Gå til innhold
Hundesonen.no

Redningsvest


Recommended Posts

Den sorte og oransje fra Baltic! Den har bare to stropper under, istedet for heldekkende stoff og det gjør det mye lettere for de å bevege seg i vann. Dersom vesten ikke skal brukes i båt hvor man kan få behov for å løfte hunden i vesten trenger man ikke mer enn de to stroppene. Den er også veldig myk, altså ikke så stiv som jeg ofte synes andre vester er. Jeg kjøpte min kjempebillig på CDON:

Str S (3-8kg)

Str M (8-15kg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den sorte og oransje fra Baltic! Den har bare to stropper under, istedet for heldekkende stoff og det gjør det mye lettere for de å bevege seg i vann. Dersom vesten ikke skal brukes i båt hvor man kan få behov for å løfte hunden i vesten trenger man ikke mer enn de to stroppene. Den er også veldig myk, altså ikke så stiv som jeg ofte synes andre vester er. Jeg kjøpte min kjempebillig på CDON:

Str S (3-8kg)

Str M (8-15kg)

Har også samme vest, kjøpt på Clas Ohlson.

Prøvd forskjellige, men de med et helt stykke under buken har ikke passet noen av mine, delen under buken blir for lang når resten passer.

Eldste vesten min er 6 år, mye brukt og like fin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvd forskjellige, men de med et helt stykke under buken har ikke passet noen av mine, delen under buken blir for lang når resten passer.

Samme her, stykket under dekker tissetassen (hannhund) :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en balticvest vi ikke trenger mer som kan selges billig :aww: Hvor tung er Kiri? Vi bruker vesten mye i båt, så måtte ha en med heldekkende stoff under, særlig når dyret veier 20 kg :P Men den er veldig god da, og ikke noe problem med tissetass i veien :)

Edit:

Svært misfornøyd Thorvald med ca et års mellomrom :lol:

551094_10151977587830341_1142926590_n.jp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en balticvest vi ikke trenger mer som kan selges billig :aww: Hvor tung er Kiri?

Vi bruker vesten mye i båt, så måtte ha en med heldekkende stoff under, særlig når dyret veier 20 kg :P Men den er veldig god da, og ikke noe problem med tissetass i veien :)

Hvilken vest har dere nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La nettopp ut bilde av den :P Meen, skalvise, kjøpt på TAM, ganske sikker på at det er denne i str M http://www.tropehagen-zoo.no/nettbutikk/display.aspx?menuid=123457027&prodid=18367

Vi har balticen, var fornøyde med den i fjor, men vi kjører ikke sååå mye båt heller da, men i år har vi planer om å sjøsette han for å løre han å svømme :lol: så får vi se om vi fortsatt er fornøyde eller bør bytte..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har balticen, var fornøyde med den i fjor, men vi kjører ikke sååå mye båt heller da, men i år har vi planer om å sjøsette han for å løre han å svømme :lol: så får vi se om vi fortsatt er fornøyde eller bør bytte..

Ja, balticen funka fint, en den var jo kjøpt i valpestørrelse, så vi måtte jo uansett ha ny i fjor, og da fant vi ut at vi burde ha en vi kan løfte ham i. Misfornøydheten hans går opp ca titusenhakk når han løftes da :lol: Men i båt, daaa koser han seg. Utpå sjøen med bølger og hele pakka, da er redningsvesten glemt :)

487894_10152031072165341_1890168934_n.jp

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aslan: har dere testet om han faktisk FLYTER i vesten fra Paws abroad? Jeg kjøpte den til Melvin først, og han skulle prøve å ta sin første svømmetur i den men sank rett til bunns. Vesten skulle tåle opp til 23kg og Melvin veier 16..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aslan: har dere testet om han faktisk FLYTER i vesten fra Paws abroad? Jeg kjøpte den til Melvin først, og han skulle prøve å ta sin første svømmetur i den men sank rett til bunns. Vesten skulle tåle opp til 23kg og Melvin veier 16..

Jepp :) Thorvald har en tendens til å være overivrig når vi skal legge båten i land :P Men han er ingen svømmer da, er mest for å lett få tak i ham og lett kunne løfte ham :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er dyr, men gudameg, den er god: Non-stop safe redningsvest! Er det meninga at hunden faktisk skal svømme i vesten er det en fordel at vesten hjelper til sånn at hunden får en god svømmeopplevelse.

http://www.non-stopdogwear.no/index.php/Produkter/Safe-redningsvest

(Du får kjøpt den stort sett overalt hvor hundeutstyr selges, herunder også på XXL sport)

(NB! Det er mesh overgang fra vesten til buken, ikke hel plate. Ikke noe problem for hannhunden ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt en litt dyrere vest til Pia og Kodak, husker ikke merket, men pris rundt 950 kr, men kjøpte de på tilbud, de likte jeg ikke... Pluss for at de er solide og med håndtak til og evnt løfte hunden ut av vannet, minus for alt annet... De var stive, dårlig passform, ja rett og slett ikke noe god for hunden og ha på. Til varga kjøpte jeg en til 150-200 kr, oransje fra globus (?), kjøpt på tropehagen. Oser ikke av kvalitet, og ser ikke for meg og løfte noen stor hund ut av vannet etter vesten iallefall. Men vi har ikke noe behov for det heller. Vesten er flittig brukt til svømmetrening/bading, løping og herjing og er like fin enda. Den er også lett og grei og ha på og hindrer ikke hunden noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har denne typen til Supra: http://www.ipet.no/product.html/redningsvest-hund?category_id=31#

Den sitter godt og hun har god beveglighet med den på. Det som er irriterende er at pelsen under buken har en tendens til å legge seg i borrelåsen, og jeg mistenker at det ikke er særlig deilig. Blir der for litt styr å ta den på.

Har lurt på om jeg skal kjøpe denne: http://www.ipet.no/product.html/flytevest-crewsaver?category_id=31# , men den har ikke flyteelement i front, og det syns jeg er en fordel å ha.

Kanskje jeg bare skal klippe henne under buken :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Jeg har akkurat investert i Hurtta Lifeguard til mine to. Hermine 10-20 kilo, og der kan jeg se at det kan bli problematisk for hannhunder av samme størrelser i forhold til mageplaten. Men jeg vil jo tro at en Boston veier mindre og da kan ha en mindre størrelse og da burde det funke. Noah har størrelse 20-40, og snoppen er ikke ett problem. Dog er det en utfordring å få den på uten å klemme alt hår i borrelåsen, men vi har fått teknikken og det fungerer strålende.

Ja, de er dyre - men jeg synes de er verdt det. Begge to flyter fint med sine vester på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har akkurat investert i Hurtta Lifeguard til mine to. Hermine 10-20 kilo, og der kan jeg se at det kan bli problematisk for hannhunder av samme størrelser i forhold til mageplaten. Men jeg vil jo tro at en Boston veier mindre og da kan ha en mindre størrelse og da burde det funke. Noah har størrelse 20-40, og snoppen er ikke ett problem. Dog er det en utfordring å få den på uten å klemme alt hår i borrelåsen, men vi har fått teknikken og det fungerer strålende.

Ja, de er dyre - men jeg synes de er verdt det. Begge to flyter fint med sine vester på.

Sorry OT men vurderer å kjøpe Hurtta sine til min og til valpen... Hvor stor er Hermine som har størrelsen 10-20 kg? Og er det store reguleringsmuligheter på de? Er hannhunder jeg har så det var dumt at du skriver det kan bli problem med mageplata - tipper de ikke er særlig interessert i at snoppen skal bli klemt :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Sorry OT men vurderer å kjøpe Hurtta sine til min og til valpen... Hvor stor er Hermine som har størrelsen 10-20 kg? Og er det store reguleringsmuligheter på de? Er hannhunder jeg har så det var dumt at du skriver det kan bli problem med mageplata - tipper de ikke er særlig interessert i at snoppen skal bli klemt :lol:

Om du har Bichon Havanais så trenger du jo ikke å kjøpe størrelse 10-20 kilo. Høydemessig er hun nok kanskje som dine, hun er ikke så høy - men hun er jo solid liksom he he he he. Hun veier 12 kilo og er ikke tjukk, men stor til tispe å være.

En Havanais veier vel ikke mer enn en 6-7 kilo men er like stor liksom, så da vil jeg ikke tro at mageplata er noe problem. Terven min har ikke noe problem, det er klaring fra plata til snoppen for å si det sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
  • 9 months later...

(Gidder ikke lage ny tråd siden denne alt er her)

Siden jeg har kjøpt meg kano og kajakk så blir det endel turer iløpet av sommeren. Koda sitter fint i kanoen, men han syntes det er kjempe kjekt å svømme også. Siden svømmeturene vil bli mer krevende for han når jeg padler ved siden av enn når han bare bader på egenhånd så må jeg innse at han trenger en redningsvest.

Det jeg er på jakt etter er en vest som gir bevegelsesfrihet og god flyteevne, må også ha hank på ryggen så det er mulig å løfte han opp om nødvendig.

Hunden veier 30kg og er hannhund så må ha en som vil være okey å bli løftet i og ikke være iveien for tissen.

Har noen noe forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen noe forslag?

Keo, hannhund på 22kg, har Non-Stop sin i strl 6(?). Vi har bare prøvd den på flatt vann, men den har god flyteevne, sitter godt på både foran, under og over ryggen. Den har veldig greit håndtak på toppen, fóret med flyteemne, polstringen kan tas av. Både borrelås og klips foran, klips under med ekstra brede nettingstykker som gir ei bredere underflate til å løfte med.

Det er veldig greit med ringer til feste av line både ovenpå og ved siden på den, i tillegg så har den plenty refleks. God å bevege seg i ser det ut til, vi må gå et stykke til ene vannet vi bruker bade eller kyststien, hat klart seg godt den lille tiden vi har hatt den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Keo, hannhund på 22kg, har Non-Stop sin i strl 6(?). Vi har bare prøvd den på flatt vann, men den har god flyteevne, sitter godt på både foran, under og over ryggen. Den har veldig greit håndtak på toppen, fóret med flyteemne, polstringen kan tas av. Både borrelås og klips foran, klips under med ekstra brede nettingstykker som gir ei bredere underflate til å løfte med.

Det er veldig greit med ringer til feste av line både ovenpå og ved siden på den, i tillegg så har den plenty refleks. God å bevege seg i ser det ut til, vi må gå et stykke til ene vannet vi bruker bade eller kyststien, hat klart seg godt den lille tiden vi har hatt den :)

Jeg sitter å vurderer Non-stop sin. Liker at den har flytelementer som vil gi støtte til hodet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Lister meg stille inn hit 😂😂 Ikke min valp, men gubben sin ❤️ Blir veldig spennende!     
    • Føler så inderlig med deg. Det var helt ****** med Rocky også. ❤️ Virkelig det vanskeligste og mest hjerteskjærende med å ha hund. ❤️
    • Usikker på om det er noen som systematisk f.eks går MH/K test med hundene sine før avl i Norge, men det finnes hvertfall de der ute som fokuserer på mentalitet. Av kortis Alertness kanskje? Føler jeg har sett flere der med MH test gjennomført. Tine (Laabanden) har vel hvertfall de 2 yngste sine MH testet. I Sverige er det vel regler på score på mentalitet på kortisen i hvertfall før de kan avles på i disse dager. Finland er de vel også ganske på å mentalitets teste? Har vært vanskelig å få plass på MH i Norge har jeg skjønt pga mangel på figuranter. Bare såvidt jeg selv fikk gått for noen år siden, og vi hadde en del tilreisende også ikke bare lokale. Tror faktisk ikke det blir arrangert i år og usikker på om de arrangerte i fjor her heller. 🤔 Virker som det er vanskelig nok å få valpekjøpere til å røntge for HD/AD samt øyelyse, så å få dem til å gå MH om de må reise og tilrettelegge mer er nok enda værre.  Dessverre går det noen mentalt svakere hunder i avl med ujevne mellomrom fordi de genetisk er «verdt det» for mangfoldet sin skyld da både kort og langhår har forholdsvis liten genpool og få individer sånn sett som går i avl. Nå fikk vi vel igjennom noen grenser for matadoravl eller prøvde i hvertfall på generalforsamlingen i år og i fjor ble det åpnet for lang/korthårsparringer for de som ønsker å gjøre det. Så forhåpentligvis hjelper det litt. NCK har eller skal sende forespørsel til NKK sin advokat ifht om innavlsgraden på collie er innafor reglementet sånn mtp alt som har skjedd med dyresbeskyttelsen og rettssaken der. Jeg er vel av minioriteten som mener vi må ha et kryssingsprosjekt slik som lundehunden har hatt. (Om noen syns sånt er spennende så er Angela Harvey, kennel Wicani, sitt Tofty prosjekt gøy å følge. ) Å jobbe med smal genpool er veldig krevende.  Men det er ikke til å stikke under en stol at det er miljøberørt individer der ute, min egen inkludert. Nå er jeg såpass fersk i miljøet at jeg kan ikke si noe om at det har blitt bedre eller ei med årene, men jeg har sett hunder omtrent krype i svinger inne i hall på utstilling, hunder som nekter å løpe i det hele tatt. Jeg har hørt om hunder dommer ikke har fått tatt på engang, uten at det er nevnt i kritikken (det har jeg også sett i andre raser, så unikt for collien er det ikke).  Men er det flertallet? Gjennomsnittet? Mindretallet? Det kan jeg ikke svare på, det kjenner jeg altfor få til å gi noe svar på. Jeg er ikke skremt bort fra rasen og Limit blir ikke min siste, tvert imot. En god collie er gull. Og jeg tenker det ikke er uten grunn de er ansett som en av «the fab 5» i statene for service hund arbeid. ❤️ 
    • Takk for fine ord ☺️ Da var 1 ukes valpepermisjon over, og i morgen blir det hjemmekontor. Det kan bli interessant. Skulle gjerne hatt en lenger periode med fri. Føler vi såvidt har kommet i gang med noe som helst. Nå gikk mandag og store deler av tirsdag til kjøring da, så fullt en hel uke føler jeg ikke vi har hatt på oss.    I går hadde vi det første bæsje inne uhellet. Jeg var akkurat kommet ut fra dusjen, stod med håndkle på hodet og ingen klær da jeg så bæsjetrynet på var på gang. Prøvde å distrahere han mens jeg rev av meg håndklet og løp for å finne klær, men da var det allerede gjort. Ellers ingen uhell i går. I dag har vi hatt 1, kanskje 2 tissedammer.    Ellers har vi startet såvidt å trene. Jeg har begynt med å lære han å snurre rundt seg selv. Jeg syns det er en fin øvelse å starte med for å lære han å tilby adferd osv. som vil bli nyttig i videre trening. Innkalling trener vi også på litt daglig ☺️
    • Nå har han blitt 14 kg! Spent på hvor stor han blir når han blir voksen 😊  Vi har vært tre ganger på valpekurs, og det har vært veldig lærerikt! Godt å få noen tips og triks til innlæring av ting. Vi har også vært på Rally lydighet en gang, det var mye å huske på, men tror vi har lyst til å prøve det flere ganger! 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...