Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva bør jeg fóre med?


SiriEveline
 Share

Recommended Posts

Jeg ville droppet ettermiddagstilbudet og bare tilbudt morgen eller kveld, jeg. Også skjønner jeg ikke helt problemet med å gi tørrfôr om det er det hunden vil ha. Jeg er enig i at man kan kjøre litt hardt regime dersom hunden bare er kresen og tuller med maten, men om den faktisk ikke vil ha V&H så er det jo heller ikke noe poeng i å tvinge den til å spise dersom det er andre fôrtyper den vil ha. Jeg skjønner poenget med at du vil fôre på V&H, men det er ikke sånn at hunden dævver eller får dårlig pels og helse av å spise tørrfôr om den ikke har allergier heller. De lever fint på sånn fysjogæsj tørrfôr også, vettu :D.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva er hun vant til der hun har vært før? Fri fôring, fått masse godt i maten sin, tilbudt andre ting når hun ikke ville spise maten sin?

Er hun vant til mye "dill" i matveien, så trenger hun kanskje bare å lære seg at man spiser det man får servert, ellers forsvinner maten. Svært få hunder sulter ihjel frivillig foran matkoppen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min har det sånn i perioder. Snuser på maten og går sin vei. Han fôres på v&h som han stort sett liker, men i perioder er han vel lei. Det går over etter en stund, raskere om jeg øker aktiviteten. Kanskje det funker på din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rett fra de som lager det, uttafor holmestrand litt utafor alfarvei :P Men de sender jo til fryselager i oslo også da:)

jeg kjenner de så får litt rabatt så da lønner det seg for meg å bare svippe innom når jeg uansett ofte er i vestfold ;)

De har kuttet ut fryselagret i Oslo og det er teit :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frokosten idag ble spist opp, ikveld er det hundetrening så da tror jeg det blir nok foring der. Vurderer mulighet til å bruke tørrfor til trening/kveldsmåltid. God unnskyldning til å ordne treningsøkt nesten hver dag, da er det jo bare å sette klar en skål og klikker på ettermiddagen :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frokosten idag ble spist opp, ikveld er det hundetrening så da tror jeg det blir nok foring der. Vurderer mulighet til å bruke tørrfor til trening/kveldsmåltid. God unnskyldning til å ordne treningsøkt nesten hver dag, da er det jo bare å sette klar en skål og klikker på ettermiddagen :)

Variasjon i fòring var løsningen med lille elleville når han lekte hobbyanorektiker over en lengre periode :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager at jeg ikke har lest hele tråden, men jeg pleier å anbefale å varme opp maten litt. Mat med litt temperatur dufter bedre enn kald mat. Hiv det litt i microen/ ha lunket vann på det, eventuelt ha det i en kong slik at det blir litt mer spennende?

Håper ting ordner seg :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Kan jo bare oppdatere her dersom noen er nysgjerrige.

Vi har ikke lenger problemer med å få ned maten, det går på høykant. Foring morgen og ettermiddag/kveld, utenom dager det er trening da blir det litt triksing og miksing.

Det går i V&H, variasjon av 25, 33 og den m/ris (ikke lam).

Muskelmassen er også kjempemye bedre og syntes pels har fått en ekstra glans til seg.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...