Gå til innhold
Hundesonen.no

Kobbel/belte til løping


Recommended Posts

Om det bare er til å jogge med en hund som ikke drar ig en som drar litt ville jeg virkelig sett på MR-kobbel. Utrolig enkelt. Bare å klipse kroken på den ene enden av kobbelet til en ring slik at det er festet rundt deg. Den delen er også polstra litt ekstra. Om hundene drar veldig og er sterke er det selvfølgelig ikke optimalt, men det duger godt til å gå med min trekkende malamute når det ikke er trekktrening med sele (hun drar stort sett på vanlige turer uten sele og). Når jeg har flere hunder eller trener trekk med sele bruker jeg baggenbeltet. På sommeren er det ofte for varmt for store belter syns jeg. Her brukes MR hver dag :)

Ja, men jeg har erfaring med at Roameren lever sitt eget liv selv om Calle ikke drar mye under løpeturene. Men skal se om jeg får sett på MR-kobbel.

Kanskje han har noen løsninger nede på Seleverkstedet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker det her til snørekjøring / tur og jogging:

http://www.godbiten.no/home?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=320&category_id=36

Har funnet ut at trikkset er å ha snorer som går mellom beina så ting holder seg på plass. Får man ting for langt opp i ryggen så får man vondt i ryggen. Det er behagelig og helt ok å løpe med. Det har et tau foran som du fester hurtigutløser i..

Jeg har prøvd en del belter, og de der fra kennel og sånn som ikke har snorer og bare krok fikser jeg ikke å bruke.

Det fra nonstop synes jeg ser så flimsete og rart ut. Ser ut som det skal gå i stykker bare du ser på det. I tillegg får jeg ubehagelig nattklubb assosiasjoner av det :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Guest lijenta

Baggenbelte mitt syntes jeg var udugelig stort og klompete intill det ble brukt pg vært vått noen ganger og fått tørke og blitt passe for min kropp da funker det bedre, men ønsker meg non. stop trusa. Non- stop har også komemt med et annet belte så jeg på hjemmesiden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...