Gå til innhold
Hundesonen.no

Har spist pølse...


Recommended Posts

Odin har snoket i veska til lillesøster og spise en pølse som hun hadde kjøpt på matmarked. Det var en av et utvalg krydrede pølser fra en hollandsk bod på matmarked og jeg har ingen anelse om innholdet.

Bør jeg ta høyde for noe mer enn at han blir litt dårlig den neste dagen? Tipper det var 150-200 gram.

Jeg er jo stort sett av den holdningen at hunder tåler "det meste", så lenge det ikke er direkte giftig for dem. Og følger såklart med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Yellow

Godt mulig hunden blir dårlig, men direkte giftig er det nok ikke i den mengden.

Verre da min klarte å stjele en pose med sprøstekt løk (vi som pleier å passe så godt på), det kunne han i verstefall ha dødd av om vi ikke hastet til vet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det viser seg at han kan ha spist ca. dobbelt så mye, og selvfølgelig de med mest krydder og ting i. Hvitløkspølse, ølpølse mm. Han er litt, men ikke himla tørst, men litt ukomfortabel. Satser på at en dag med faste gjør susen, og håper det ikke kommer i retur i løpet av natta siden vi er på hyttetur og han for en gangs skyld sover i senga. :P (og det er teppegulv på soverommet)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bekymrer meg litt over at han ikke har gjort fra seg enda. Normalt ville han nok heller ikke det, men da har han ikke spist 200g+ pølse ekstra... Venter på output. :P

Formen er ellers fin, ingen kvaler med å ta med gutten på en kort joggetur på morningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Haha, jeg må nesten le! For dette er vanlig kost for oss med spaniels.. :P Jeg bekymrer meg overhodet ikke med mindre det er snakk om små dumme bein (feks kyllingvinger). Krydder går bra, store mengder går også bra. Det kommer ut. :) De kan bli litt (mye) tørste, og i verste fall blir det en dag med diarè. Springeren min fikk litt løs mage og ble fryktelig tørst da hun hadde spist tre kg tørrfôr, men et brød hadde ingen effekt, to-tre kg V&H hadde heller ingen virkning (annet enn litt mer bæsjing), og en halvkilo brunost merket jeg heller ikke noe til. Pølser spiser hun også gjerne i kilosvis dersom hun får, og til bursdagen sin i år fikk hun over en kg med mat (det var eneste gangen det faktisk var meningen at hun skulle spise så mye). Hvis hunden er litt stor, større enn 20kg, så går det bra med litt ekstra snask. V&H er forresten ypperlig for oss; gjør at hun tåler mer av andre ting hun klarer å snike seg til, blir ytterst sjelden løs i magen av de stjålne matvarene. ;)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, jeg vet ikke om det prosentmessig er så stor forskjell på det og 3 kg tørrfor på 21kg hund? Tørrfor sveller, det gjør ikke pølser. Men godt at det gikk bra da, det gjør som oftest det når det er slike ting som har gått ned. :) Det er verre med kaviartuber da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...