Gå til innhold
Hundesonen.no

Vondt i nakken?


Recommended Posts

Hunden min (4 år gammel bichon havanais) har oppført seg merkelig hele dagen. Han har bare villet ligge for seg selv, i hele kveld har han vært på soverommet mitt alene av eget valg :( Ingen spying, tisser og bæsjer som normalt. Vil bare ligge i fred men han sover ikke som han vanligvis gjør (ligger med alle fire beina i været normalt) og virker plaget.

Hadde han ute en tur i sted og når vi kom inn hylte han til når jeg tok selen over hodet hans. Viser seg at han ikke vil vri hodet mot venstre, kun mot høyre. Får ikke noen reaksjon når jeg klemmer osv på nakken men tar jeg en godbit forran han så klarer han ikke å følge den mot venstre. Han var normal i morgest tror jeg så jeg lurer på om han kanskje har falt ned fra en stol eller lignende mens han sov når jeg var ute på formiddagen?

Noen som har vært borti lignende? Er det sjans for at det går over av seg selv? Kan ikke ringe veterinær nå fordi jeg bor på ei øy så jeg kommer meg ingen steder nå som det er kveld :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ingen kiropraktorer i nærområdet som kunne sett på han? Om han har fått seg en låsning i nakken rett og slett.

Jeg tror ikke det, ikke som jeg vet om iallefall. Tenker å ringe en dyreklinikk 7 mil unna i morgen for å høre om de vet om noen eller kan hjelpe meg. Det eneste jeg finner på nett er at de samarbeider med en hundefysioterapeut men vet ikke om det er noen som kan hjelpe hvis det er låsning eller lignende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke det, ikke som jeg vet om iallefall. Tenker å ringe en dyreklinikk 7 mil unna i morgen for å høre om de vet om noen eller kan hjelpe meg. Det eneste jeg finner på nett er at de samarbeider med en hundefysioterapeut men vet ikke om det er noen som kan hjelpe hvis det er låsning eller lignende?

Er det låsninger, så er en kirpraktor det beste, men en hundefysioterapaut kan nok hjelpe en del på muskulatur etc. Ikke alle veterinærer har kommet lengre enn "ro og hvile og rimadyl" uansett hva det gjelder. Men snakk med dyrlegen. Det kan jo være at han bare er litt forslått også, om han har ramlet litt galt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du bøye hodet hans oppover?

Casper var slik her for en stund tilbake, bare at jeg tror han var enda verre, gikk helt rart, klarte ikke å ligge ordentlig osv. Da jeg dro til dyrlegen med ham så tok de i tillegg til å røntge ham blodprøve, for å sjekke etter hjernehinnebetennelse, siden han ikke klarte å bøye hodet oppover, og det kan være et tegn på det. Men heldigvis ikke noe utslag der, heller ikke noe på røntgen. Så han fikk en ti dagers kur med metacam, og ble helt fin igjen... egentlig ble han helt fin i det øyeblikket vi kom inn på veterinærkontoret... så mulig han fikset hva det nå var som var galt selv av å glemme at han hadde vondt, og at han ikke spente seg lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det låsninger, så er en kirpraktor det beste, men en hundefysioterapaut kan nok hjelpe en del på muskulatur etc. Ikke alle veterinærer har kommet lengre enn "ro og hvile og rimadyl" uansett hva det gjelder. Men snakk med dyrlegen. Det kan jo være at han bare er litt forslått også, om han har ramlet litt galt.

Får ringe i morgen for å høre hva de har å tilby og hva de tenker :)

Kan du bøye hodet hans oppover?

Casper var slik her for en stund tilbake, bare at jeg tror han var enda verre, gikk helt rart, klarte ikke å ligge ordentlig osv. Da jeg dro til dyrlegen med ham så tok de i tillegg til å røntge ham blodprøve, for å sjekke etter hjernehinnebetennelse, siden han ikke klarte å bøye hodet oppover, og det kan være et tegn på det. Men heldigvis ikke noe utslag der, heller ikke noe på røntgen. Så han fikk en ti dagers kur med metacam, og ble helt fin igjen... egentlig ble han helt fin i det øyeblikket vi kom inn på veterinærkontoret... så mulig han fikset hva det nå var som var galt selv av å glemme at han hadde vondt, og at han ikke spente seg lenger.

Ble litt redd her nå for hjernehinnebet men han følger godbiten oppover også (måtte sjekke etter innlegget ditt :P ), det er bare til en side han ikke flytter hodet. Huff er så fælt når det er noe som er galt men de ikke kan si hva :( Får håpe det blir med min som med Casper - at det går over selv om jeg er livredd for at det skal være noe alvorligt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat sånn som du beskriver hunden din har min vært i en periode. Det var låsninger og det enese som hjalp var kiropraktor og masasje :) Det kan jo også vær en strekk eller at han har slått seg sånn at det går over om noen dager. Jeg er veldig forsiktig med å putte smertestillende i hunder som har vondt på det viset fordi jeg er redd at de ikke skal kjenne at de har vondt og dermed gjøre ting de ikke burde eller ville gjort hvis de kjente at de hadde vondt og dermed gjøre det verre. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

Siden det bare er ene siden han ikke vil vri hodet til er det ganske sannsynlig at det bare er en muskel som er forstrukket også. Det trenger ikke være noe kjempealvorlig. Men det er gratis å ringe og høre med veterinær :) Sannsynligvis vil de ha han inn, tar røndken og ber deg holde han i ro og gir noe smertestillende om de ikke ser noe på røndken. Grunnen til at smertestillende er greit å bruke når de har sånne vondter er jo at de ikke går å spenner seg som de gjør når de har smerter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...