Gå til innhold
Hundesonen.no

Soppshampoo


Recommended Posts

Jeg har brukt Malaseb på min hund og er veldig fornøyd - den er en gudegave til såre soppete poter. Malaseb er dyr, men du finner den billigere på engelske nettbutikker - det eneste er at jeg vet ikke om den kan bli stoppet i tollen siden den tildels er et legemiddel.

Min hund har slit med sopp av og på og jeg har sett veldig god effekt av å legge om kostholdet til hunden, kutte ut tørfôr og karbohydrater som "mater" soppen, ikke vaske med oatmealbasert shampo, eddikk i drikkevannet og i skyllevannet etter vask og gi tilskudd i form av probiotika samt akupunktur. Dette har hvert fall fungert veldig godt hos oss. :)

God bedring til hunden din! :)

Har du link til denne Malaseb? Bare så jeg får se :)

Kan hunden bli litt sårpotet (på siden av potene) pga sopp? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du link til denne Malaseb? Bare så jeg får se :)

Kan hunden bli litt sårpotet (på siden av potene) pga sopp? :)

Her er en link - vet riktignok ikke om de sender til Norge, men det er sånn den ser ut:

3868_malasb_uk.jpg

Jeg fant den faktisk ikke i noen norske nettbutikker av en eller annen merkelig grunn.

EDIT: Malaseb er reseptbelagt og det er vel grunnen til at den ikke er å få kjøpt i norske nettbutikker.

Min hund får veldig såre poter når han har sopputbrudd, de hovner opp og blir røde og rådige - spes mellom tærne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den malaseb serien har jeg sett at dyrlegen min har i hyllene sine, så vist jeg skulle kjøpt det så hadde jeg ikke trengt resept.

Kanskje man kan spørre dyrlegen om å ta den inn, så kan man bare dra til dyrlegen og kjøpe, mye lettere enn å først dra til dyrlegen også til apoteket etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaily har tendenser til sopp på labbene, noe som ble bedre etter at vi begynte med Malaseb, men lurer litt på å prøve eddik på henne også. Det jeg da tenkte var å blande det i vannet, men! Peace og Jaily deler jo vannskål. Etter som Peace tross alt er rundt 20 kg lettere enn Jaily (foreløpig hvert fall :P ) vil det kanskje være vanskelig å blande nok i vannet til at det får effekt for Jaily?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på å dyppe potene til Nico i edikkvann hver kveld en periode nå :-)

vann hvilket blandingsforhold skal jeg lage, edikk-vann?? (har 7% edikk)

og hvor lenge skal jeg "behandle" for å bli kvitt soppen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaily har tendenser til sopp på labbene, noe som ble bedre etter at vi begynte med Malaseb, men lurer litt på å prøve eddik på henne også. Det jeg da tenkte var å blande det i vannet, men! Peace og Jaily deler jo vannskål. Etter som Peace tross alt er rundt 20 kg lettere enn Jaily (foreløpig hvert fall :P ) vil det kanskje være vanskelig å blande nok i vannet til at det får effekt for Jaily?

Er det ikke lettere å bare helle det over maten hennes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan ser egentlig sopp på potene ut? Ser noen nevner rødhet i pelsen. Har lakt merke til at bikkje kreket mitt har litt sånn rød aktig pels under labbene, kan dette være sopp som er årsaken til det, eller vil du se noe på huden også om det er sopp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Malaseb er verdt sin vekt i gull den altså, badet røde + blødende poter 10 min 2x ukentlig i ca. en måned, og huden er rosa og pelsen som vokser ut er hvit igjen. :)

Den er også veldig drøy. Det står på flaska at den skulle holde sånn ca. til behandling av halvparten så store poter, men jeg har halve flaska igjen. :aww:

Den er som sagt reseptbelagt, for oss kom det på ca. 600kr for shampoo + soppdiagnose. Fikk også tips av veterinæren om å tørke potene etter turer, så soppen ikke skulle vende tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Yellow
Den malaseb serien har jeg sett at dyrlegen min har i hyllene sine, så vist jeg skulle kjøpt det så hadde jeg ikke trengt resept.

Kanskje man kan spørre dyrlegen om å ta den inn, så kan man bare dra til dyrlegen og kjøpe, mye lettere enn å først dra til dyrlegen også til apoteket etterpå.

Min vet. selger dette også, men de skriver ut resepten og klistrer på selve flasken selv etter undersøkelse og det er konstatert et problem, som den da skal hjelpe mot. I mitt tilfelle har denne blitt brukt på bakteriell infeksjon i huden, som da ble sett med skrapprøve under mikroskop.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble anbefalt noe som heter krystallfiolett. Til Noomis labber, så det skal jeg forsøke. Må gå med sokker etterpå, og det blir oppbevart bak kassa, så man må spørre etter det. Ellers blir det lilla over alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...