Gå til innhold
Hundesonen.no

Whippetene Penny og Savannah + Dvergpinscheren Nano


Elisabeth00
 Share

Recommended Posts

  • Svar 164
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Kanskje på tide å presentere godjenten vår. Hun er vår første whippet, og lyder navnet Penny. Hun er en usedvanlig enkel og grei valp, om vi har vært ekstra heldige eller om whippeter bare er utr

På tur i finværet i dag: Penny 13 uker gammel: Hun står best på det første bilde syns jeg, men man ser hodet og fargee hennes bedre på det siste bilde.

Da har penny og nano fått seg en liten søster. (Trådtittelen burde strengt tatt oppdateres ) Suna Regens Opal Easter Ulimo - eller Savannah, som hun heter til vanlig. Hun er en nydelig valp, ured

Tusen takk, kjempe koselig :wub:

Jeg hadde egentlig bestemt meg for å droppe agilitykurs med Penny, fordi jeg syns det er aaaaalt for dyrt her i Oslo... Har tidligre betalt 900 kr (1600 for ikke-medlem) for 10 gangers ag kurs, og her koster det 2800.. Helt drøyt... :|
Men siden det omtrent kun blir satt opp klasse 2 og 3 baner på treningene, så syns jeg det er litt vanskelig å legge opp treningene til Penny på en grei måte... Så nå har jeg brukt bursdagspengene mine på agilitykurs likevel. :P

Gleder meg masse da, og tror det vil bli veldig bra for oss. :D

Jeg har jo trent agility tidligere, men ikke med stor hund, og ikke med whippet. Så vi har sikkert godt av et kurs begge to :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...
  • 3 weeks later...

Endelig kom det snø! Penny var helt i ekstase. :D Nano hadde vel i grunn klart seg uten :P

...Det er slitsom å gå tur med bror Fant nå... :no:

Og blir ikke bedre om han drar igang Noma i tillegg... Som faktisk har blitt veldig flink til å ikke ta heelt av med mindre hun blir dratt igang.

Winnie er som Nano. Gikk en kort rusletur med henne idag, og hun bestemte selv når hun ville snu :teehe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Lenge siden jeg har oppdatert nå. Det har skjedd en del siden sist. Penny har fått sin første løpetid, og er sliten.

Ellers har vi noen planer fremover:

  • LC treninger: Skal på sin første 2.februar, og ellers håper vi å få vært med på så mye vi kan fremover (om hun egner seg da).
  • LC lisens: Om hun klarer det? Jeg har ikke peiling overhodet, blir spennende å se!
  • MH: Hun er påmeldt i august, men står på venteliste til den i april. :D
  • Utstilling: Kommer til å melde henne på litt av hvert, førstkommende neste helg :)
Legger ved noen bilder tatt med nytt kamera og objektiv. Jeg er ikke helt venn med det enda, har glemt ut alt, så innstillinger og diverse har ikke vært helt riktig. Bildene er tatt med høy iso, da det var overskyet og inni skog, sånn i 3-4 tiden, så relativt dårlig lys med andre ord :P

IMG_0346_zps89e06cf4.jpg

IMG_0164_zps1f5a61d7.jpg

IMG_0128_zps057658f7.jpg

IMG_0129_zps4c97fd23.jpg

IMG_0147_zpsa6edfd22.jpg

IMG_0420_zpsbf9a6d5a.jpg

IMG_0318_zpsf6f6f7d7.jpg

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takktakk :D Ja, den modellen sitter så fint! Vi har ett i grått med rosa hals også :)

I dag var hundene gått 3,5 kg kjettingtrekk. Gikk lekende lett, og nå er de slitne og gode! Gleder meg til Penny blir ferdig med løpetiden, kjedelig å omtrent ikke kunne ha henne løs...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 1 month later...

Første lisensen til Penny er i boks.

Ble et sololøp uten munnkurv på henne først, og hun digger filla veeeeldig. :drool: Så da satt vi henne rett på lisensløp, mot Anastasia til @Carro92, og det gikk bra det også. Første løp med munnkurv og vest, og første løp med annen hund :D

Sånn så det altså ut, dessverre litt dårlig filmet på slutten, så får ikke helt med når hun får til en forbiløping på slutten.

Jeg har ingen peiling på LC, men syns hun var velding flink :icon_redface:

Ellers litt bilder av duoen min :wub:

IMG_1293_zpsf3fd1b8c.jpg

IMG_1289_zps0edf74f0.jpg

IMG_1309_zpsc46ec77d.jpg

IMG_1263_zps331273e7.jpg

IMG_1238_zpscf587bd0.jpg

IMG_1248_zpsafac5d38.jpg

Rare DP :|

IMG_1295_zpsd7b2f414.jpg

IMG_1297_zpsd84ed088.jpg

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...