Gå til innhold
Hundesonen.no

Whippetene Penny og Savannah + Dvergpinscheren Nano


Elisabeth00
 Share

Recommended Posts

  • Svar 164
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Kanskje på tide å presentere godjenten vår. Hun er vår første whippet, og lyder navnet Penny. Hun er en usedvanlig enkel og grei valp, om vi har vært ekstra heldige eller om whippeter bare er utr

På tur i finværet i dag: Penny 13 uker gammel: Hun står best på det første bilde syns jeg, men man ser hodet og fargee hennes bedre på det siste bilde.

Da har penny og nano fått seg en liten søster. (Trådtittelen burde strengt tatt oppdateres ) Suna Regens Opal Easter Ulimo - eller Savannah, som hun heter til vanlig. Hun er en nydelig valp, ured

Ah, ok. Vi bor på lambertseter. Ikke så langt unna ekeberg. Vi har bil, så kan gjerne møtes et sted, om du vet om noen fine turområder. :)

ok, vi pleier å vandre rundt i sørkedalen og maridalen om du vil gå tur der en dag? Bare vente til løpetiden til Anastasia er helt ferdig, ho er på dag 20 idag så regner med at den er ferdig nå straks :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, vi pleier å vandre rundt i sørkedalen og maridalen om du vil gå tur der en dag? Bare vente til løpetiden til Anastasia er helt ferdig, ho er på dag 20 idag så regner med at den er ferdig nå straks :)

Ja, vi er med vi :) Ser ut til at dvergpinscherfrøkna er på vei inn i løpetid da, men har sett sånn ut en stund nå, så kanskje hun lurer meg :P Hadde vært kjekt å kunne hatt med begge hundene :) Bare gi beskjed når hun er ferdig med løpetiden, så satser jeg på at Nano ikke har begynt på sin. :P

Jeg er ikke kjent der i det hele tatt da, kjører etter GPS (flyttet til oslo i sommer). Men har hørt om maridalen og sørkedalen, så skal nok klare å finne frem.

morro med andre mynder på ekeberg! :-) vi har vært der en god del siden vi flytta, men aldri møtt på andre whippeter faktisk. flotte bilder av superfin valp!

Tusen takk :D

Var der en del i sommer, før vi fikk valpen, og da møtte vi faktisk whippeter nesten alle gangene. Så da har vi sikkert hatt flaks. Var jo kjempe fint for oss å hilse på så mange whippeter, når vi selv ventet valp. Kanskje vi til og med har hilst på dere der?

Men etter vi fikk Penny har vi selvsagt ikke truffet noen.. Typisk det. Da jeg så hvordan hun reagerte på den italienske mynden, så tror jeg hun hadde syns det var skikkelig stas å hilse på andre whippeter :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Takktakk :ahappy:

Nydelige jenta. :) Morsom hale på henne da... hehe... hu minner meg om en sånn fløtemugge ku. :P


Hahaha, ja, hun har jo mønsteret på plass også :P

Så fin hun er :) Liker godt at hun har sånn fin mørk nese :) har hun fått mørkere øyne, forresten?


Ja, de er ganske mørke. Men tror ikke de kommer til å bli helt mørkebrune. De er grønn/grå/brun aktige. Står til pelsfargen hennes da, men er vel egentlig ønskelig med helt mørke øyne?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, de er ganske mørke. Men tror ikke de kommer til å bli helt mørkebrune. De er grønn/grå/brun aktige. Står til pelsfargen hennes da, men er vel egentlig ønskelig med helt mørke øyne?

Har ikke peiling :P Jeg er ikke så utstillingsinteressert at jeg henger meg oppi sånt, synes Penny er fiiiiin fordeom :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

I dag har vi truffet ene kunnbroren til Penny. De koste seg maks sammen, enn så forskjellige de er. Han er en rolig og fattet type, Penny er hyper, spinnvill og "all over the place".. Hehe..


Vi fikk hatt litt ringtrening også, men må si jeg gruer meg til utstillingen når jeg ser hvordan Penny løper i bånd... :shocked:

Hun har egentlig en veldig fin trav, når hun løper for seg selv, men i bånd forsvinner det. Alt er så morsomt.. Lille kenguruen min... :P

Kullbroren derimot travet som en gud, og sto på bordet som en proff. :D


Etter x-antall runder, i håp om å klare å løpe henne ned, ser Penny sånn ut...
IMG_0887_zps07661501.jpg

IMG_0878_zps71ec4562.jpg



Innimellom glimter hun til og løper forholdsvis normalt, men likevel ikke helt sånn som jeg vet hun kan trave...
IMG_0894_zpsf0c4c6b3.jpg

IMG_0888_zpsd5884ce5.jpg

Jaja, ønsk oss lykke til på utstilling til helgen... :lol: :lol: :lol:

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vakre Penny :) kjenner til kengurufenomenet.. Tavi har en sånn positiv innstilling til alt at jeg blir helt dårlig... Alt er så gøy ( her snakker vi fellesdekk der hunden hadde svevet om hun kunne) at bakkekontakt blir vanskelig :P Andrea, på ipad

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk dere :ahappy:

Haha, må le litt av Tavi. De er nok litt samme ulla der ja.

Penny holder på å gå ut av sitt gode skinn om dagen, det er vind, og hun skal ta alt som blåser bortover bakken ute. Alt er så mooooroooooo :lol:

I dag fant jeg ut at Penny traver pent dersom jeg jogger med henne på vanlig tur sammen med den andre hunden. Så da får vi prøve å jogge litt (korte strekk) på vanlig tur, og belønne når hun traver pent. Og så forhåpentligvis sakte men sikkert dra det med over i utstillingsringen. :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, så det er du som har shibaene jeg kanskje har sett bilde av sammen med fant og co på fb? :)

Takk, gleder meg litt jeg også.. Blir spennende..

Aner ikke, jeg er ikke på facebook. Men ser det ikke som usannsynlig at min kjære søster har noen bilder av de små trollene nei :lol:

Veldig spennende blir det! Det er alltid gøy med de første valpeshowene :D De skal få lov til å oppføre seg som valper da ;)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...