Gå til innhold
Hundesonen.no

glefset


vega
 Share

Recommended Posts

Da vi kom hjem fra tur i dag lå det god biter i jakka mi. Hunden luktet dette og prøvde å få dem ut. Min datter så dette og skulle ta fra hunden jakka dermed glefset den til og hun fikk seg et sår på arma.kjenner jo med en gang at jeg blir urolig.hvorfor gjør han dette? Vi har testa mange ganger.tar bort matskål.han reagerer ikke så hvorfor glefse? Må legge til han er 7 mnd men bør jeg bli bekymret?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først og fremst: SLUTT å ta fra valpen ting, og spesielt matskåla! Om hunden ikke har en forventning om at goder skal bli fratatt, har den mindre grunn til å forsvare ressursene sine. Hvis han stjeler noe, så bytt til deg tingen med godis eller leke heller enn å tvinge han til å oppgi skatten sin uten belønning.

Jeg trur også at det kan være lurt at du som voksen styrer valpen mer, og ikke gir datteren din noe ansvar før valpen har lært seg noen spilleregler, og disse er det du som må lære han. Søk gjerne opp "ressursforsvar" her på forumet, så vil du nok få en del treff. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...