Gå til innhold
Hundesonen.no

Crufts 2013


Artemis
 Share

Recommended Posts

Ja, Synnøve - det sjekket jeg i går. Alle t.o.m. gårsdagen er godkjent (http://www.crufts.org.uk/search/node/veterinary+checks)

Torsdag: Eng. bulldog, chow chow, fransk bulldog, pekingeser, mops og shar pei

Fredag: basset hound og blodhund

I dag kommer det vel bare clumber spaniel som venter på tur (Gundogs) og i morgen mastiff og nap. mastiffen (evt. bullmastiff?)..

Lurer på om påmeldingsantallene på disse rasene er i det hele tatt preget av disse sjekkene, jeg. I fjor var det jo massivt prat om bojkott, men æren og berømmelse for en seier der tar kanskje overhånd når det kommer til stykket.

I går vant faktisk en bearded collie Heelwork to Music - kjempekult! Winning performance:

(presentasjonen i den store ringen)

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 567
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Sikkert sæd, sannsynligvis en av handlerne som har kjøpt seieren på forhånd.

Broren til Bodil nr 2 i special junior dog, av 19

Frokost inntatt, kameraet ladet og snart går bussen. Crufts, here I come!

Posted Images

Det er det dummeste jeg har sett, i flyball. Avgjørende løp, ÅPENBAR seier til det andre laget, MED videoopptak som absolutt beviser det. Og allikevel så er "dommers avgjørelse" avgjørende, og dommern valgte ut det tapende laget som vinner. Hvis det ikke skal handle om hva man gjør som resultat, men heller "dommers avgjørelse" så skjønner jeg ikke vitsen med konkurranser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes flyball ser så utrolig gøy ut! Det hadde virkelig vært noe for min Jatzy som synes ball og drakmap, løping og action er supergøy, men som ikke er heelt agility hund heller... Virker ikke som at dette er en vanlig sport i Norge? Finnes det i det heletatt noen måte å lære Flyball på? kurs?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna
Synes flyball ser så utrolig gøy ut! Det hadde virkelig vært noe for min Jatzy som synes ball og drakmap, løping og action er supergøy, men som ikke er heelt agility hund heller... Virker ikke som at dette er en vanlig sport i Norge? Finnes det i det heletatt noen måte å lære Flyball på? kurs?

Oslo Hundeskole avd Follo driver med Flyball vet jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til bruk som tørrmopp? Evnt. skremme bort onde spøkelseskladder :S Er vel åndenes makt publikummet som er de største kundene hos oppdretterne sikkert.

Skremme bort ånder eller noe slikt ja :lol:

Flere av Ace sine halvsøsken har plassert seg i de ulike klassene i dag :D Og en norsk hund vant yearling :)

Nå skal jeg heie på Victoria i juniorhandlingen og se gundog resten av kvelden ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes flyballen så morsom ut, jeg.. Og AG'en (de få ekvipasjene jeg har sett) ikke på langt nær så stressende jeg synes det ser ut som her hjemme. Men kanskje det bare er jeg som ikke er så mottakelig for hundestress i dag, da.

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna
Det er DRITIMPONERENDE å se heelwork to musc (eller var det freestyle?). Bikkja må memorere hele programmet og eier skal være "in character"....

Bikkjen får muntlige kommandoer og håndtegn igjennom hele programmet. Så det er ikke noe mer "memorert" enn andre grener med ett program.

Sier ikke at det ikke er imponerende av den grunn, men memorert er det ikke ;)

Endret av Jonna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen skrev nå at:
"The Four Paws fould have been in the finals wether they got it or not.. that's why the judge didn't shange it, itj wouldn't have done any difference"

Noen som vet noe om dette? Har ikke sett på noen timer, men jeg så delfinalen der de kom videre. Og der jeg syns det ble dømt feil. Men hvis de skulle til finalen uansett? Har jeg gått glipp av noe her? :P

Tror jeg skal koble dataen opp mot tv'n i dag også, slik at jeg får dømmingen på storskjerm :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna
Noen skrev nå at:

"The Four Paws fould have been in the finals wether they got it or not.. that's why the judge didn't shange it, itj wouldn't have done any difference"

Noen som vet noe om dette? Har ikke sett på noen timer, men jeg så delfinalen der de kom videre. Og der jeg syns det ble dømt feil. Men hvis de skulle til finalen uansett? Har jeg gått glipp av noe her? :P

Tror jeg skal koble dataen opp mot tv'n i dag også, slik at jeg får dømmingen på storskjerm :)

Det er jo også noe med om de tyvstarter som skal trekkes for, hele hunden skal være over ett viss punkt osv osv. Så selv om det ene laget er kjappest på tv så kan de trekkes feil pga feks det. (var en som forklarte meg det der for mange år siden, så husker ikke detaljer :P )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men Flyball er jo rimelig ekskluderende for hunder av sære størrelser, da.. Hvis ikke hindere, avstander og sånn blir justert på noen måte. En liten pom får jo 5 galoppsteg mellom hvert hinder, mens en rask middelsstor hund har ett hopp mellom hvert. En greyhound ville jo ikke ha noe effektiv hopping de heller...

Kan man få en minibane for chihuahuateamet og bære en golfball istedenfor en tennisball, tro? LOL

Susanne

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo også noe med om de tyvstarter som skal trekkes for, hele hunden skal være over ett viss punkt osv osv. Så selv om det ene laget er kjappest på tv så kan de trekkes feil pga feks det. (var en som forklarte meg det der for mange år siden, så husker ikke detaljer :P )

Ah, det tenkte jeg ikke på en gang.. Takk :)

Så mange JH!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...