Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå april!


Anette
 Share

Recommended Posts

I dag gikk vi forbi en barnehage da vi var på tur. Inne på uteområde til barnehagen var det en ung jente med en mellomstor hund. Hunden tuslet rundt og koste seg og skvetta på lekeapparater og gresstuster, så da tok jeg meg den frihet og fortelle henne hva jeg - og sikkert de som har tilknytning til barnehagen - syntes om det. Og for ordens skyls, jeg sa det på en pen og hyggelig måte, men hun glante bare dumt på meg.

Da jeg kom rundt på andre siden av barnehage, stod det to damer og pratet sammen. Hun ene vet jeg jobber i barnehagen, så derfor opplyste jeg om hva som foregikk på andre siden. Og da får jeg til svar: Ja, jeg vet det. Det er datteren min med våres hund :shocked:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 6.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nå har jeg vært ufin og skummet alt om er skrevet siden sist, men jeg vil så gjerne få dele noen gode nyheter med dere: Jeg sto på eksamen i dag! Og siden jeg har outet meg i en annen tråd, kan j

Jeg hentet kjole i posten i dag jeg

Noomi har HD-A.

Posted Images

Har det så travelt om dagen, så er innom og leser som regel men ikke kommenterer... Men må bare dele det med dere fort før jeg skal avgårde igjen :ahappy: Soph er i så herlig alder nå, at det er oppriktig morsomt. Når vi henter fra barnehagen er det ca 250 meter å gå til parkeringsplassen, og vi går forbi busstoppet og en skole (felles parkering med en skole) og igår kom en ungfyr med dreads, og Sophia ble svææær i øynene nesten ropte skikkelig forbauset "MAAMMA! TROLL! SE MAMMA! TROOOOLL!" Det var oppriktig morsomt, kommer til å le av det i flere år fremover :)

  • Like 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg fått to nye verv (eller, det ene er bare vara, men det andre gleder jeg meg veldig til å komme i gang med), selv om det fort kunne blitt fire. Jeg tror jeg kommer til å ende opp med å ha hatt en del verv når jeg er ferdig på dette universitetet. Også har Geo og jeg fått plass på et brukslydighetskurs som går over åtte uker og starter opp allerede nå på mandag, det gleder jeg meg veldig til å komme i gang med! Jeg har funnet fram russeklærne mine (i morgen er det x-russefest her på Ås, det er en sånn ting som jeg egentlig syns er kjempeteit, men som jeg gleder meg til likevel (sånn var det med selve russetida mi også)). Geo og jeg har hatt en artig treningsøkt. Jeg har levert skriveoppgaven min. Og nå skal jeg vaske bad. Min dag!

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har noen råd på hvordan man får smak og luktesans tilbake? Forkjølet, kan puste med nesen men alikevel har jeg overhodet ingen luktesans. Jeg er sulten, men har ikke lyst på mat siden jeg ikke kan smake noe :frantics:

Hjelp :fear:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jentene fikk feire våren i dag framfor lydighetstrening. Begge to hadde lopper i blodet og koste seg med noe annet enn snø/is/asfalt under bena. På en dag har jordet "mitt" gått fra snødekt til nesten bart.

Talli har dukket for mye etter is og fått brain freeze

644267_10152742962525072_1260250842_n.jp

Og gamlingen tok av... som vanlig..

548917_10152742962765072_1406396508_n.jp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fytterakkern, Foenix forsøkte å ta meg med på joggetur! Det er ufint! Men, da har hun fått desto mer styrketrening, da, når hun måtte dra ekstra hardt mens jeg holdt igjen...

"Noen" har nemlig blitt særdeles komfortabel med å trekke Rockyvogna, fort. Jeg vet ikke om det at jeg la oppi en vedsekk for å få litt mer tyngde spiller inn også, men hun langet i hvert fall ut. 2 km ble det, og hun var så ubesværet av hele opplegget da vi kom hjem igjen at før jeg fikk sanset meg hadde hun forsøkt å hoppe opp trappa til inngangdøra fremdeles fastspent i vogna. Takk og lov for at sjekene er ettergivende i ytterendene...

Det stoppet en bil, til og med, fordi gubben inni måtte fortelle meg hvor flink Foenix var!

Umm, hun trekker bare ei vogn, det rasen ble skapt for å gjøre, tenkte jeg, men jeg takket og smilte og jogget heseblesende etter dyret.

Ikke søren om jeg orker en tilsvarende tur med X'en helt enda, den får vente litt.

Og jeg kjenner at jeg gruer meg til å stille unghund og åpen klasse etter hverandre om noen uker. Jeg har åpenbart ikke kondis til det...

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luna ligger og grynter på gulvet, pene jenta kan være skikkelig usjarmerende ja, rape gjør a også!

Glad for at hun ikke krever en langtur av meg idag, armen er forstått sår og arbeidsdagen har vært veldig lang. Men blir godt å vite at hun skal til en hundepasser som gleder seg masse til å ha henne hos seg og som liker lange turer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og da er det "offisielt" at oppdrettet vårt står på vent, både hjemmesiden og siden på FB er nå ikke lenger i bruk (står på hold bare) Grunnen er at vi ikke har noen dugandes avlstisper, for de som ikke vet det så har Vigdis haleknekk dessverre. Og ikke har vi planer om noen flere hunder akkurat nå :)

Tuva er vel like bra nå som før valpene? :huh: Og så kjedelig med haleknekk, er det sånt som dommere skal henge seg opp i? Og hvorfor skal man ikke avle på det..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det offisielt :D

Er det han kjekke herremannen vi traff i Stockholm?

Her er man endelig hjemme. Harry-handlet litt, og utrolig nok ble det med et par DVDer hjem. Sånt skjer da aldri... :icon_incoent: Noomi har fått ny matkopp, hundene har fått et lass med tyggesaker og jeg har fått litt mat av forskjellig slag. De hadde frossen grønnkål i frysedisken, så da måtte jeg jo kjøpe det og prøve det.

Så er telefonen min på vei, og den kommer antakelig hit imorgen. :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tuva er vel like bra nå som før valpene? :huh: Og så kjedelig med haleknekk, er det sånt som dommere skal henge seg opp i? Og hvorfor skal man ikke avle på det..?

Tuva gir haleknekk (jeg er 99% sikker på at det kommer fra henne, da i hvert fall to kusiner og noe annen slekt har det) Halen er en forlengelse av ryggraden, så den knekken kunne like gjerne kommet i ryggen som på halen. Derfor frarådes det å avle på hunder som gir eller har haleknekk. Det er ikke alle dommere som henger seg opp i det, kusinen til Tuva som vant Crufts i år har det :) Jeg har gått en del runder med meg selv angående Tuva, men med både at hun kan gi haleknekk og har HD C så føler jeg at det er det rette å ta henne ut av avl :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh my, da har Leo bestemt seg for at blodig vom og hundemat ikke kan spises, han nekter å spise det, gjort det noen dager nå.. Så da får han få tørrforet sitt en periode nå.. Han der er så teit når det kommer til mat.. :gah: nå har vi hatt en laaaang periode hvor han har spist godt, også plutselig skal han tulle seg til igjen :furt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fytterakkern, Foenix forsøkte å ta meg med på joggetur! Det er ufint! Men, da har hun fått desto mer styrketrening, da, når hun måtte dra ekstra hardt mens jeg holdt igjen...

"Noen" har nemlig blitt særdeles komfortabel med å trekke Rockyvogna, fort. Jeg vet ikke om det at jeg la oppi en vedsekk for å få litt mer tyngde spiller inn også, men hun langet i hvert fall ut. 2 km ble det, og hun var så ubesværet av hele opplegget da vi kom hjem igjen at før jeg fikk sanset meg hadde hun forsøkt å hoppe opp trappa til inngangdøra fremdeles fastspent i vogna. Takk og lov for at sjekene er ettergivende i ytterendene...

Det stoppet en bil, til og med, fordi gubben inni måtte fortelle meg hvor flink Foenix var!

Umm, hun trekker bare ei vogn, det rasen ble skapt for å gjøre, tenkte jeg, men jeg takket og smilte og jogget heseblesende etter dyret.

Ikke søren om jeg orker en tilsvarende tur med X'en helt enda, den får vente litt.

Og jeg kjenner at jeg gruer meg til å stille unghund og åpen klasse etter hverandre om noen uker. Jeg har åpenbart ikke kondis til det...

Du kan jo bare hoppe oppi vogna selv, så slipper du og jogge også kan Foenix trekke ivei :D

Kanskje det blir to LP starter på rappen nå da, i mai, viss jeg ikke får kalde føtter igjen :shocked::|

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen jeg ikke aner hvem er la meg til på FB for litt siden. Jeg trudde først det var et annet menneske, men tok feil. Men så skriver vedkommende så utrolig mye rart, at jeg bare MÅ lese også da. :lol:

Forresten så glemte jeg å skryte av at jeg har handlet to julegaver til Fattighuset idag. :aww: Som skal leveres i desember der nede. :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tuva gir haleknekk (jeg er 99% sikker på at det kommer fra henne, da i hvert fall to kusiner og noe annen slekt har det) Halen er en forlengelse av ryggraden, så den knekken kunne like gjerne kommet i ryggen som på halen. Derfor frarådes det å avle på hunder som gir eller har haleknekk. Det er ikke alle dommere som henger seg opp i det, kusinen til Tuva som vant Crufts i år har det :) Jeg har gått en del runder med meg selv angående Tuva, men med både at hun kan gi haleknekk og har HD C så føler jeg at det er det rette å ta henne ut av avl :)

Hva ER haleknekk egentlig? :huh: Trodde ikke det var arvelig, liksom. Trodde det var noe de fikk ved uflaks, altså at de lå rart i magen eller tøff fødsel eller noe.. :icon_redface: (Aldri hørt om på shiba, derfor litt grønn. :lol: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ser det litt mer bebodd ut i leiligheten, som nå har fått gardiner på stua og hunderommet.

Gardiner? Må man ha gardiner? :whistle:

Men herregud som jeg gleder meg til dette er overstått...

Min fulle forståelse :aww:

Jentene fikk feire våren i dag framfor lydighetstrening. Begge to hadde lopper i blodet og koste seg med noe annet enn snø/is/asfalt under bena. På en dag har jordet "mitt" gått fra snødekt til nesten bart.

Her har også snøen minket faretruende i løpet av dagen. Willy har ikke helt skjønt greia med gjørme og vann og sånt, så han hopper fra isflekk til isflekk for å unngå de sølete områdene - og når han går langs stien vi har hatt over jordet i vinter, så holder han seg fortsatt på "stien" som er av is, mens områdene rundt er helt bare :lol:.

Talli har dukket for mye etter is og fått brain freeze

644267_10152742962525072_1260250842_n.jp

*Ler*

Har jeg endelig fått lagt om til sommerdekk, fått montert den nye høytrykksspyleren og spyla bilen min - rydda litt - og lekt med Willy på jordet her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Hei! ☺️ Er det noen her som forer med Dyrisk? Er dere fornøyde?
    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
    • Kan hende ja? Rocky rant liksom alltid litt på den siden som var tett såvidt jeg husker, på tross av nedsatt tåreproduksjon også. 🤔 Saltvannsdrypping og eventuelt falske tårer ble løsningen for oss. Var også snakk om en operasjon for å åpne inn mot munnen eller noe? For at spytt? Kunne fungere som tåreveske eller noe? Eller om det var for drenering pga den tette kanalen? Er så lenge siden at jeg husker ikke for å være helt ærlig. Ble ikke gjort i hans tilfelle uansett så kan ikke si noe om hvordan det hadde hjulpet heller. (Han hadde øyebetennelse ofte, så ble mye drypping)    Har du endra på fôr i det siste? Kan være en reaksjon på noe der eventuelt. 
    • Han er så fin @maysofie! 😍 Blir spennende å se hvordan han utvikler seg! 😍 
    • Gode hundemøter med hunder jeg kjenner først og fremst, ellers så kan de lære seg at ikke alle skal hilses på/være nøytrale. Jeg bor jo midt i et turområde for bydelen min, så smittepresset bare i «Hagen» er sånn sett høyt her, jeg liker jo ikke det akkurat, men så lenge det ikke går noe i området så begrenser jeg ikke der heller. Jeg føler meg absolutt tryggere når 12 ukers vaksinen er satt, men foreløpig så har valpene jeg har/har hatt fått 8 ukersen også før jeg hentet dem. (Tror de nye anbefalingene sier at den ikke er nødvendig lenger?)    Jeg avventer valpekurs til etter 12 uker, ikke pga vaksine, men fordi jeg vil at de skal ha mental stamina til å faktisk få noe særlig utav det. (Trening med distraksjoner etc) Kontaktlyd/innkalling/miljø har jeg liksom kunnskapen til å gjøre på egenhånd nå før den tid. Begrenset hvor mange valpekurs man kan gå som trener og få noe nytt utav dem, så valpene sosialisering og samarbeidet vårt er hovedfokuset mitt med ett valpekurs + eventuelt få en feeling for nye kursholdere i området etc jeg ikke har vært hos før. Førstegangs hundeeiere anbefaler jeg at går tidligere, fordi de som eiere/hundetrenere får noe utav det uten at valpen nødvendigvis trenger å klare hele øktene uten å få overtenning/bli overtrøtt. De trenger gjerne hjelp til å gjenkjenne sånt også, så sånn sett like greit at det skjer på kurset eventuelt. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...