Gå til innhold
Hundesonen.no

Mynder!


JanneB.M.

Recommended Posts

Jeg har en irsk ulvehund på snart ti måneder (den tiende).

Hun er relativt rolig og grei, men kan som alle andre bli heit i toppen. Stor av størrelse, hehe :D Ganske enkel å trene, men manglende motivasjon fra meg gjør at resultatene uteblir.

Hun er lys brindle, og jeg regner med at hun i høyden ender opp på kanskje 85 cm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også irsk ulvehund...en på snart 3 år og en liten spjert på 7mnd :D

Er enige i at de er noen lettlærte dyr...men de vil helst gjøre ting når det passer DEM og helst i den farten de synes er tilstrekkelig (som kan være en smule saktere enn det jeg mener!!)

Mine to er ganske forskjellige. Eldstemann er, og har alltid vært, en rooolig fyr, men kan være kjapp hvis han vil og skjønner at nå skal vi TRENE. Minstemann er et fyrverkeri og sitter klar som et tent lys for å høre hva jeg vil han skal gjøre :D

Innomhus er de skikkelige soffaslitere og rolige til sinns slik som mynder flest er... selv om en valp er jo valp og noen gode hakk mer aktiv en enn voksen hund :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke mynde enda.. Men hvis alt går som det skal kjøper jeg sloughi til våren/sommeren.   :D  

Elsker mynder  :D  Og det blir nok flere etterhvert. Har lyst på en azawakh om et par år ihvertfall.

Så spennende, da. Ikke akkurat "hverdagsmynder", men jeg skjønner fascinasjonen.

Vet ikke om du har sett denne, men her er i hvert fall en link til et nettsted der du kan laste ned video av azawakher i opprinnelsesområdet. Veldig stor fil, men også veldig interessant, og vel verdt å få med seg:

http://www.azawakh.com/iesn.htm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Peersen

Hei !

Kan godt forstá at dere har lyst pá mynder :D

Bor selv sammen med to sloughis og en saluki, og kunne ikke tenke meg annet enn mynder.

Har lagt inn litt nye bilder av dem pa bloggen,

Hilsen Merethe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Peersen
Bardmand, ja den filmen så jeg for noen uker siden. :thumbs: intressant film.

Peersen, har vært inne og tittet på hjemmesiden din tidligere, og du måå bare legge ut flere bilder av hundene dine! De er så flotte! :)

Ja, Huldra, ná har jeg lagt ut bilder igár av Umah og Ahad. Ahad er ná 5 mnd og har som du kanskje har sett fátt sin egen side.

Han tegner til og bli en riktig fin hanne . Det skal bli göy og begynne og stille ham. Förste utstilling for oss ná er i Granada 19 februar.

Vi krysser fingrene og háper det beste :D

Hilsen Merethe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...