Gå til innhold
Hundesonen.no

Trimme ansiktet


JørgenK
 Share

Recommended Posts

Hei.

Det er på tide at jeg klipper/trimmer litt i ansiktet på valpen min for første gang. Har ellers på kroppen hans brukt klippermaskin som har fungert veldig bra.

Hunden er en puddelblanding, men jeg vil ikke klippe alt håret i ansiktet vekk. Aller helst vil jeg gjerne la værhårene være igjen...Hva er deres erfaringer med å klippe rundt? Er det vanskelig? Hva slags utstyr bruker dere? Saks? Hva slags saks? Maskin? Har prøvd å stusse litt med en potesaks og det ble ikke fint da det ble for "rette" kutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan barbere snute tenker du sikkert?

:)

Det er lurt å barbere snuten for å slippe unna fukt (etter en tur i vannskålen) og eventuell sopp som følge av at det ofte er fuktig. Barbert snute er en vanesak for de som har blandinger med mye pels på snuten, og du vil etterhvert tenke at det er litt fint likevel.

Kjøp deg en oster eller andis, med to skjær, et til snute (10 eller 30 mm) og et til kroppen ( skjær 4 eller 5). Etter et par klipp hjemme, har du tjent inn turene til hundefrisør :) IKKE kjøp maskin med plastikkavstandsskjær, det er helt håpløst å barbere med og du må til slutt kjøpe noe bedre (og da har du kastet bort penger før du kjøper "the real deal").

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...