Gå til innhold
Hundesonen.no

Fôr og pels


M2d
 Share

Recommended Posts

Har ei collie tispe på snart 9. Hun har hele tiden vært kresen i matveien. Har for ikke så lenge siden blitt frisk etter en kraftig tarminfeksjon. Er nå intr. i mat igjen, men pelsen er ikke som før. Det er ikke snakk om vanlig røyting, her forsvinner snart hele hunden.

Noen anbefalinger til fôr som er egnet til denne rasen? Evt, bedrer pelsen?

Noen som har erfaring med B12-sprøyten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt at laks er bra for pelsen, men gudene vet.. ShowStopper er et tilskudd som fikk min hund kjapt opp i pels igjen, ellers hører jeg om pelsstilskudd for hest som funker knall på hund. Jeg ville derimot ikke forventet noe tipptopp resultat umiddelbart, i og med at hun har hatt en tarminfeksjon; hun trenger tid på å bygge opp tarmen igjen, og opptaket av næring fra den vil nok ikke være super med en gang. Det er sikkert også derfor at hun har mistet så mye pels som hun har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ølgjær er fint for pels og hud, som et kosttilskudd. Kjøp på apotek så du får den uten druesukker. Merker stor forskjell på min når han får det. B12 - sprøyte kan nok sikkert være bra det også, som en boost. Jeg ville hørt med dyrlegen hva han/hun sier :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Dette med fòr og pels er egentlig ikke så lett å observere..

Feks mine 5 har hatt helt forskjellig utvikling av pels.. De røyter ulikt. og ulikt fra år til år.

Samojed tispa mi på 10 år røyter ekstra mye hver 4 røyting.. (2 hvert år)

I år har vår/sommer røytingen hvert ekstra sen og lang... Har mistanke om det er denne spesielle vinteren har skylda?

Annet... søstra til hannen min var syk rundt 1 års alderen.. Mista mye pels.. mellom 2 røytinger..

og fikk ikke skikkelig pels tilbake før 1 år senere.. Nå er hun den mest med mest pels..av alle 5 i kullet.

Ung hunder som har hatt en reaksjon på pelsmidd kan stå over 1 eller 2 pelssettinger.

Poenge mitt er at det er mye mer enn fòret som endrer pelsen/røytingen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...