Gå til innhold
Hundesonen.no

Resultater NKK Drammen 1-2. juni 2013


Irenen
 Share

Recommended Posts

Skjønner ikke så mye av relene lenger, før, når man fikk blå, så var man ferdig i ringen. I dag fikk Jatzy blå, men stilte fortsatt videre mot konkurrenten i klassen, og fikk rød. Skjønner ikke noe. Tolker det som at hun er 2 kval og vinner av åpen klasse tispe, siden det vare var 2 tisper i den klassen.

Uansett, Jatzy begynner å bli så flink til å bli stilt opp. Nå kneiser hu faktisk litt på nakken, og strekker seg litt frem etter godbiten. Veldig kjekt, siden hun alltid har hengt på fronten som en potetsekk. Hun trava fint også, men ble litt ivrig og begynnte å løpe. Så da måtte vi løpe to runder :P

Kritikken;

Feminin substans, correct format, length of the muzzle in the limit. Good bone, balanced angulations. Correct topline, a bit short crop, free mover.

Veldig fornøyd, de tinga dommeren trakk for, er ting jeg er enig i at er feil på henne. Så det var en fin blåsløyfe vi fikk :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 59
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Tja det gikk skikkelig dritt idag............. eller? Raptus ble BIR (alene i rasen sin) for en supersur dommer, som ikke kunne smile. Han tok ikke en gang på hundene og vi var i ringen i kanskje

Skitdæven eller noe sånt Jeg hadde ikke så store forventninger til idag, siden forrige helg gikk så bra og lille tater'n min er jo bare 10 mnd... Men håpet dommeren ville ihvertfall like herr.lånehun

Amira gikk supert og er i NM-finalen imorgen!

Posted Images

Guest Jonna

Flinkeste Geo :jump:

Han har liksom fått den forsinkete utviklingen han. Fra å ha sett voksen ut og proposjonert fram til han var litt over året liksom :P

Men det var ikke Såååå langt unna det Cacibet faktisk :D

Jeg stilte Arya og Blaze i dag. Arya jaktet vi stor cert og Blaze... ja Blaze vil jeg jo bare vinne med, hun trenger jo verken Cert eller Cacib (ja jeg vet, kvalmene :lol: )

Arya først ute og så fin å stille i dag, hun har utviklet seg STORT siste mnd.

Fem.type. Exc rib, Exc head, good shoulders, topline has to fit, exc croup and hindquarters ang. Exc mover. Exc temper.

7888_10152864120585072_1762465575_n.jpg

Arya fikk Exc and CK. Så var det bare å vente å se hva åpen klasse tispen fikk. Og siden den fikk blå så viste jeg der og da at Cert var i boks :jump: Så da har Arya stor cert. Hun ble også 2.beste tispe slått av:

*tromme virvel*

Blaze! Som ble BIR og BIR veteran. Hun ble også plukket ut av 6 til finalen i Gruppe 1. Men ikke plassert. Men det gledet meg stort at en annen sonis ble det :D

Feminin, exc format. Very good quality. Exc shoulder, exc bone, good neck and withers, muzzle should be slightly shorter. Exc topline and ribs. good croup.

395211_10152869708025072_1323415419_n.jp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var der ganske tidlig. men dro relativt fort pga varme og unge som begynte å få nok.

Men dere fikk jo med det viktigste :aww:

*fnis*

:D Resultatet i dag ble da: Exc, CK, Cert, Cacib og BIM, og Lexi ble i dag N UCH :bananas::bananas:

Hylene mine tror jeg at man hørte over hele Drammen, jeg liker visst å lage lyd når prinsessa klinker til :icon_redface::lol:

Weeee, grattis så mye :).

Willy ble 2. bhk med res. CACIB i dag - hunden foran ham, som også ble BIR, er en av de vakreste briardene jeg vet om, så det er ikke noe sure miner ved å stå bak ham :).

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke så mye av relene lenger, før, når man fikk blå, så var man ferdig i ringen. I dag fikk Jatzy blå, men stilte fortsatt videre mot konkurrenten i klassen, og fikk rød. Skjønner ikke noe. Tolker det som at hun er 2 kval og vinner av åpen klasse tispe, siden det vare var 2 tisper i den klassen.

Ikke så vanskelig - det skal plasseres 4 stykker i klassen (dersom det er så mange påmeldt, såklart). Hvis det ikke er tilstrekkelig antall med "røde" der, skal "de blå" være med for å fylle opp de resterende plassene.

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men dere fikk jo med det viktigste :aww:

*fnis*

Weeee, grattis så mye :).

Willy ble 2. bhk med res. CACIB i dag - hunden foran ham, som også ble BIR, er en av de vakreste briardene jeg vet om, så det er ikke noe sure miner ved å stå bak ham :).

Willy slo ann, A måtte fortelle om Willy som hadde hår i øynene sine til både oldefar og mormor *flir*

Hadde veldig lyst til å få med meg litt Lp og puddel, men pga ekstrem trengsel ga vi rett og slett opp. Telt "overalt" , vi fikk oss ikke bort til ringene.

Det som er litt trist er at flere av de eldre som bor i blokkene rundt ( som A sin oldefar) pleier å ta turen å kikke hvert år, men i år hadde flere gitt opp pga trengsel. Tror ikke de hadde fått med seg at det foregikk på begge sider av veien .

Vi så litt fra verandaen da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bildebevis.. Mest for å vise fram slufsene da... TriAna sitter breibeint i en vaglete campingstol med rufsete pels. Oppstillingsbilde kommer seinere når jeg får hjelp

Kritikken

Taspitirs Fabolouse Felicita. TriAna

NKK Drammen 2 Juni 2013
Dommer:Jakub Kruczek
Åpen klasse tispe
27 cm. Nice bitch. Really nice in motion.
Pretty. Feminine head expression.
Excellent topline. Very well angulated.
E-1.CK-Cert-2BHK-res Cacib

post-4775-0-12499900-1370198948_thumb.jp



TriAna (Taspitir Fabolouse Felicita) ble 2. beste tispe med CERT og Res CASIB under dommer Jakub Kruczek.

43 påmeldte papillons.

Jeg er super happy!

TriAna er 2 år og 7 dager

Kritikken har jeg mistet .. KRISE.. Heldig vis etter at jeg fikk løst ut rosettene.

Men han likte typen..og ble ekstra berømmet for bevegelsene sine..<3 TriAna leverte varene i dag.. mitt lille arbeidsjern

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja det gikk skikkelig dritt idag............. eller?

Raptus ble BIR (alene i rasen sin) for en supersur dommer, som ikke kunne smile. Han tok ikke en gang på hundene og vi var i ringen i kanskje 40 SEKUNDER. Ikke rakk jeg å stille opp og gresset var alt for høyt så Raptus klarte ikke løpe. Kritikken var ikke spesielt fin, og jeg kan ikke forstå hvordan han klarte å si så mye uten å ta på hunden når gresset var omtrent like høyt :P Men det sto promesing da, om ikke annet :lol:

Men men, gruppene skulle vi også inn i senere.

Så var det Rio sin tur da, med fjorårets NKK Drammen gult fortsatt ganske friskt i minne.. (Sist jeg stilte Rio). I åpen klasse hannhund var det bare to hanner, Rio fikk både rødt og CK :D Plutselig var championatet innen rekkevidde. I en relativt stor hannhundklasse løp han seg fadern meg til seier, jeg hylte så alle kunne høre, og sidelinjet koret i :D
Rio fikk CERT og CACIB og er nå Norsk utstillingschampion :D

Så var det Raptus sin tur i gruppa, han var sliten så vel, det får gå som det går tenkte jeg. Og det gikk ikke så reint dårlig heller, Rappern slo til og vant Gruppa :D
Det var en fin avslutting på valpekarriæren!

1183_10152879109095311_624969749_n.jpg

935351_10152879109135311_395156119_n.jpg

  • Like 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skitdæven eller noe sånt :) Jeg hadde ikke så store forventninger til idag, siden forrige helg gikk så bra og lille tater'n min er jo bare 10 mnd... Men håpet dommeren ville ihvertfall like herr.lånehund Darrel siden han stod for championate. Jeg liker herr.lånehund kjempegodt, og han har så mange flotte kvaliteter. Jeg var så heldig å få stille søsteren hans til championate i romjulen :) Og det visste seg jo at dommeren likte han kjempegodt, og han ble beste åpenhanne med ck.. Så slo han til og ble beste hanne med certet, cacib og dermed var championate i boks!

Så var det frøkenblå sin tur, og stakkars... Var nesten rett ut av buret og inn i ringen, hun som er vandt med å bli varmet opp og koserunde først. Men bra gikk det der også, og plutselig stod hun som beste tispe med storcertet i boks! Men dog, enda for ung får cacib :)

I bir og bim kastet jeg Synnøve inn i ringen med min hund, frøkenblå. Og tror du ikke lille frøknen ble BIR :D ! Det toppet dagen:)

973678_10152866854860161_1548001607_n.jp

Så var det gruppen. Med en 10 mnd gammel hund som er langt ifra ferdig så trodde jeg ikke vi hadde noe der å gjøre.. En stor gruppe men tenkte at vi fikk gjøre en fin figur ihvertfall. Når vi ble plukket ut som en av de 6 så var jeg KJEMPE fornøyd og tenkte at nå kan det ikke bli bedre... Men så ble hun faktisk plassert som nr 3 på en NKK utstilling bare 10 mnd gammel!! Trodde jeg skulle dø litt :)

  • Like 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

GRATULERER til alle de vakre sonishundene som sparker fra seg både her og der.

Grattis til Maren med 6. plass i NM også

Fy søren for en gjeng som er her inne...........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...