Gå til innhold
Hundesonen.no

1. august hos Ingvild og Geo


Ingvild
 Share

Recommended Posts

Jeg tok ikke bilder på nøyaktige klokkeslett i dag, akkurat. Så det ble litt ujevnt fordelt og dere får bare tåle at det kommer flere bilder enn antall timer jeg har vært våken i dag. :aww:

Dagen startet med frokost - havregryn, kefir, banan og rørt bringebær, eplejuice og =Oslo.

9418701710_9b3fbc2edf_z.jpg

Så har jeg kommet meg på jobb. I dag ble en lukedag - deilig avveksling fra all hekkeklippingen (vi har holdt på i seks uker nå og har endelig snart kommet rundt). Særlig på en så varm dag som denne etter hvert viste seg å bli!

9415935601_5b76aa1873_z.jpg
Så gikk det noen timer og jeg glemte å ta bilder. Men dette er etter lunsj, hvor vi jobbet rett ved to vannspredere. Da var det rett og slett nødvendig å kjøle seg ned litt.
9415936387_904993a2a5_z.jpg

Kjølte meg ned litt i et basseng også jeg. Gjorde noe fornuftig også da - skylte en rist som er nedi der. Jeg gjorde det for noen uker siden også, men da tok jeg på meg svære vadere før jeg vandret uti. Det var ikke nødvendig i dag!

9418704006_2643314b8c_z.jpg
Noe av det vi gjorde i dag var å shine rundt hekken foran Urbygningen. Dere husker den kanskje fra forrige EFIT? Den har ikke holdt seg så fin på en måned altså - vi stusset litt på den i går også.
9415937797_3a5c7d0ff6_z.jpg

Mesteparten av arbeidsdagen gikk jeg rundt barbeint i dag. Litt fordi det var varmt, litt for å prøve å kompensere for at jeg for det meste har jobbet med sko og sokker på tidligere i sommer...

9418705576_8c7f0b432f_z.jpg

Klokka to hadde vi ispause! :ahappy:

9418706316_599ddbca10_z.jpg

Dette bildet tok jeg mens jeg satt på lasteplanet på elbilen på vei tilbake fra pausen. Jeg klarte altså å få litt farge på føttene mine i dag. Bare feil farge, og på feil side av foten... Jeg tråkket nemlig oppi noen morbær der vi drev og jobbet. Klarte å sette meg på dem også. Lekkert det, med masse lilla flekker i buksebaken.

9418707008_b8e13bf6bf_z.jpg

Så flyttet vi arbeidssted, og dit vi kom stod det en Himalayabjørk. Den hadde helt glatt og skinnende hvit bark som vi måtte ta litt på, og da la vi merke til at hendene våre ble hvite. Litt som om man har holdt på med kritt. Så da måtte jeg jo skrive noe på meg selv.

9415940727_c81cf46a89_z.jpg

Det siste lukestedet vårt i dag. Her rakk vi bare så vidt å begynne, så det må jobbes videre med. Dessuten ble vi stående og lure på om noe var ugress eller om det skulle være der (det kan noen ganger være vanskelig å vite med alle de rare plantene som befinner seg i parken). De to på bildet inngikk til slutt et veddemål om at den som tok feil må kjøpe en is til den andre. I morgen får vi spørre sjefen vår og se hvem som kommer seirende ut av det veddemålet.

9415941513_462238d3b6_z.jpg

Så var arbeidsdagen over, og da er det nærmest rushtrafikk for å få parkert alle elbilene.

9415942357_2310d55cc5_z.jpg

Etter å ha luftet hund og tatt en dusj var det tid for å lage middag. :)

9415943125_7984391866_z.jpg

Så ble jeg sittende og slappe av en stund, til Geos misnøye.

9415943863_5463e5e43a_z.jpg

Men så kom vi oss ut på tur!

9415944689_d61c0bd5ff_z.jpg

Geo fikk trekke kjetting i dag. Greit med litt ekstra belastning i blant for sånne hunder som kan trave i timesvis uten å egentlig bli særlig sliten.

9415945493_147824f0c1_z.jpg

Geo er klar for spor! (Det gikk i grunnen ikke så bra, så derfor skriver jeg bare om det i parentes.)

9418713188_fc690f06ec_z.jpg

Så fikk han frese fra seg litt før jeg satte på "ankeret" og vi vendte nesene våre hjem igjen.

9415947225_9dc44be0e8_z.jpg

På veien hjem plukket jeg med/lånte jeg/stjal jeg litt rabarbra, så da ble det rabarbra dyppet i sukker til dessert.

9415947953_3385576df9_z.jpg

Så tok jeg oppvasken (viktig å dokumentere at jeg har gjort noe huslig i dag også).

9415948811_61958bccd0_z.jpg

Så en episode med Six Feet Under.

9418716234_ceb686eab2_z.jpg

Og nå er det sengetid! :)

9415950377_8c9c22f4a2_z.jpg

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig dag altså! Må være digg med en sånn jobb når det er fint vær! :D Og så ler jeg av elbilrushet :lol:

Ja, deilig å kunne være ute i så mange timer om dagen i stedet for å sitte inne og sture. :D Haha! Det hender det blir råkjøring til låvebrua for å komme først inn. Eller råkjøring og råkjøring, bilene har en maksfart på ca tjue km/t, så det går ikke sånn fryktelig fort.

Rabarbra! Det er godt det! :D Ellers er jeg maks imponert over at du klarer med å stille med Efit hver (?) gang!

Ja, kjempegodt med rabarbra! Denne tror jeg kanskje var enda bedre for et par uker siden, men men. Eller kanskje det bare er at mat man stjeler smaker surt. Rabarbra smaker vel forsåvidt surt uansett.

Og ja, jeg er med nesten hver gang tror jeg. Det er jo så koselig! Og nå når jeg har min fine ifåån å ta bilder med er det jo litt mer lettvint enn å dra med speilrefleksen.

Den jobben din virker veldig fin når det er varmt og godt ute :P

Hehe, ja, det er ikke fullt så sjarmerende når det høljregner, selv om det går greit da også. Nå har det vært kjempefint i flere uker, og det hadde vært litt mer stusslig om det hadde regnet og vært ti grader disse ukene. Jeg må innrømme det. :P

Igjen - herlig jobb når det er sol :D

Og - jeg trodde ikke jeg skulle finne noen med "verre" bein enn meg, har nemlig hvite tær etter ballerinas :D:lol:

Haha! Jeg pleier vanligvis ikke å få farge på leggene i det hele tatt. Sånn virkelig ikke! Men i år er jeg brunere på leggene enn jeg pleier å være etter to uker i Hellas, og da ser jeg jo at føttene faktisk er temmelig hvite. Enn at huden min har så hvit farge resten av året. :| Vurderer nesten å begynne med selvbruning. :lol:

Der dere gikk på tur så så utrolig fint ut :)

Også måtte jeg flire litt av utolmodige Geo, så søt der han ligger og IKKE ser på deg... ;)

Ja, det er herlig å gå utover der. Det er en grusvei som begynner like nedenfor huset mitt og går tre kilometer innover langs store åkre og fin skog. Pleier ofte å sykle der, det er fint. :)

Nydelig hund! Og må være herlig å jobbe ute i slikt vær - eller kanskje litt for varmt?

Nei, det i grunnen bare kjempeherlig! Man må jo sørge for å drikke nok vann, og vi tar gjerne en ispause litt utpå dagen, og det er veldig fint når man kan kjøle seg ned i en vannspreder. Men jeg er veldig fornøyd med at det har vært såpass varmt og fint vær i sommer altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...