Gå til innhold
Hundesonen.no

Litt rørende og flott å se!


KarpeSkrotum
 Share

Recommended Posts

Så hyggelig å se altså! Det er så alt for mye fokus på de "slemme" der ute, at man fort glemmer hverdagsheltene. (Men noe jeg har alltid lurt på, de filmene som er fra bilene. Kjører folk virkelig rundt med kamera på?)

Ja, i Russland er det utbredt med politibestikkelser og urettferdig behandling. å ha kamera på bilen kan bevise din uskyld. også hvis man krasjer / havner i en ulykke. mange som gjør det i norge og :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, i Russland er det utbredt med politibestikkelser og urettferdig behandling. å ha kamera på bilen kan bevise din uskyld. også hvis man krasjer / havner i en ulykke. mange som gjør det i norge og :)

Ah, det var jeg ikke klar over. Logiskt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(Men noe jeg har alltid lurt på, de filmene som er fra bilene. Kjører folk virkelig rundt med kamera på?)

Ja, selvfølgelig. Men det er fastmontert utstyr. Enten mobil med app(på holder), eller kamera beregnet på det(også med holder). Filmer hele tiden og går i loop. Når ting skjer, bråbrems eller kollisjon, så merkes det på minnekort og det vil ikke overskrives (iom det går i loop, slik at det ikke forsvinner når den kommer til det punktet igjen) Samt man kan selv trykke for å markere en episode. Da tar den å merker sted på minnekort noen min før og en tid etter.

England brukes det mye pga utrolig utbredt med forsikrings-svindel - der man bevist lager kollisjon for å få ut penger fra forsikringsselskap. (viser fart, hvor du kjører via google map, klokkeslett, blant annet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Så hyggelig å se altså! Det er så alt for mye fokus på de "slemme" der ute, at man fort glemmer hverdagsheltene. (Men noe jeg har alltid lurt på, de filmene som er fra bilene. Kjører folk virkelig rundt med kamera på?)

Ser andre har svart, men.. Blir flere og flere i Norge som bruker det og. Veldig kjekt å ha ved kollisjon/forsikringssaker osv. Typen og alle kompisene har det, og det fanges mye nesten-kollisjoner. Kjekt om noen stikker av fra krasj også så. Kameraet kan filme når det registrerer bevegelse(på f.eks bilen), så kan være et fint hjelpemiddel dersom noen bulker døra di på p-plass uten å si i fra.

OT over, sorry :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, for en hyggelig tråd! Kjørte kolonne over haukeli i fjor vinter når traileren foran meg stoppa i bakken og ikke kom lenger. Jeg reagerte ikke raskt nok og stoppa før jeg rakk å sette bilen på skrå. Jeg rikka meg ikke av flekken. Det tok kanskje 5 sekunder for et par mannfolk i de to bilene bak meg å oppfatte situasjonen. De spratt ut og dytta meg i gang igjen mens alle andre bare kjørte forbi. Høres kanskje ikke ut som så veldig masse, men jeg hadde skikkelig hetta og er veldig takknemlig den dag i dag!

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...