Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

Regner med at noen her inne lager foret eller knasket til sin(e) firbente selv? Eller i har prøvd fra tid til annen? (Og forhåpentligvis og sannsynligvis passer på næringsinnholdet ;))

Hva er deres beste oppskrifter/blandinger? :)

Har ikke prøvd meg på noe selv, det nærmeste jeg kommer er isbitene med div. snacks inni om sommeren, hundene elsker det! Moro, avkjølende og smakfult :D

Skrevet

-2 små glass med most babymat med kjøtt eller lever
-8 ss melkepulver (Viking tørrmelk)
-12 ss hvetekim
-4 ss hvetemel
-litt vann

Kna godt sammen. Rull til en pølse som kuttes i små biter. Trill bitene til kuler og legg på matpapir. Trykk kulene flat med en gaffel.
Stek 10-15 min ved 180 grader, eller til de er lysebrune.

Avkjøl.

Jeg bruker mer hv.mel enn oppskriften sier. Har laget dette mange ganger. Og er man flink til å oppbevare de luftig så holder de seg tørr og sprø.

• Like 2
Skrevet

Godbiter

1 pk. kyllingkjøttdeig, 1 porsjonspk. ris (kokes etter anvisning på pakken), rikelig med hvitløkspulver(kan sløyfes), 1 egg. Bland alt sammen og smør utover på bakepapir. Stekes i varmluft på ca. 125 grader i 3-4 timer (alt etter hvor tørr du vil ha godbitene). Tas ut, skjæres opp i passende biter. Inn i ovnen på ettertørking da de kan bli litt våte under.

Supert å putte i fryseren og ta opp etter behov

Ps- jeg måtte ned på ca 90 grader på min ovn, da første forsøk ble knekkebrød :P

• Like 1
  • 2 weeks later...
Skrevet

Så denne på nettet, jeg tenkte jeg skulle prøve...

Kok ris (2 dl) i over 40 minutter (ris til hunder må være utkokte). Sett ovnen på 70 grader.

to kyllingefilet skæres i biter og kokes i to-tre minutter (evt med en bouillonterning). Blendes sammen med det kokte ris.

Smør massen ut på en bakeplate og tørk det i ovnen i 2-3 timer (helst gjennomtørket).

Når det stivner, kan man "skjære" ut passe biter.

Oppbevares i mindre porsjoner i frys...

Skrevet

vomcakez: vogh + maizena, rulles i små kuler, stekes til tørre

bananamania: banan skåret i skiver og luftørket (ovnstørket på lav varme funker sikkert også)

bacon banana bonanza: mos banan + maizena + små biter bacon, rull små kuler, stekes til tørre

chikin bacon: kok kjøtt, skjær med fibrene i passelige biter (de krymper), stek til tørre.

ostestjerner: 50/50 ost/mel + kjøttkraft + litt olje, små biter, stekes til gyldne (herfra)

ellers kjenner jeg meg ganske pro når jeg lager disse.

• Like 1