Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

Tør du å ha bullterrier sammen med chihuahua? Står at du har chi... Når to hunder bor sammen kommer de jo garantert til å krangle eller lekesloss? :) Og de er vell litt voldsomme og kraftige for en chi?

Men om du ikke har det så er de flotte hunder! De jeg har hilst på er en energibombe! Hopper opp i fjeset og kyyser og piper :D Kunne godt tenkt meg en selv om det ikke hadde vært for at de er så krevende.. I mosjon og mentalt..

Skrevet

Det er fryktelig individuelt :) Jeg har en som absolutt ikke går sammen med katter, også har jeg 3 hvor det ikke er noe problem :)

Ja det er vell slik med de fleste hunder :) Har en collie som får rullegardiner ellernoe når det kommer katter. Hun er veldig lydig ellers, men møter vi en katt på tur er hun vekk.. Og de skal vell egentlig gå sammen med andre dyr? Som ung var hun grei med både katt og kanin, men som voksen har hun banket begge .. :/

Skrevet

Jeg tror ikke det vil være et koselig hundehold med en unghund av type Bulltype sammen med en Chihuahua, altså. Kan såklart gå, men ville da heller hatt omvendt rekkefølge (Staffen først).

Det er veldig voldsomme hunder, som de fleste andre bulltyper. :) Over alt og leker svært voldsomt, mye energi og glede som blir vist.

Så må du belage deg på at hunden ikke går sammen med alt og alle, av samme kjønn. Det er mer unntaket enn regelen at godt voksne hunder av rasen går sammen med alle. Så ønsker du en sosial og omgjengelig hund på det området, styrer du unna Staff, enkelt og greit.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• En viktig del av å drive med utstilling er jo å lære hundene å slappe av i buret når de ikke er i ringen. Det er ikke bare oppbevaring.  Og har du flere hunder så ville jeg enten hatt med hjelpere eller bare én hund på utstilling om gangen, ihvertfall til de er vante til omgivelsene og slapper av i buret.
    • Tenkte jeg skulle prøve det også men er så redd hunden rømmer ut av gitteret. Opplevde det med hunder før mens jeg gikk i ringen så kom de løpende inn i ringen. Veldig festlig. Ikke i det hele tatt.    Men nå har jeg nye hunder så har ikke turt å prøve på dem men hadde vært så enklere å bære inn enn de tunge gitterbura.
    • Hva som er best kommer jo an på deg, og din hunds behov. Jeg brukte et sammenleggbart tøybur. 
    • Hva slags bur bruker dere på utstilling? Eller tralle? Passer Stroller best? Eller tøybur? Eller metallbur? Har du link? Bilder av alt utstyr? Har prøvd litt forskjellig men usikker på hva som er best?
    • Det er veldig stor forskjell på dem. (På norsk skrives forøvrig rasenavn med liten forbokstav) Collie deles i korthår og langhåret, men det er ikke veldig stor forskjell på dem. Begge er myke raser som er avlet et godt stykke bort fra opprinnelsen som gjeterhunder. De er ganske førerorienterte, men krever mindre enn de mest aktive gjeterhundene. De er likevel smarte og aktive, og krever litt mental aktivisering for å trives. Eurasier er en veldig selvstendig rase, kan ha mye jakt, og er krevende å trene og ha løs.  Begge rasene har mye pels, røyter i perioder når de skifter pels, og må børstes regelmessig. Begge rasene har også hatt en del dårlig avl med mye usikkerhet og dårlig mentalitet, men det er lenge siden jeg var aktiv nå så forhåpentligvis har dette bedret seg. Jeg ville uansett vært veldig nøye med oppdretter, foreldrehunder osv.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...