Gå til innhold
Hundesonen.no

Arrangement for hunder/eier?


Guest bikkje1
 Share

Recommended Posts

Guest bikkje1

Finnes det noen arrangement som man kan ta med hunden sin på for å aktivisere den, utenom lydighet og agility? Jeg skal trene lydiget med han, og så skal vi mest sannsylig dra på så mange kurs som mulig.

Han er visstnok en veldig aktiv rase, så jeg har veldig lyst til å ta den med på f.eks. apportkurs (finnes det? :P).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville satset på blodspor, det er vel det nærmeste du kommer jakt for tysk jaktterrier. Selv om den er utvannet med JRT vil den kreve MYE av dere, så mange og lange spor i variert og gjerne ullendt terreng er tingen. Aktiviteter der hunden skal være løs er jeg meget skeptisk til, et lite vinddrag med byttelukt og vips er bikkja borte på jakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville satset på blodspor, det er vel det nærmeste du kommer jakt for tysk jaktterrier. Selv om den er utvannet med JRT vil den kreve MYE av dere, så mange og lange spor i variert og gjerne ullendt terreng er tingen. Aktiviteter der hunden skal være løs er jeg meget skeptisk til, et lite vinddrag med byttelukt og vips er bikkja borte på jakt.

Hvorfor er det det nermeste hun kommer jakt? Om man vil bruke innstiktene så er det ikke noe i veien for å trene den som hihund (det finnes flere kunsthi, dette er morsomt for hunden). Eventuelt minkhund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...