Gå til innhold
Hundesonen.no

Kompis, litt agility, tilpasningsdyktig, gjeter (?), ikke-gneldrete. Førstegangs-primærforsørger


Tommy
 Share

Recommended Posts

Nå som gemyttet mitt har roet seg litt og hormonene er litt mer under kontroll, så har jeg vel innsett at mange av de seiersrundene har kommet av at en viss person rett og slett ikke har vært noe hyggelig å samarbeide med. Sånt er vanskelig å innse der og da, men det er enormt stor forskjell på en trening hvor jeg er i godt humør og tålmodig i forhold til en dårlig dag. Slik er det selvfølgelig for andre mennesker og hunder, men det er altså stort sett jeg som er en dritt, ikke hunden min, selv om det er vanskelig å se i øyeblikket. :lol: Selv om de selvfølgelig glimter til iblant de også!

Godt du har gått tilbake til å være ditt sedvanlige kloke, og rolig deg, ja... Hadde lyst til å bli med Kiyomi på et par runder sjøl innimellom. :whistle::heart:

Og for å gjøre det klart så var det "jeg ønsker kompis og livsledsager med mulighet for å aktivisere med agility" jeg leste TS sitt førsteinnlegg som, og du kan ikke nekte for at en shiba dermed KAN være perfekt? :ahappy: [...]

Jeg er definitivt enig med deg i at man må ville ha en shiba med alt det det innebærer, men kjenner meg ikke igjen i all kritikken som rasen ofte får.

Helt enig i begge deler.

Hvorfor diskuterer dere så mye rundt deres egne hunder, når TS ønsker seg en hund han kan jobbe med og som er rimelig enkel å håndtere både for han og kompisene hans? Ei goldentispe er mitt forslag :D

Tja, fordi dette er hundene vi lever med, og når TS skriver at han har hørt at de er "utspekulerte, slue og sta", så må det være greit å kommentere det, kanskje? Og når shiba blir foreslått og presentert på en måte jeg ikke nødvendigvis føler er helt representabel, så svarer jeg. :)

Forøvrig er jeg helt enig i at en goldentispe må være helt perfekt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 52
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Hvorfor diskuterer dere så mye rundt deres egne hunder, når TS ønsker seg en hund han kan jobbe med og som er rimelig enkel å håndtere både for han og kompisene hans? Ei goldentispe er mitt forslag

En liten kommentar: Alle hunder passer i en leilighet. Det er ikke i leiligheten de skal aktiviseres, det er ute.

Det er stor forskjell på å være sta og bestemme over seg sjøl, føler jeg. Jeg opplever ikke at mine to er sta i det hele tatt, men forstår at andre med hunder som lever, ånder og eksisterer for å gjør

Takk for alle svar igjen, dere! Nå har det kommet så mange svar at jeg knapt får svart på alle sammen :) Tar iallefall med meg all informasjon inn i tenkeboksen, og så har jeg vært så heldig å ha planlagt mange møter med hunde-eiere som gjerne vil vise meg rasen sin og svare på spørsmål jeg eventuelt måtte ha.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil bare slå et slag for sheltien jeg. Det finnes gode linjer der ute, og de kan være ganske så tøffe de. Min bjeffer nesten ikke i det hele tatt, og når den først gjør det så er det små host liksom.

Enkel å trene, verdens beste kompis, gjerne agility eller rase rundt i skogen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...