Gå til innhold
Hundesonen.no

Å røyke med hund i bil


C.J
 Share

Recommended Posts

  • Svar 187
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Hvem i denne tråden har skrevet at DU (eller 2ne, eller Karpe, eller hvemnåennandre som røyker) lukter motbydelig og er frastøtende? At dere ikke har IQ og at DERE er til sjenanse for hele samfunnet?

I disse dager da vi er så veldig opptatt av at man ikke skal være slem med hunden, man skal trene med positive metoder, man skal nærmest ikke si nei til bikkjeskinnet engang - men å plage hunden med r

Jepp, dette gjelder alle røykere. Alle som en. Og det nytter ikke å spørre dem høflig heller, for de driter i absolutt alle rundt seg. I alle sammenhenger. Til alle tider. Røyk, røyk, røyk, det er det

Røykere er så lette å fyre opp, azz :innocent:
Du er helt utrolig ufin nå. Du skriver en skikkelig stygg ting og så latterliggjør du reaksjonen etterpå? Jeg blir veldig overrasket må jeg innrømme.

Jeg er ikke en røyker for øvrig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ut vinduet om vinteren, og i askebeger vår/sommer/høst om det er tørt ute. Hur det?

Jeg irriterer meg grenseløst når jeg kjører bak folk som kaster røyken ut av vinduet. Det er forsøpling på lik linje med å kaste andre ting ut. Pluss at jeg har fått sneipen i ruta mi to ganger :P

Nå fremstår jeg kanskje ung og uvitende, men jeg har aldri forstått hvordan noen som røyker kan greie å forsvare det i det hele tatt, hvertfall ikke i nærheten av andre. Mennesker eller dyr. De som røyker inne hos seg selv eller i sin egen bil uten andre til stede, ok de plager hvertfall ingen. Men å stå å røyke offentlig og til sjenanse for andre? Fysjamei!

Ok... Hvor skal vi røyke mener du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok... Hvor skal vi røyke mener du?

Siden når ble røyking en menneskerett? Synes overhodet ikke synd på røykere som endelig ikke får lov å ødelegge min kafeopplevelse, kinoopplevelse, butikkhandling, flyreise, båtreise og så videre ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok... Hvor skal vi røyke mener du?

Siden når ble røyking en menneskerett? Synes overhodet ikke synd på røykere som endelig ikke får lov å ødelegge min kafeopplevelse, kinoopplevelse, butikkhandling, flyreise, båtreise og så videre ;)

Jeg har ingen intensjon om å røyke ihjel alle opplevelsene dine, jeg. Vil du nå svare på spørsmålet mitt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden når ble røyking en menneskerett? Synes overhodet ikke synd på røykere som endelig ikke får lov å ødelegge min kafeopplevelse, kinoopplevelse, butikkhandling, flyreise, båtreise og så videre ;)

Det begynner å bli lenge siden man fikk lov å røyke noen av de stedene. En stund var det røykerom, ødela det kafeopplevelsen din at det var røykerom der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt delt her, egentlig.

Jeg syns det er godt at det ikke røykes like mye/overalt nå, slik som det var før. Men samtidig så syns jeg at så lenge de selger sigaretter, så må man også få lov til å røyke dem et sted. Det er tross alt ikke ulovlig med sigaretter, så da blir det feil å skulle fremstille røykerne som "etiske lovbrytere" :)

En hund er eierens ansvar, på godt og vondt, så kan man debattere om man syns det er dårlig hundehold å røke med hunden tilstede eller ikke. At passiv røyking skader, er vel ganske godt bevist i flere fora? Så får hver enkelt selv gjøre seg opp en mening om man vil ta den risikoen eller ikke. Jeg har ikke noe problem med å sitte på, både meg og med hund, med en som røyker, så lenge man lufter samtidig.

Jeg har dog store problemer med å sitte i samme bil som en som røyker dersom det også er barn der.

Så for meg, stiller hunden i samme gate som meg selv.... jeg er ikke så voldsomt nøye på det. Det lukter vondt ja, men jeg overlever en kortere periode. :)
Barn derimot, må få velge selv. Og da bør man vente til de er modne/voksne nok til å ta det valget også. (men nå var det nå heller ikke barn/røyk dette gikk på heller.....)

Jeg røyker ikke lengre selv, men var stor-røyker i mange år (typ 17 år, ca). En lang stund røykte vi inne i huset, selv med unger boende under samme tak (dog ikke i samme rom... men likevel, er flau over dette i dag...) Nå er det ikke-røyk i huset, selv om mannen fremdeles røyker. Han går ut i brakken (hobbyhuset) hans om været er for dårlig for å stå ute.

Min bil er røykfri, mens hans er fritt frem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Janka: Hjemme hos dere selv eller utendørs langt vekk fra andre. Jeg kan gå i bue rundt ja, men hva med når jeg sitter og venter på bussen og noen setter seg ved sidenav meg og tenner en røyk? Det er oftest da det plager meg, ellers kan jeg holde meg unna. Og du som sa "Hva behager?" Kan du utdype?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Janka: Hjemme hos dere selv eller utendørs langt vekk fra andre.

Jeg kan gå i bue rundt ja, men hva med når jeg sitter og venter på bussen og noen setter seg ved sidenav meg og tenner en røyk? Det er oftest da det plager meg, ellers kan jeg holde meg unna.

Og du som sa "Hva behager?" Kan du utdype?

Så om jeg tar meg en tur til Oslo så må jeg ta med bilen, i stedenfor å feks velge det mer miljøvennlige alternativet, toget, dersom jeg ønsker å kunne ta en røyk under besøket i tigerstaden? Shit, jeg får et problem om jeg skal på storbyferie!

Og dobbelshit, du må ha det kjipt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

S堯m jeg tar meg en tur til Oslo s堭堪eg ta med bilen, i stedenfor 堦eks velge det mer miljvennlige alternativet, toget, dersom jeg nsker 堫unne ta en ryk under besket i tigerstaden? Shit, jeg f岠et problem om jeg skal p堳torbyferie! Og dobbelshit, du m堨a det kjipt.
Ja, det synes jeg. Reise miljvennlig m堤u gjerne, men det m堧堡n 堬egge igjen ryken hjemme. Skal jeg m崴e sitte der og puste inn gift fordi du vil? Ja, forferdelig kjipt jeg m堨a det, vil puste i frisk luft og greier. Det m堪eg f堬ov til.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Janka: Hjemme hos dere selv eller utendørs langt vekk fra andre. Jeg kan gå i bue rundt ja, men hva med når jeg sitter og venter på bussen og noen setter seg ved sidenav meg og tenner en røyk? Det er oftest da det plager meg, ellers kan jeg holde meg unna. Og du som sa "Hva behager?" Kan du utdype?

Jeg er faktisk ganske enig med deg her, angående de som setter seg rett ved deg på et bussstopp og tenner en røyk. Det irriterer meg ikke i det hele tatt, så lenge de går litt lengre bort, men jeg er ikke komfortabel med at de setter seg rett ved meg.

Kan ha noe med at jeg er vokst opp i røykehjem hvor det ble røyket i både huset og bilen, og jeg rett og slett ikke takler lukta. Jeg går langt bak/langt foran kjæresten min om han røyker(De få gangene han gjør det) når vi går tur med hunden, f.eks.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og du som sa "Hva behager?" Kan du utdype? Det er du som må utdype, mener du virkelig at det plager deg om noen røyker på andre siden av gata?
Hvis det treffer meg midt i trynet, ja. Men som oftest ikke over gata nei, men på benken ved sidenav meg f.eks.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det treffer meg midt i trynet, ja. Men som oftest ikke over gata nei, men på benken ved sidenav meg f.eks.

Du er klar over at "offentlig" (og verden forøvrig) er litt mer enn den meteren rundt deg? Kanskje på tide at noen fortalte deg det.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan gå i bue rundt ja, men hva med når jeg sitter og venter på bussen og noen setter seg ved sidenav meg og tenner en røyk? Det er oftest da det plager meg, ellers kan jeg holde meg unna.

Spør dem høflig om de kan gå en annen plass å røyke fordi røyken plager deg, eller reis deg å gå litt unna selv? Man jo ikke lage problemer for seg selv heller.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg røyker ikke, og må si at selv om jeg har (hunde)venner som røyker, så har ikke tanken om røyk i bil slått meg som noe som er fryktelig fælt å utsette hundene for. Jeg har ofra flere tanker til hvor skadelig eller ubehagelig det er om jeg hører på musikk og gauler i takt med den, i bilen, enn røyking i bil. Kanskje nettopp fordi jeg ikke røyker, men tenker fortsatt ikke på det som noe stress.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det treffer meg midt i trynet, ja. Men som oftest ikke over gata nei, men på benken ved sidenav meg f.eks. Du er klar over at "offentlig" (og verden forøvrig) er litt mer enn den meteren rundt deg? Kanskje på tide at noen fortalte deg det.
For det kan ikke hende at det står andre på andre siden av gata som plages av den røyken? Det er nok flere enn meg i dette landet som ikke liker lukta! Og vær så snill å spar deg for de spydighetene dine.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men såvidt meg bekjent er det ikke bare bussholdeplasser som er offentlige?

Jeg tar så mye hensyn jeg kan, slik at ingen skal måtte plages med noe de ikke vil plages med. Selv om folk sier at "Neida, det plager ikke meg!" så sørger jeg for å stelle meg slik at det ikke blåser røyk på dem. Jeg kaster aldri sneiper på andres eiendom, jeg tar så store hensyn til barn som det lar seg gjøre, og jeg prøver generelt å ikke bry andre med meg og mitt.

Men hvis det er sånn å forstå at jeg ikke kan gå ut av en restaurant og stelle meg 10 meter unna inngangen, for så å tenne en røyk, fordi det er ett OFFENTLIG sted?!

Vettu, da er det fader meg verre enn jeg trudde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spør dem høflig om de kan gå en annen plass å røyke fordi røyken plager deg, eller reis deg å gå litt unna selv? Man jo ikke lage problemer for seg selv heller.

Ergo har ikke røykere selvinnsikt nok til å tenke at "nå sitter jeg ved siden av noen og vinden blåser røyken min rett i trynet på dem"? Kule, empatiske folk røykere, altså.... :)

Røyk hvor enn pokker en vil, så lenge det ikke er noen i nærheten. Men dette er ikke en debatt om hvor man skal kunne røyke, så jeg kjenner ikke jeg har et pressende behov for å si noe mer om den saken. Min mening er jo ganske åpenbar, og et hvert spørsmål føler jeg mer er i lysten for å krangle, mer enn at man oppriktig lurer. Det er meg akkurat likt som at jeg overhodet ikke ønsker at hunden min skal være til skjemsel for noen. EVER. Røyk skal ikke være til skjemsel for noen. EVER. Jeg har bikkja mi i bånd, lar den ALDRI løpe ukontrollert til folk, lar den aldri løpe til andre hunder, den er nogenlunde oppdragen i bånd, bjeffer ikke til skjemsel for nabolagets fred, driter ikke ned veiene, den er "usynlig" med unntak av når den går ute - lydløs, kontrollert og ikke til skjemsel for noen. Det kan umulig være vanskelig å aldri fyre opp en sigg oppi trynet til andre, det er ens eget valg.

Forøvrig Jankaa - jeg synes det er trivelig å stå i døra noen ganger. Jeg liker å sitte på utekafe. F.eks hvis jeg er i syden, så liker jeg å sitte ute i sval luft og ikke bli overopphetet. Eller bare ta meg litt frisk luft i et fuktig utdrikningslag. Da må jeg som ikke-røyker fysisk gå vekk fra inngangen til utestedet fordi jeg får MER oksygennød av å stå i døråpninga / i inngangspartiet til utestedet enn jeg gjorde inne. Men for all del, jeg har vel mindre rett til å stå der enn røykerne så :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det kan ikke hende at det står andre på andre siden av gata som plages av den røyken? Det er nok flere enn meg i dette landet som ikke liker lukta!

Folk kan slutte å bruke parfyme også. Jeg liker ikke lukta. Faktisk svir det i nesa og jeg blir ofte fysisk kvalm. Nei forresten, folk kan få gjøre som de vil så lenge de tar litt hensyn Jepp, jeg tåler litt ubehag.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ergo har ikke røykere selvinnsikt nok til å tenke at "nå sitter jeg ved siden av noen og vinden blåser røyken min rett i trynet på dem"? Kule, empatiske folk røykere, altså.... :)

Jepp, dette gjelder alle røykere. Alle som en. Og det nytter ikke å spørre dem høflig heller, for de driter i absolutt alle rundt seg. I alle sammenhenger. Til alle tider. Røyk, røyk, røyk, det er det eneste som står i hodet på dem. :)

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, dette gjelder alle røykere. Alle som en. Og det nytter ikke å spørre dem høflig heller, for de driter i absolutt alle rundt seg. I alle sammenhenger. Til alle tider. Røyk, røyk, røyk, det er det eneste som står i hodet på dem. :)

Det var dine egne ord.... Men OK, jeg ser dette ikke går noensteds så jeg sløser tiden min på å snakke med folk som har en innstilling om å faktisk ta til seg motpartens ord, i stedet for kun å harsellere, være sarkastisk og ha rullegardina nede for andre impulser :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...