Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå april!


Anette
 Share

Recommended Posts

7 år er ingenting for en lapphund, men jeg ville bedt eier/oppdretter om å øyelyse den om det ikke er gjort siste året.
Men skulle ikke du overta en ung lapphundhann?
Viktigste er jo at du følger magefølelsen. Jeg fikk jo Baghera-Bullmastiff som seksåring, og det er jo en rase som der det ikke akkurat settes opp kø for veteranringen, de blir jo ikke sånn veldig kjempegamle. Vi hadde fire utrolig fine år, da. :)
Hva skjedde med han andre? Forøvrig er foreldrene hennes morfaren og mormoren til min Leo :)
Ikke lett dette på iPad: skal høre ang øyelysning. Jo vi skulle det men vi får ikke svar på verken epost, sms eller tlf og det er nå gått over en uke. I tillegg hører vi en del negativt om charlottes. Har en magefølelse på at noe ikke stemmer siden vi ikke hører noe. Ja, magefølelsen er viktig. Skal ringe å snakke med hun med 6åringen. Hvordan er gemyttet til Leo? :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 6.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nå har jeg vært ufin og skummet alt om er skrevet siden sist, men jeg vil så gjerne få dele noen gode nyheter med dere: Jeg sto på eksamen i dag! Og siden jeg har outet meg i en annen tråd, kan j

Jeg hentet kjole i posten i dag jeg

Noomi har HD-A.

Posted Images

Ikke lett dette på iPad: skal høre ang øyelysning. Jo vi skulle det men vi får ikke svar på verken epost, sms eller tlf og det er nå gått over en uke. I tillegg hører vi en del negativt om charlottes. Har en magefølelse på at noe ikke stemmer siden vi ikke hører noe. Ja, magefølelsen er viktig. Skal ringe å snakke med hun med 6åringen. Hvordan er gemyttet til Leo? :)

Du, det slo meg nettopp, ei venninne av meg samarbeider med Charlotte's, kan spørre henne for deg! Hun har ingenting med selve omplasseringene å gjøre da, men hun bistår de nye eierne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siterer det jeg fant på en blogg

Men altså, det er flere som er fornøyde!

Jeg titter også på kjoler til bryllup og har falt helt for denne:

http://nelly.com/no/klær-til-kvinner/klær/festkjoler/awear-1018/print-bombshell-dress-220158-92/

Den koster litt, så jeg venter litt med å kjøpe til i mai en eller annen gang tenker jeg (på grunn av størrelse), eller så er det ikke verre enn å leite litt til. :P

Ikke overrasket. De så for fine ut til den prisen. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mhm.. Mangler bare regnskap, så er jeg klar for revisorsjekk :lol:

Neida, jeg er helt normal -_-

Sent from my GT-I9100

Sett i gang! Men må huske å ha både resultat- og likviditetsbudsjett, det er viktige greier! :lol:

:lol: jeg tror jeg holder meg til å kjøre jernhånd på systemet her og så legge meg borti leksene til ei venninne som omhandler regnskap :lol:

Sent from my GT-I9100

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå ble jeg først litt sånn :frantics: Man må jo ha dokumentasjon på hva kostnaden er, og hvor mye mva (og mva-grunnlag) det er på fakturaen :frantics: Men så innså jeg jo at du kanskje ikke er regnskapspliktig, og du ikke trenger å tenke på slike ting :lol:

Jeg har sittet i litt for mange regnskapspermer med manglende dokumentasjon nå tror jeg...

:lol: Stakkars! Ikke meningen å gi folk noia.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var på butikken i dag fikk jeg akutt lyst på barndommens pølsesuppe og kjøpte ingredienser til det. Nå har jeg ikke lyst på noe med pølser i det hele tatt. Hvorfor kan aldri jeg og Heidi være enige med oss selv?

Det er hardt å leve med personer som ikke klarer å bestemme seg :aww:

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er siste dagen av dansingen! Vet ikke helt hva jeg skal gjøre nå fremover da. De har visst noen korte kurs på 5 uker eller noe frem til sommeren, men jeg har jo sagt til jobben at nå skal jeg ikke danse mer. Jeg har lyst til å begynne å trene på et treningssenter, men jeg tørr ikke uten å få hjelp av noen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var på butikken i dag fikk jeg akutt lyst på barndommens pølsesuppe og kjøpte ingredienser til det. Nå har jeg ikke lyst på noe med pølser i det hele tatt. Hvorfor kan aldri jeg og Heidi være enige med oss selv?

Jeg lagde meg mat i stad med stekte egg og pølser, og det så så godt ut - inntil jeg satt med fatet ved stuebordet, og innså at det smakte jo ikke godt, og det er jo fordi jeg ikke liker pølser. De var kun i kjøleskapet for å brukes som godbiter, og likevel fikk jeg lyst på.

Nå er jeg kvalm og føler meg ekkel, og har stygg smak i munnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KORAD CIE DK NL LUX VDH GI CH WW08'11 EUW11 DKV06 FCI CWW FCI EUW BSG06'07'08'10'11 W (hvilken type winner er det?) 06'07'08'09'10'11

Jeg har droppet BISS - det er strengt tatt ingen tittel (men noe man tydeligvis har begynt å legge til på hundene de siste årene, men ingen registrert tittel så vidt jeg vet). Jahrhunderdsieger har jeg også troppet... antakelig ikke stamtavleberettiget?

CIB.DK.NL.L.VDH.Gib.Ch. WW-08-11 DKV-06 BSG-06-07-08-10-11 EUSG-11 KORAD

FCI Centenary World Dog Show Winner

FCI Centenary European Dog Show Winner

FCI-Centenary Show Champion

For disse tre hadde jeg sjekket på FCI sin side om de har en offisiell forkortelse, dette er jo titler som ble delt ut i deres jubileumsår i 2011.

BISS-11 - er det BIS på spesialen? Er det en offisiell tittel?

Hvor er han Winner i nestnederste rad?

Jeg tror den Winner som vår nv. Tipper jeg kan utelate den. BISS er rasespesial, men setter ibland BAK som en uoffiselt tittel.

Og takk selvsagt :)

Endret av Jonna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
Oooh, der var det mye fint! Eneste er at jeg synes det var litt for billig. Lurer på hvordan kvaliteten er. Hehe, ja, bunad i syden midt på sommeren blir kanskje litt heftig. :lol:
Siterer det jeg fant på en blogg Men altså, det er flere som er fornøyde! Jeg titter også på kjoler til bryllup og har falt helt for denne: http://nelly.com/no/kl%C3%83%C2%A6r-til-kvinner/kl%C3%83%C2%A6r/festkjoler/awear-1018/print-bombshell-dress-220158-92/'>http://nelly.com/no/klær-til-kvinner/klær/festkjoler/awear-1018/print-bombshell-dress-220158-92/ Den koster litt, så jeg venter litt med å kjøpe til i mai en eller annen gang tenker jeg (på grunn av størrelse), eller så er det ikke verre enn å leite litt til. :P
Hm, nå er jeg nesten i tvil om jeg skal kjøpe. 600 er jo ikke mye for en kjole, så tror jeg bestiller den og ser an kvaliteten når den kommer. Er den bra blir det brukt, er den ikke bra nok så er det sikkert noen andre som får glede av den :P Nelly har også mye fint, og jeg har bestilt en god del kjoler derfra, men aldri vært fornøyd med kvaliteten. Har bestilt veldig mye fra Nelly, men kommer ikke til å gjøre det igjen. Kjøpte et par pumps til julebord en gang, og første kvelden med de så forsvant all pynt fra den ene skoa, og på den andre så datt hæla plutselig av. Klagde, og resultatet ble 60,- som plaster på såret..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du, det slo meg nettopp, ei venninne av meg samarbeider med Charlotte's, kan spørre henne for deg! Hun har ingenting med selve omplasseringene å gjøre da, men hun bistår de nye eierne :)
Gjerne :) Har nå snakket med hun som omplasserer den voksne tispen og har en veldig god magefølelse. Men vi får tenke litt på det og undersøke priser med fly. Hvordan er det å få hunden med fly egentlig? Best å hente den eller få den sendt med fly? Tips? Hva med flybur?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte brudekjolen min fra jenjenhouse og var utrooolig strålende fornøyd faktisk! Jeg gadd ikke å bruke masse penger på EN kjole jeg ble å bruke EN gang :aww:

Skjønner jeg veldig godt. Jeg har planer om å bruke kjolen jeg skal kjøpe flere ganger, det er jo ikke en brudekjole jeg skal ha. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...har jeg vært hos legen og sjekket en kul...som mest sannsynlig er en form fpr svulst..helt ufarlig, men skal holde øye med den et par mnd..

Svulst ..skummelt ord :/

Ikke vær redd du :) Svulst er en fellesbetegnelse som ikke sier noen ting annet enn at det er en kul av noe slag, og de aller aller aller fleste av de er helt fullstendig fine. Men supert at du sjekket det ut, det skal man alltid gjør med nye kuler!

Om man skal ha time til øre-nese-hals-lege, må man ha henvisning? Eller kan man bare bestille time selv? (dette burde jeg jo vite!).

Jepp, henvisning trengs.

I dag er siste dagen av dansingen! Vet ikke helt hva jeg skal gjøre nå fremover da. De har visst noen korte kurs på 5 uker eller noe frem til sommeren, men jeg har jo sagt til jobben at nå skal jeg ikke danse mer. Jeg har lyst til å begynne å trene på et treningssenter, men jeg tørr ikke uten å få hjelp av noen!

Synes du skal melde deg inn på et litt stort treningssenter! Der får de fleste nye medlemmer en gratis time med instruktør som kan sette opp et program for deg og vise deg hvordan du skal utføre øvelsene riktig. Og så har de jo gjerne endel gruppetimer som er morsomme også!! Trening på senter er gøy :) :)

Jeg har vært på jobb med hund i dag, veldig koselig å kunne ha med Zima på tur for eldre, småbarnsmødre og hjemmeværende av andre grunner - hun ruslet rundt blant de som var med og gikk og var en skikkelig liten icebreaker. I morgen er det Pea sin tur! Jeg har en fin jobb!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og da er det "offisielt" at oppdrettet vårt står på vent, både hjemmesiden og siden på FB er nå ikke lenger i bruk (står på hold bare) Grunnen er at vi ikke har noen dugandes avlstisper, for de som ikke vet det så har Vigdis haleknekk dessverre. Og ikke har vi planer om noen flere hunder akkurat nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er aldri vært øyelyst og det har knapt noen av hennes mer enn 20 avkom heller :)

Desto større grunn til å få det gjort ;)

Ikke lett dette på iPad: skal høre ang øyelysning. Jo vi skulle det men vi får ikke svar på verken epost, sms eller tlf og det er nå gått over en uke. I tillegg hører vi en del negativt om charlottes. Har en magefølelse på at noe ikke stemmer siden vi ikke hører noe. Ja, magefølelsen er viktig. Skal ringe å snakke med hun med 6åringen. Hvordan er gemyttet til Leo? :)

Ting Tar Tid med Charlotte's, og jeg har hørt både godt og vondt om firmaet. Ha litt is i magen, det kan være drømmegutten hun har ;) Har du ventet to år på ny hund, kan du vente to uker til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Desto større grunn til å få det gjort ;)

Ting Tar Tid med Charlotte's, og jeg har hørt både godt og vondt om firmaet. Ha litt is i magen, det kan være drømmegutten hun har ;) Har du ventet to år på ny hund, kan du vente to uker til.

Ja, det er greit at ting kan ta tid. Men å ikke svare på noe som helst på over en uke er fryktelig useriøst i mine øyne. Iløpet av så lang tid har man 2 minutter til å gi en tilbakemelding mener jeg. Ja det kan være drømmehunden, og den andre kan være drømmehunden. Vi undersøker alle muligheter :) Får se nå om Aslan får tak i venninnen og på den måten får kontakt med charlottes så får vi se :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er greit at ting kan ta tid. Men å ikke svare på noe som helst på over en uke er fryktelig useriøst i mine øyne. Iløpet av så lang tid har man 2 minutter til å gi en tilbakemelding mener jeg. Ja det kan være drømmehunden, og den andre kan være drømmehunden. Vi undersøker alle muligheter :) Får se nå om Aslan får tak i venninnen og på den måten får kontakt med charlottes så får vi se :)

Vel, hun har to fulltidsjobber og er mor, har både egne og andres hunder hjemme, så jeg skjønner at ting tar tid jeg.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke lett dette på iPad: skal høre ang øyelysning. Jo vi skulle det men vi får ikke svar på verken epost, sms eller tlf og det er nå gått over en uke. I tillegg hører vi en del negativt om charlottes. Har en magefølelse på at noe ikke stemmer siden vi ikke hører noe. Ja, magefølelsen er viktig. Skal ringe å snakke med hun med 6åringen. Hvordan er gemyttet til Leo? :)

Det har iallefall vært mye negativt rundt Charlottes for noen år siden, de siste årene har jeg ikke hørt så mye hverken fra eller til.

Herregud, jeg er så lei av formen min. Nå har det vært en litt hektisk uke, men ikke noe extremt eller ekstra ordinært egentlig, bare mer enn vanlig (jeg begrenser meg jo litt pga formen), og nå er jeg sjuk igjen. 8 timer jobbing, litt kafebesøk, filmkveld, tur med bikkja og en fest og jeg blir sjuk for imunforsvaret faller sammen. Dritt. Ferdig med tur og jobb og rydda litt i bilen. Skulle egentlig ut, men tror det blir sofaen i dag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, hun har to fulltidsjobber og er mor, har både egne og andres hunder hjemme, så jeg skjønner at ting tar tid jeg.

Isåfall er det forståelig ja. Men det hadde hun kunnet opplyse om når vi har vært i kontakt med henne tidligere. Og ifølge hjemmesiden hennes er omplasseringen jobben hennes så ikke godt å vite hva man skal tenke da vettu. :)

Det har iallefall vært mye negativt rundt Charlottes for noen år siden, de siste årene har jeg ikke hørt så mye hverken fra eller til.

Vi får vente å se :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Hei! ☺️ Er det noen her som forer med Dyrisk? Er dere fornøyde?
    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
    • Kan hende ja? Rocky rant liksom alltid litt på den siden som var tett såvidt jeg husker, på tross av nedsatt tåreproduksjon også. 🤔 Saltvannsdrypping og eventuelt falske tårer ble løsningen for oss. Var også snakk om en operasjon for å åpne inn mot munnen eller noe? For at spytt? Kunne fungere som tåreveske eller noe? Eller om det var for drenering pga den tette kanalen? Er så lenge siden at jeg husker ikke for å være helt ærlig. Ble ikke gjort i hans tilfelle uansett så kan ikke si noe om hvordan det hadde hjulpet heller. (Han hadde øyebetennelse ofte, så ble mye drypping)    Har du endra på fôr i det siste? Kan være en reaksjon på noe der eventuelt. 
    • Han er så fin @maysofie! 😍 Blir spennende å se hvordan han utvikler seg! 😍 
    • Gode hundemøter med hunder jeg kjenner først og fremst, ellers så kan de lære seg at ikke alle skal hilses på/være nøytrale. Jeg bor jo midt i et turområde for bydelen min, så smittepresset bare i «Hagen» er sånn sett høyt her, jeg liker jo ikke det akkurat, men så lenge det ikke går noe i området så begrenser jeg ikke der heller. Jeg føler meg absolutt tryggere når 12 ukers vaksinen er satt, men foreløpig så har valpene jeg har/har hatt fått 8 ukersen også før jeg hentet dem. (Tror de nye anbefalingene sier at den ikke er nødvendig lenger?)    Jeg avventer valpekurs til etter 12 uker, ikke pga vaksine, men fordi jeg vil at de skal ha mental stamina til å faktisk få noe særlig utav det. (Trening med distraksjoner etc) Kontaktlyd/innkalling/miljø har jeg liksom kunnskapen til å gjøre på egenhånd nå før den tid. Begrenset hvor mange valpekurs man kan gå som trener og få noe nytt utav dem, så valpene sosialisering og samarbeidet vårt er hovedfokuset mitt med ett valpekurs + eventuelt få en feeling for nye kursholdere i området etc jeg ikke har vært hos før. Førstegangs hundeeiere anbefaler jeg at går tidligere, fordi de som eiere/hundetrenere får noe utav det uten at valpen nødvendigvis trenger å klare hele øktene uten å få overtenning/bli overtrøtt. De trenger gjerne hjelp til å gjenkjenne sånt også, så sånn sett like greit at det skjer på kurset eventuelt. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...