Blad Skrevet 9. Juli 2013 Rapporter Share Skrevet 9. Juli 2013 Jeg var på besøk hos noen venners, venners bekjente (eller noe sånn) , som hadde noen utrolig kule katter. Jeg spurte jo om hva slags rase det var men glemte det sånn ca rett etterpå. De var ganske store til å være katter, som en medium hund ca, og de så litt ut som gauper. Er det noen som vet hva slags rase det kan ha vært? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ozzy Skrevet 9. Juli 2013 Rapporter Share Skrevet 9. Juli 2013 Maine coon? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
antonia Skrevet 9. Juli 2013 Rapporter Share Skrevet 9. Juli 2013 Sibirkatt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
roxie88 Skrevet 9. Juli 2013 Rapporter Share Skrevet 9. Juli 2013 Norsk skogskatt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sanne Skrevet 9. Juli 2013 Rapporter Share Skrevet 9. Juli 2013 Sibirkatten skal ikke ha gaupelignende utseende, så jeg holder en knapp på maine coon eller norsk skogkatt! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frida og fuglehundene Skrevet 9. Juli 2013 Rapporter Share Skrevet 9. Juli 2013 Tipper det var maine coon om de var store Skogkattene er en del mindre enn en maine coon Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jaktlykke Skrevet 9. Juli 2013 Rapporter Share Skrevet 9. Juli 2013 Yndlingsrasen min Norsk Skogkatt. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frida og fuglehundene Skrevet 9. Juli 2013 Rapporter Share Skrevet 9. Juli 2013 Yndlingsrasen min Norsk Skogkatt. Enig Og jeg er heldig å få ha to stk 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tm100012 Skrevet 9. Juli 2013 Rapporter Share Skrevet 9. Juli 2013 Kan jeg vær så snill å få låne tråden litt? Jeg så noen vakre skapninger av en katterase jeg ikke kan huske jeg har sett før. De var utpreget elegante, slanke (men ikke magre), sort, kort og blank pels, og noen store gulfargede øyne. De så jo ut som de kom rett fra en Walt Disney-film. Åh, så vakre og elegante Noen forslag til hvilken rase dette var? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jaktlykke Skrevet 9. Juli 2013 Rapporter Share Skrevet 9. Juli 2013 Enig Og jeg er heldig å få ha to stk Jeg har hatt en gang for hundre år siden Gutten veide over åtte kg og fylte ut hele gitarkassen min... 94 cm fra snute til hale! 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jaktlykke Skrevet 9. Juli 2013 Rapporter Share Skrevet 9. Juli 2013 Kan jeg vær så snill å få låne tråden litt? Jeg så noen vakre skapninger av en katterase jeg ikke kan huske jeg har sett før. De var utpreget elegante, slanke (men ikke magre), sort, kort og blank pels, og noen store gulfargede øyne. De så jo ut som de kom rett fra en Walt Disney-film. Åh, så vakre og elegante Noen forslag til hvilken rase dette var? Bombay? Eneste jeg kommer på som er slank og sort. Britisk korthår er litt mer chubby. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tm100012 Skrevet 9. Juli 2013 Rapporter Share Skrevet 9. Juli 2013 Bombay? Eneste jeg kommer på som er slank og sort. Britisk korthår er litt mer chubby. Takk Den lignet som bare det! 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Blad Skrevet 11. Juli 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet 11. Juli 2013 Ja kanskje det var Maine coon, den lignet ikke helt men de er vel i forskjellig farger. Gøy å vite litt mer om katter. Norsk skogkatt så helt nydelig ut. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frida og fuglehundene Skrevet 11. Juli 2013 Rapporter Share Skrevet 11. Juli 2013 Ja kanskje det var Maine coon, den lignet ikke helt men de er vel i forskjellig farger. Gøy å vite litt mer om katter. Norsk skogkatt så helt nydelig ut. Ja, begge rasene finnes i mange forskjellige farger og mønstre og ulik mengde hvitt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Irenen Skrevet 11. Juli 2013 Rapporter Share Skrevet 11. Juli 2013 Ja kanskje det var Maine coon, den lignet ikke helt men de er vel i forskjellig farger. Gøy å vite litt mer om katter. Norsk skogkatt så helt nydelig ut. Det var ikke bengalkatt da? De kan også bli ganske svære. Har hilst på en på 6 kg ihvertfall, og den var ikke tykk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Emilie Skrevet 11. Juli 2013 Rapporter Share Skrevet 11. Juli 2013 Er en maine coon, det der antagelig. Mtp størrelsen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Puttiva Skrevet 11. Juli 2013 Rapporter Share Skrevet 11. Juli 2013 Er nok Maine Coon, ja. Fine fine rasen! De er ganske vanlige, blant rasekatter i norge. Store katter (per def. største tamrasekatten. Hannkattene kan gjerne bli opp mot 10 kg), finnes i veldig mange farger og varianter, og kjennetegnes ofte som "små gauper" Ganske hetrogen rase da, så mye forskjeller ute og går. Men det er uten tvil en flott rase, både på utsiden og innsiden. Fantastiske personligheter har de og Flere bilder av rasen (i alle dens fargevariantene) kan sees her http://mcolab.com/farger.php 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts