Ulldotten Skrevet 7. Mai 2013 Rapporter Skrevet 7. Mai 2013 Hvordan gjør man det for å melde på til utstilling i Sverige? Hva må man huske på som er annerledes enn når man melder på til utstilling her i Norge? Er grønn på dette :-P Siter
Anilex Skrevet 7. Mai 2013 Rapporter Skrevet 7. Mai 2013 Aller først må du maile over stamtavlen til hunden din til SKK, så fort de har registrert den i hunddata kan du gå inn å melde på via internetanmeldan. Da følger du bare prosedyren som guider deg igjennom hele regla. Siter
Shlush Skrevet 7. Mai 2013 Rapporter Skrevet 7. Mai 2013 Aller først må du maile over stamtavlen til hunden din til SKK, så fort de har registrert den i hunddata kan du gå inn å melde på via internetanmeldan. Da følger du bare prosedyren som guider deg igjennom hele regla. Kopi av stamtavlen antar jeg??? Enn hunder som er opprinnelig svensk og omregistrert Siter
Stine Skrevet 8. Mai 2013 Rapporter Skrevet 8. Mai 2013 Kopi av stamtavlen antar jeg??? Enn hunder som er opprinnelig svensk og omregistrert Trym er Svensk så han lå inne på hunddata, så han var det bare å melde på (men jeg har hørt at ikke alle ligger der selv om de opprinnelig er Svenske, det er lett å sjekke selv)De andre har jeg sendt inn manuell påmelding på med kopi av stamtavla. Men det enkleste er å sende en mail med stamtavla og be de legge inn hunden, de er veldig raske på å gjøre det Siter
HHC Skrevet 8. Mai 2013 Rapporter Skrevet 8. Mai 2013 Enkelte raseklubber bruker fortsatt egne skjema på nett eller manuell slik at du ikke må ha en hund som ligger inne på hunddata. Så da kan du komme lettere unna enn om du skal på SKK. Dog er det like greit å legge inn bikkja med en gang Siter
Ulldotten Skrevet 8. Mai 2013 Forfatter Rapporter Skrevet 8. Mai 2013 Takk for svar :-) hørtes jo ikke så aaaaaltfor innviklet ut, tror jeg skal få dette til ;-) Siter
Anilex Skrevet 8. Mai 2013 Rapporter Skrevet 8. Mai 2013 Kopi av stamtavlen antar jeg??? Enn hunder som er opprinnelig svensk og omregistrert Ja er jo ikke så lett å maile over en original Men en gang i fremtiden vil sikkert det også være mulig.. hehe De fire gangene jeg har sendt over kopi av stamtavlen har den vært tilgjengelig på hunddata i løpet av dagen, så de har en litt annen behandlingstid enn NKK 1 Siter
Shlush Skrevet 8. Mai 2013 Rapporter Skrevet 8. Mai 2013 Ja er jo ikke så lett å maile over en original Men en gang i fremtiden vil sikkert det også være mulig.. hehe De fire gangene jeg har sendt over kopi av stamtavlen har den vært tilgjengelig på hunddata i løpet av dagen, så de har en litt annen behandlingstid enn NKK haha, jeg tenkte brev jeg :-D men da er det vell like greit å bare maile den over med en gang tenke jeg? :-) Vi skal sikkert stille i sverige en gang. 1 Siter
Ulldotten Skrevet 22. Mai 2013 Forfatter Rapporter Skrevet 22. Mai 2013 Må si de var kjappe hos SKK! Sendte mail i går kveld med stamtavlen, og sjekket nå nylig om hun var registrert der, det var hun :-) Men ser at Chip-nr hennes ikke kommer opp der, hun er chippet, så det burde kanskje kommet med? Burde jeg sende en mail med chip-nr også, eller har det ikke noe å si? Siter
Solgunn Støvind Skrevet 22. Mai 2013 Rapporter Skrevet 22. Mai 2013 Ingen av mine har chipnr i SKK heller. Tror de kun legger inn det på de som bor/hører til i Sverige eller noe i den duren. Har ingenting å si. Jeg har stilt ut masse i Sverige uten problem 1 Siter
Ganzie Skrevet 7. Juni 2013 Rapporter Skrevet 7. Juni 2013 Beklager om jeg kupper tråden litt, men når dere sier "maile over stamtavlen", scanner dere den, eller er det en hurtiglink hos NKK man kan bruke? (gud, nå følte jeg meg litt blond her ) Siter
Anilex Skrevet 10. Juni 2013 Rapporter Skrevet 10. Juni 2013 Beklager om jeg kupper tråden litt, men når dere sier "maile over stamtavlen", scanner dere den, eller er det en hurtiglink hos NKK man kan bruke? (gud, nå følte jeg meg litt blond her ) Jeg har rett og slett tatt bilde av stamtavlen med Ipad'en og sendt som vedlegg på mail. Siter
Stine Skrevet 10. Juni 2013 Rapporter Skrevet 10. Juni 2013 (endret) Jeg har akkurat scannet Vigdis sin og sendt på mail Red: Og der var hu jaggu meg registrert, 1 time tok det! Endret 10. Juni 2013 av Stineogstaffene Siter
Recommended Posts