Gå til innhold
Hundesonen.no

Kløe


Ane&Kaiza
 Share

Recommended Posts

Hei :) Jeg har en valp på 8 mnd som klør seg veldig. Var til veterinæren med han og fekk clorexyderm-shampoo som skulle ta bakterier de fant i prøver av huden. Men denne har ikke hjupet noe synes jeg, selv om jeg har dusjet han etter bruksanvisningen i nesten en uke. Han har altså kviselignende utslett over store deler av kroppen og klør seg nesten til blods...Noen som har vært borti noe lignende og hvilke type behandling har dere i såfall fått til hunden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er potene hans (spesielt mellom tærne)? Klør/slikker/biter han på dem? Er det spesielle steder på kroppen han klør, eller litt overalt?

Ble det tatt parasittprøver?

Jeg ville også sjekket han for allergi hvis ikke veterinæren har gjort dette (og parasitter er utelukket). For å sjekke for allergi mot husstøvmidd etc, skal det en blodprøve til. Hvis det mistenkes fòrallergi er det en mer krevende prosess for å finne ut akkurat hva det er hunden ikke tåler.

Jeg har en springer med allergi/fôrintoleranse. Ingen utslag på de vanlige prøvene, men hun hadde alle symptomene med kronisk ørebetennelse, eksem på potene, halsen, i armhulene, i lysken og ved kjønnsorganene. Prøvde allergifôr, spesialshampo og diverse salver uten særlig effekt, men for ca et halvt år siden startet jeg å gi henne kortfritt fôr - og bank i bordet, hun har ikke hatt eksem eller kløe siden. Hennes symptomer dukket ikke opp før hun var rundt 6-7 år (og nå er hun snart 11).

Endret av IreneN
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Potene er fine, men han biter/klør seg veldig der han har lite pels som i lysken, rundt kjønnsorganet og rundt albuene. Han klør seg og ellers på ca. hele kroppen utenom hodet og potene. De tok skrapeprøve fra et sår på albuen og barberte bort noe pels og gnikket en "slide" på så regner med de såg på dette i mikroskopet. Shampooen jeg fikk skulle tatt det meste av mikroorganismer så tror parasitter er utelukket, hvis det ikke er noen veldig spesielle parasitter. Men skal til dyrlegen igjen i dag så får høre om fôrallergi og får krysse fingrene for at de finner utav det! Takk for svar! Bra å høre at det gikk fint med din hund :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Potene er fine, men han biter/klør seg veldig der han har lite pels som i lysken, rundt kjønnsorganet og rundt albuene. Han klør seg og ellers på ca. hele kroppen utenom hodet og potene. De tok skrapeprøve fra et sår på albuen og barberte bort noe pels og gnikket en "slide" på så regner med de såg på dette i mikroskopet. Shampooen jeg fikk skulle tatt det meste av mikroorganismer så tror parasitter er utelukket, hvis det ikke er noen veldig spesielle parasitter. Men skal til dyrlegen igjen i dag så får høre om fôrallergi og får krysse fingrene for at de finner utav det! Takk for svar! Bra å høre at det gikk fint med din hund :)

Krysser fingrene for at det ikke er allergi, selv om dette absolutt er noe jeg ville sjekket grundig med de symptomene. Lykke til med utredning :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...