Gå til innhold
Hundesonen.no

Sterilisert tispe som lekker


Recommended Posts

Hei..er det noen som har tips å komme med? Pippi 9år, sterilisert, har begynt å lekke litt. Har tidligere prøvd Rinxin ( vet ikke hvordan det skrives ifarten..), men av det ble hun så urolig, så vil helst slippe det.Hun har vært bra lenge nå, men nå er det på`n igjen. Finnes det andre ting vi kan prøve?

håper på svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen råd komme med her men,jeg skal følge med tråden se om noen vet av noe bra;) Mi måtte kastreres for 2 år siden. startet lekke ganske så mye relativt fort.

Har ikke prøvd noe mot det enda.Går i perioder kan være fin noen måneder før plustelig få den en gang i uka en periode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff så leit..

Neste preparat å prøve er Incurin.. ett hormon preparat (Østrogen)

Rinexin virker på slinhinner og får blæra til å bli tett..(enkelt sagt)

Aha.!! da skal jeg sjekke om vi kan få det. Hun er virkelig verdt det, må prøve ALT!!!

Ingen råd komme med her men,jeg skal følge med tråden se om noen vet av noe bra;) Mi måtte kastreres for 2 år siden. startet lekke ganske så mye relativt fort.

Har ikke prøvd noe mot det enda.Går i perioder kan være fin noen måneder før plustelig få den en gang i uka en periode.

Omtrent som her da - kommer og går, var lekk i fjor sommer - så til jul ,da prøvde vi Rinexin, men hun blir veldig!!urolig av det - sover ikke, ligger bare og "våker". Har lest at akupunktur kan virke strålende og, men den vet. som vi bruker på aku. er ikke tilgjengelig før i august.. det føles veldig lenge til akkurat nå :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke noe særlig når det skjer har hendt mange ganger når vi er borte på besøk også. Bare flaks ikke har blitt i senga mi på natta enda...Grunnen til ikke har prøvd noe mot det enda er for at dyrlegen mente det var så mye bivirkninger mot det så ville vente til hun lekker hele tiden.

Det blir jo forhåpentligvis sikkert ikke så ille da. Men,de to dyrlegene jeg har snakket med mente det var ikke så vanlig med sånn "uregelmessig" lekking.

Akupuntur skal jeg sjekke ut;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke noe særlig når det skjer har hendt mange ganger når vi er borte på besøk også. Bare flaks ikke har blitt i senga mi på natta enda...Grunnen til ikke har prøvd noe mot det enda er for at dyrlegen mente det var så mye bivirkninger mot det så ville vente til hun lekker hele tiden.

Det blir jo forhåpentligvis sikkert ikke så ille da. Men,de to dyrlegene jeg har snakket med mente det var ikke så vanlig med sånn "uregelmessig" lekking.

Akupuntur skal jeg sjekke ut;)

Pippi fikk Rinexin i 4 dager nå, nå har vi halvert dosen, har ikke kommet noen flere dammer, skal forsøke å justere ned enda mer ..så avventer andre tiltak foreløpig. Skal nok skaffe Incurin, men foreløpig så har det jo vært en sjelden gang i blant hun har vært lekk. Håper hun nå holder seg godt til superveterinæren er tilbake på jobb i august, så kan vi teste akupunktur .

takk for svar og råd alle sammen :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...