledd og noen godbiter i. La valpen utforske buret og oppfordre den til å være der litt, uten å lukke. Så ville jeg prøvd å ta med buret i bilen allerede første dag, og kaste noen godbiter eller legge inn en god tyggeting de 10 minuttene du skal levere. Hvis valpen kommer fra en skikkelig oppdretter bør den har erfaring med bilkjøring fra før, selv om det ofte er med mor og/eller søsken. Hvis valpen IKKE er trygg alene de 10 minuttene så er den tryggere i et solid bilbur enn et stoffbur den kan tygge seg ut av... Hvis det viser seg å være et problem ville jeg fått noen til å sett etter den den korte tiden leveringen tar.
    • Jeg får valp imorgen. Vi er godt forberedt og skal ha fem uker fri.    Det jeg stresser med er at barnet mitt skal i barnehagen neste uke for å gi valpen litt mer ro den første uken. Det jeg bekymrer meg for er at jeg må ha den med i bilen når jeg leverer i barnehagen. Er det innafor å la den være i bilen de 10 minuttene det tar å levere barnet?    til vanlig skal jeg ha hunden i et transport bur bak i bilen, men tenker at den skal få være i et Stoffbur i passasjersetet ved siden av meg når jeg henter den imorgen og den første uken.  
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...