Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

Jeg trenger det Hundesport fra i år hvor BIR-vinnerne fra Lillestrøm i fjor presenteres med bilder - er det noen som har det å selge? Jeg vil sette STOR pris på om noen kan hjelpe meg i ei knipe her, jeg er ikke i stand til å finne mitt eget :(

Skrevet

Jeg trenger det Hundesport fra i år hvor BIR-vinnerne fra Lillestrøm i fjor presenteres med bilder - er det noen som har det å selge? Jeg vil sette STOR pris på om noen kan hjelpe meg i ei knipe her, jeg er ikke i stand til å finne mitt eget :(

Jeg tror jeg har mitt liggende, kan dobbeltsjekke naar jeg kommer hjem. Hvis du betaler frakt skal du faa det gratis =)

EDIT: Beklager, mitt er fra 2011 ser jeg nå!

Skrevet

Jeg tror jeg har mitt liggende, kan dobbeltsjekke naar jeg kommer hjem. Hvis du betaler frakt skal du faa det gratis =)

Selvfølgelig betaler jeg frakt, betaler gjerne for bladet også :flowers:

Må ha det, bare må ha det.

Skrevet

Jeg skal sjekke.

SKal du til Drammen søndag kan du få¨mitt, om jeg har det.

Jeg skal dessverre ikke på NKK Drammen i år, jeg har lovet meg bort som ringsekretær på andre utstillinger.

Skrevet

Min erfaring er at det går fortere london-norge enn andre veien, men det er selvsagt ditt valg!

Edit: for en knotete setning, men jeg mente at det pleier å gå relativt kjapt fra uk til norge =)

Skrevet

Da får du PM med adresse, så kan jeg få kontonummer av deg når du vet hva det kostet.

Tusen takk til alle som har tilbudt seg og som hjelper en stakkars sonis!

Skrevet

Vil det ikke være billigere å sende fra Norge, selv om det kanskje tar en dag ekstra?

Nix, det meste er billigere "over fjorden". Og ihvertfall med dagens portotakster... :(

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er mange som har hund og katt sammen, men det kommer helt an på individene, rasene og tilvenningen. Det høres ut som du har kommet litt skjevt ut allerede, og som sagt tror jeg det kan bli krevende. Når du ikke har kompetansen selv til jeg anbefale å få hjelp (direkte, annet enn tilfeldige på nett) fra noen som kan komme og hjelpe deg der du er.
    • Er det noen som faktisk har fått til å få katter og hunder sammen?  Er bare redd det blir ett vanskelig prosjekt. Og hvor lenge bør man holde på å prøve å få det til?
    • Jeg ser at det står haket av som jakthunder på NKK rasevelger.    Er det da retriever og spaniel som har minst mulig jaktinstinkt da?   Skal prøve å få hundene til å slappe av når de ser pusene.
    • De er også varslere så jeg bjeffer dessverre lett.
    • Jaktinstinkt er litt ulikt hos ulike raser. Gjeterhunder, og jakthunder som er avlet for å "drive" vilt og jage på egenhånd har høyest jaktinstinkt og har lettere for å jage dyr. Jakthunder som er avlet for å samarbeide tettere med fører, som for eksempel retrieverene og spanieler som er avlet for å apportere vilt, har jaktinstinkt, men er også ofte lettere å kontrollere rundt dyr. Selskapshunder, vokterhunder og ulike andre raser har jevnt over mindre jaktinstinkt. Men opprinnelig har alle hunder noe jaktinstinkt, og det vil variere med individ også. Jeg tenker at du kan ha fordel av å kontakte en hundetrener som kan komme å se hundene og hjelpe deg med et opplegg for tilvenning så hundene kan lære seg å slappe av rundt kattene. Å bare la de stå og bjeffe og bråke vil gjøre det verre. Du må jobbe aktivt med at hundene skal slappe av når de ser kattene. Ideelt sett på god avstand først, og nærmere når de takler det bedre. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...