Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå april!

Anette
 Share

Recommended Posts

• Svar 6.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nå har jeg vært ufin og skummet alt om er skrevet siden sist, men jeg vil så gjerne få dele noen gode nyheter med dere: Jeg sto på eksamen i dag! Og siden jeg har outet meg i en annen tråd, kan j

Jeg hentet kjole i posten i dag jeg

Noomi har HD-A.

Posted Images

Margrete:

Jeg hadde da aldri tullet med noe sånt! Dette er helt reelt, desverre..

Uff!! Unnskyld, det er så mange usmakelige aprilspøker rundt om, så en kan aldri vite!

Du fortjener en store klem i stedet og masse medlidenhet :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. april allerede! Og båndtvang :(

Men! Vi har hatt en superfin påskeferie på hytta. Sol hver dag og helt upåklagelig skiføre. Robert var veldig flink til å gå på ski (eller, han gikk ikke på ski, da, men holdt seg på høyre side...) og Jesper var veldig flink til å sitte i sekk på de lengste turene.

Og så har de fått løpt og lekt utenfor hytta.

Fine gårdshundene mine

DSC_0683_zps90315798.jpg

I går dro vi hjem, og ventet til rett før det ble mørkt med å dra fra hytta, for vi tenkte at da ville det ikke være så mye trafikk nedover E6. Men da vi kom til Tangen var det sneglefart-kø. Nedtur. Og så PLUTSELIG skøyt turtallet på bilen i været mens den gikk på tomgang og det luktet skikkelig svidd clutch. Så da svingte vi ut på skulderen og åpnet panseret og motoren var dritvarm selv om den temperaturindikatorgreia inni bilen sa alt var bra. Så da sto vi der litt med nødblinken på og lot bilen kjøle seg ned og prøvde igjen. Etter å ha stått i kø i noen minutter til skjedde det samme igjen. Litt krise, da, liksom. Så da kjørte vi av ved Vensvangen for å la bilen kjøle seg litt til. Og da så vi bare køen strekke seg laaaaaaangt avgårde. Det var sikkert kø til Minnesund, altså. Og det er vel en 3 mil fra der vi sto, og det ble ikke sagt noe om det på noen som helst radiokanaler som vi hadde hørt på. Så da tok vi en sjefsavgjørelse om å kjøre nordover på E6 og kjøre av mot Skarnes og ta den veien mot Oslo. Herregud for en tur. Den ble dritlang. Så da har vi vært i diverse Odaler i natt og kjørt på småveier sammen med masse rånere. Vi var hjemme kl 2 i natt og bare kastet oss i seng. Heldigvis var hundene så slitne etter å ha vært på påsketur så de lot oss sove lenge i dag :P

• Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig! Jeg liker ikke 1 april egentlig. Man kan ikke fortelle noe hele dagen uten at folk tviler på det man sier..

Da er det vel bedre slik det er i England, at de har spøker og slikt bare til 12 på dagen. Passer meg utmerket :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er det nøyaktig to år siden Buster var på sin siste tur til veterinæren. Fikk han som 16-åring, og du hildrande du for en bratt læringskurve jeg hadde med han. Litt usnedig dato dog, husker vi ventet med å fortelle det til dagen etter så vi skulle slippe spekulasjoner på om det var spøk eller ikke. 2011 var igrunn et møkkaår ...

busterhjemmeside.jpg

Finingen. :aww: Nederst til venstre er den hunden han gikk best overens med, Hera til Djervekvinnen. De lekte på samme brutale måte, og var en ypperlig match mtp temperamentet. Vi hadde veldig mange fine turer sammen da vi bodde i Bodø. :ahappy:

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

akkurat nå vil jeg kaste hele hunden min ut av vinduet :gaah: Ungundstroll!

Så istedet for å lære inn stå under marsj ble det godbitsøk på plenen, tror det var til det beste for begge parter :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Litt fasinert av programmet Ekstreme samlere :o

Også lurer jeg på det samme som Siri i forje tråd. Og jeg missliker 1.april, alt er liksom mistenkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også lurer jeg på det samme som Siri i forje tråd. Og jeg missliker 1.april, alt er liksom mistenkelig.

Har jeg lurt på noe? :huh:

Willy og jeg har vært på en deilig lang spasertur i skogen og på fortsatt snødekte veier :). Deilig deilig...

Også lurer jeg veldig på skal/skal ikke... og jeg vet hva sonen sier :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jeg lurt på noe? :huh:

Willy og jeg har vært på en deilig lang spasertur i skogen og på fortsatt snødekte veier :). Deilig deilig...

En ny hund? :icon_clapping:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier ikke å henge meg på sånt, men jeg sier faktisk skal:D Det er nesten så jeg hadde lyst til å skulle til og med :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Takk for alle klemmer, det hjelper godt på en vanskelig dag. Nå sover pasienten. Jeg har vært en tur i skogen med de andre hundene, har snakket med veterinær. Hun blir holdt på smertestillende til i morgen, i værste fall kan jeg sedere henne. I morgen kommer vet hjem til oss og vurderer situasjonen, jeg vet utfallet, men godt å få støtte av fagfolket.

Edit: det vanskelige er at det svinger sånn, i dag tidlig falt hun om og jeg trodde jeg skulle miste henne der og da, men så kicket smertestillende inn og da ville hun ut å rusle litt, spiste mat og drakk godt med vann. Man kan jo bli gal av mindre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Finner ikke noe om noen grupper i området på nett, så lurer på om noen er interesserte i å starte en og leie hall sammen i vinterhalvåret?  
    • Lurer på hvor det ble av alle hundeparkeringsboksene. Er det noen som vet om butikker som fortsatt har sånne? Vi bruker ikke bur hjemme og trenger trene på det, samt at det er kjekt å kunne handle mat med hunden når den mestrer situasjonen. 
    • Jeg kjenner kun til engelsk setter, og synes noen ganger de er litt vel myke/milde. Så ville vært nøye på å finne en oppdretter som avler på trygge fine hunder. Tror nok fysisk mosjon er viktigere enn mental trening for en engelsk setter 😊 
    • Narsisistens smørbrødliste over hvordan skape avhengighet i new supply fungerer som bare det så langt. Vi er vel og merke fortsatt i innledende love bombing fase, men jeg har allerede vært avvisende og ikke svart på meldinger, og forlatt ham for å prate med andre så han hører det gjennom den stengte døren, noe som sender ham inn i en emosjonell berg og dalbane, og han vil bare være sammen med meg hele tiden. Truly toxic behaviors jeg har kommet unna med i dag, uten å bli forlatt til fordel for en annen, fordi han nå er så emosjonelt avhengig av meg allerede: Bading. Vasket til og med barten og skjegget med sjampo Tørking med håndkle Føning (!) Skamklipp med maskin  Potesokker  Greit, han protesterte litt mens det stod på og jeg skal innrømme det ble love bombet med K9 Nom Noms. Vi er for tidlig i toxic relationship prosessen til å bare kjøre på med den typen mishandling uten å tilsløre at det er hva det er ennå, men soon.. Har allerede begynt å tøye strikken litt. Bedt om sitt ved døren og så ikke belønnet med godis, bare en "kom da!". Bedt om stå, fortsatt med rygge uten godis mellom. Hvis en koker frosken sakte, så legger den ikke merke til at love bombingen sklir over i ren og skjær utnytting. Jeg er høy på dopamin av å ha fått ham til å: Sitt - dekk - stå (eller pølse-bacon-ost, som det heter for å snakke et språk han forstår) Spin og twirl Åttetall mellom beina  Utgangsstilling høyre og venstre  Sitte i front  Sitte på stedet hvil mellom beina Touch snute i hånd  Rygge Ligge på ryggen  Sitte bamse  Danse med muttern Gi labb(er) High five  Riste på hodet: "Neeei" Sitt-bli med dobbeltkommando håndsignal fordi jeg klebber ting til iblant ved å ville for fort frem Fra sitt frem til target pad Jeg har ikke lagt noen plan for å trene øvelser så jeg får tilfredsstilt min indre kontrollsyke. Det haster ikke å ha et repertoar av underholdningstriks, men det var så ****** kaldt ute, vi måtte gjøre noe inne. ..og Ede er helt med, lykkelig uvitende om hvordan han vil bli kokt sakte av en manipulativ Maskot som tenker at han uten å selv legge merke til prosessen vil måtte gjøre alt det der og mye mer uten en eneste godbit underveis.   Edit: Shit, nei, jeg er ikke helt profesjonell på dette. Det ser ut som det straffer seg ved at han allerede har begynt å snoke gjennom sakene mine. Han åpnet nettopp en skuff og begynte syte fordi han fant masse ubrukte godbitposer oppi der. —HVEM er det lageret der tiltenkt, liksom? Hva var det jeg gjorde da jeg stappet en sånn pose i lomma og forlot ham hjemme alene i nesten et minutt uten å svare på meldinger? Han får bare tro meg på at de er til ham og bare ham fordi jeg elsker ham og bare ham. 
    • Fikk endelig blitt kjent med lukten av alkoholkonsum i går. Busser og gater med feststemte brisne i godt humør. De aller fleste ignorerte ham. Noen vekslet noen ord på avstand. Mange flørtet i forbipassering. Ingen tok på ham. På den ene bussen var vi heldige og fikk 10 minutter selskap av tre glade brisne som selv hadde hunder de pratet om, mellom å henvende seg til Ede i passende intervaller for å fortelle ham at han er en søtnos, mens han satt rolig på fanget mitt i grei høyde og var inkludert i den midlertidige flokken.  Folk har blitt utrolig flinke til å ikke nævle på fremmede hunder. Det var verre å ha valp før, da de aller fleste ville ta på og gi førerne større utfordringer ved å lære valpen at det lønner seg å hoppe opp på folk, for da blir de skikkelig glade og kosemose - helt til valpen blir stor sånn som blandingshunden Bamse, og dømt til døden ved giftsprøyte for å gjøre hva alle belønnet Bamse for da han var liten: å hoppe opp på for å receive much love og gjøre en forbipasserende veldig glad.  Kanskje det hjelper at Ede er såpass stor valp. Han kan lett se ut som en voksen schnoodle-cockadoodle blanding om en ikke ser labbene og de klumsete bevegelsene. Folk som ser at det er en valp har kanskje nok peiling til å vite hvor dumt det er å trene ham til å forvente å bli fysisk med tilfeldige fremmede på gata. Kanskje er det også mutterns alder og mer seriøse holdninger som gjør det. Ser antakelig mer myndig og mindre approachable ut enn før. Vibber noe annet nå enn som yngre og mer sosial vimsevirre fjolle med mindre kunnskap og uten noen plan med sosialiseringen. Klar forbedring.  Råd fra instruktøren Ede er mindre fornøyd med at vi betaler for å veilede muttern om hvordan gjennomskue og outsmarte ham, det var å redusere mengden godis som bestikkelser. Jeg er fæl til å holde ham passiv og gi illusjonen av veloppdragen med godis. Han trenger lære å slappe av uten. Det rådet var vanskelig for muttern å følge opp på fulle busser og gater med folk tett i tett og ikke en eneste kommando for oppgaver han kan få fokusere på fremfor godbiten i mutterns hånd. Eksempelvis da dørene åpnet seg på den ene forholdsvis sparsomt befolkede bussen vi skulle av, og det var en to meters dyp, tett vegg av folk rett utenfor, på byens travleste holdeplass. Ede er typen som instinktivt ønsker ta inn og vurdere situasjoner før han tar beslutninger. Det er unaturlig for ham å bare følge muttern på blind tillit og valse rett inn i alt uten å se an ting først - og så valse uti på tillit til at mutterns lederskap er beste løsning. Han er tøff, men han er glup også.  Å ha valp som blir sittende midt i døråpningen mens tjue stk vil inn der, det går ikke, så å gå av bussen på egne poter er nå en arbeidsoppgave han har lært at det lønner seg med sitt-ned-aksjon mot. Å stoppe igjen, for å analysere og sniffe hender, bukselommer og mer og mindre edle private deler på fremmede, midt inni en ganske tett masse av mennesker i kaotisk bevegelsesmønster, det har han lært er måten å få muttern til å småpanisk fiske det beste hu har å by på ut av "In case of emergency"-lomma og la ham gomle på det mens vi navigerer ut av kaoset.  Hvem som trener hvem er altså et spørsmål om synsvinkel.   
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...