Gå til innhold
Hundesonen.no

Whippetene Penny og Savannah + Dvergpinscheren Nano

Recommended Posts

Skrevet
Aner ikke, jeg er ikke på facebook. Men ser det ikke som usannsynlig at min kjære søster har noen bilder av de små trollene nei :lol: Veldig spennende blir det! Det er alltid gøy med de første valpeshowene :D De skal få lov til å oppføre seg som valper da ;)
Jeg har noen bilder av Birk der trur jeg... og Pippi da du møtte oss på Torpomoen. Ellers er det det bildet som Sandra tok på tur. Men er selvfølgelig ingen av Fant med noen av dem... Mulig mamma la ut et av Fant hvor Lexi var i bakgrunnen.... *-)
  • Svar 164
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Kanskje på tide å presentere godjenten vår. Hun er vår første whippet, og lyder navnet Penny. Hun er en usedvanlig enkel og grei valp, om vi har vært ekstra heldige eller om whippeter bare er utr

På tur i finværet i dag: Penny 13 uker gammel: Hun står best på det første bilde syns jeg, men man ser hodet og fargee hennes bedre på det siste bilde.

På tur på ekeberg i dag. Startet dårlig med at hun igjen ble nedløpt og forfulgt av to store hunder, hun ble livredd og stakk under noen biler, og eierne kom ikke å hentet hundene før jeg måtte rope o

Skrevet

Se på prinsessen daaah :wub:

1d8a62aeadc911e28cc022000a1fb854_7.jpg

Har kjøpt nytt sengeteppe sånn at hundene ikke ødelegger selve sengen når de er aleine hjemme. (Penny har spydd i sengen to ganger nå...) Og penny er strålende fornøyd, har ikke sett henne siden vi la det på sengen... :lol: :lol: :lol:

• Like 5
Skrevet

Utstillingen i dag gikk supert, fikk noen gode tips av oppdretter, og det løste kenguruproblemet vi har hatt :lol: :lol:

Penny var eneste tispe, ble BIM, slått av sin kullbror. Sto bra på bordet, løp fint, og var lett å stille opp.

Kritikken:

"Feminin type, good head and exp. In attention ears is a little up. Good front, neck, chest, topline and angulation. Clean in movement. Good temp."

Skrevet

Penny ble BIR og BIG3 i dag. :ahappy: :ahappy: Superfornøyd :D Broren, Fant, ble BIM, og de fikk igjen ganske like kritikker. :D

Her er pennys kritikk fra søndagen:

"Proportional, very feminine. Excellent head. Scissor bite. Well set and small ears. Good topline. Correct front. Excellent hind legs angulation. Well set and well carried tail. Good movement. Good presentation."

Bilde av frøkna med helgens premier.

Ingen tvil om at hun er sliten ja, hun ble bare liggende mens jeg hang opp rosetter, og plasserte ut glassene... :shocked::lol:

PennyLetohallen5mnd_zpse12b3cfb-1_zps1a6

• Like 3
  • 2 weeks later...
Skrevet

Tusen takk dere, kjempekoselig :D

Må bare vise et nytt bilde av min fine prinsesse :wub: ...

2f1aff5ab33d11e287d022000a1fc4f9_7.jpg

...Eeeeh.... :| :| :|

Neida, hun kan være skjønn også altså :P

a1061f1ab5b711e29b7022000a1fbd93_7.jpg

1eac9742b30011e2bbaa22000a1fb198_7.jpg

Koser seg med "søsteren" på gresset i varmen :D

fcde7406b6b411e2b88822000a9f1947_7.jpg

Rare jenta mi :blink: Skjønner ikke hvordan hun i det ene øyeblikket kan være så nydelig,

og i neste øyeblikk se totalt dust ut :P

6aa6ac56b33611e2963b22000a1f9c8c_7.jpg

Og et av fine storesøster, Nano:

92a22574b33511e288f622000a1fbc72_7.jpg

• Like 5
Skrevet

Takk :) De koste seg så mye sammen alle tre faktisk. Dvergpinscheren som egentlig helst liker å sove for seg selv syns det var helt greit å sove ved siden av Hector :)

I dag var vi på ekeberg med hundene. Jeg og samboer skulle prøve å ta noen skikkelige bilder av hundene, men da vi kom hjem så vi at vi hadde glemt å stille på ISO'en. Så utrolig irriterende, sto på 1600, så bildene er skikkelig kornete :( Menmen.

De koste seg der i dag i alle fall, det er det viktigste :P

IMG_1160_zpsf9f418d3.jpg

IMG_1150_zps92e2786b.jpg

IMG_1116_zps5f97aa96.jpg

IMG_1096_zpsc8486471.jpg

IMG_1193_zpsf4f86aa9.jpg

IMG_1165_zps9171fdde.jpg

IMG_1200_zps7a65b88c.jpg

Bare røde hunder på ekeberg, med unntak av våre to :P

IMG_1113_zps60f597ec.jpg

• Like 5
Skrevet

I helgen har vi vært på pinseutstillingen på gran. Kjempe koselig, og varmt og deilig vær. :D

Penny stilte i 4-6 mnd klasse, og vant klassen sin første dagen, og ble slått av sin søster andre dagen.

Brødrene til Penny vant klassen sin hver sin dag.

Kritikkene:
"Elegant bitch puppy with correct propotions. Feminine head and expression. A bit low set ears. Excellent neck, could have a bit more angulation in both ends. Excellent body for her age, correct topline. When moving still a bit weak hocks. Excellent side movement."

"Nice head, correct bite and ears. Fair shoulder. Would prefer better at upper arm. Topline ok. Nice underline with good quarters. Needs to settle in front movement"

Hun var kjempe flink i ringen første dagen, andre dagen gikk hun nok litt lei. Men håndteringen er ingen problem, så det er veldig greit. :)

IMG_1424_zps318fd48a.jpg

IMG_1331_zps68baa71d.jpg

Og så har Penny fått nytt halsbånd :DIMG_1482_zps7820be50.jpg

Og nytt utstillingsbånd, hvitt med blå perler :ahappy:
IMG_1500_zpsd4a0215f.jpg

IMG_1505_zps92f67ac5.jpg

Lille maskotten min :wub:

IMG_1519_zps73c179f7.jpg

• Like 4
Skrevet

Lille snupp fikk prøve seg på rettbaneløp for første gang i dag. :D
Gikk kjempebra tror jeg, har ikke peiling. Men hun løp etter filla, var fokusert, og tok den til slutt. :P

• Like 2
Skrevet

Herlig å se hun får prøve seg! Hun "legger" seg nok mer i løpet med litt mer erfaring og når kroppen er ferdig utviklet, men en god start dette :)

• Like 1
Skrevet

Takk :) Det var veldig moro, absolutt noe vi kommer til å fortsette med.

Var morsomt å se henne. Da jeg stilte henne opp så var hun helt i sin egen verden, så ikke på fillen i det hele tatt. Men så når den begynte å bevege seg merket jeg at hele kroppen hennes spente seg og hun fikserte på fillen, og spurtet hun avgårde med en gang vi slapp :)

Dumt at filmen ble avsluttet såpass tidlig, men endte med at hun lekte litt med den, og til slutt plukket den opp :)

• Like 1
  • 5 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Tydeligvis. Har snakket med mange som har blitt "tvunget" til å kjøpe hund.  Personlig så ble jeg paff, og skuffet- fra en seriøs oppdretter som kydde så og vær så imøtekommende til skikkelig skarp sur stemme...    
    • Så bra du tenker på økonomien før du skaffer hund! Det koster en del, og som du har erfart kan det fort komme på ekstra kostnader. Når det gjelder timing så er det noen faktorer. Hvis du ikke allerede har vært i kontakt med oppdrettere så kan det ta tid å finne et valpekull med leveringsklare valper. Noen oppdrettere har reservert alle valpene før de er født. Så start med å kontakte ulike oppdrettere og sjekke tid for valpekull, om foreldrene oppfyller avlsrådene til raseklubben osv. Hvis dere skal flytte, slik jeg forstår det, så kan det være greit å ha kommet noenlunde i orden før en valp kommer i hus. Er huset "valpesikkert"? Er det hage/uteområde som er inngjerdet, er dette noe dere tenker å gjøre eller ha på plass før valpen kommer? Er det noen store oppussingsprosjekter i ny bolig som kan være greit å ha unnagjort før man får en nysgjerrig og aktiv krabat i hus? Personlig foretrekker jeg å få valp i sommerhalvåret, når man uansett er mye ute. Det gjør dotreningen så mye enklere enn å måtte pine seg ut i -15 annenhver time, og stå og vente på at valpen skal gjøre fra seg. Siden du kommer til å være hjemme så er ikke alenetrening et stort problem, men en valp er aktiv, så det kan være greit å få valp i en rolig periode, kanskje ikke rett før eksamensperioden f.eks. Når det er sagt så kommer jo alt an på når den rette valpen fra den rette oppdretteren er leveringsklar. Når valpen først er i hus så må man tilpasse seg det, men det virker jo som dere har gode forutsetninger tenker jeg.
    • Jeg synes golden virker som et bra alternativ for dere. Siden du er vant til husky så er du vant til høyt aktivitetsnivå, og det virker som du er forberedt på og klar over at golden trenger litt mer mental aktivisering, men også er mer førerorientert og lettere å trene. Den store negative faktoren for min del med golden er at de røyter MYE. Her er det enten mye børsting og støvsuging og/eller ofte bading. Men hvis dere fikser det synes jeg det høres ut som en golden vil trives hos dere. Det er mange raser som kunne passet, jeg tenker flatcoated retriever, belgisk fårehund, finsk lapphund eller setter. Men jeg synes golden virker som et veldig godt alternativ for dere.
    • Hei! Jeg (dame 23) og samboeren min (29) vurderer å gå til anskaffelse av en hund. Jeg er ganske turglad av meg og driver med friluftsliv som hobby (hengekøyeturer, fjellturer, teltturer, fisketurer osv.) samboeren min er mer hjemmekjær og liker å ta det mer med ro, det gjør også jeg i perioder. Pga. en kronisk sykdom kan hverdagen min være uforutsigbar, men så lenge jeg holder meg i aktivitet og med måte så pleier det å gå greit. Vi ser etter en hund som kan være med på alt. Alt fra familiebesøk til fisketurer til ferier med bobil og hele pakka. Vi ser etter en følgesvenn rett og slett, som ikke skal sitte alene hjemme hele dagen, men som kan inkluderes i våres hverdag. Vi bor ganske landlig og selv om leiligheten vår ikke er så stor, vurderer vi golden retriever som rase. Vi trenger en hund som kan være aktiv, men også tåler ett par dager på sofaen. Vi ser etter noe allsidig, en rase som er litt morsom og rampete, men også lett kan trenes og formes slik vi ønsker. Det er så utrolig mye å velge mellom og det er så mange raser jeg kunne tenkt meg. Jeg er oppvokst med støvere og jeg og min mor skaffet oss husky når jeg var 17, hun har vært min følgesvenn i så mange år allerede. Men nå har jeg lyst på en hund jeg kan forme litt mer slik jeg vil. Jeg er åpen for tips til hunderase som kunne passet annet enn en golden retriever også! Det viktigste for meg er at det er en rase som vi har kapasitet til å ha, slik at vi får en godt balansert hund som får behovene sine møtt. 
    • Hei! Jeg er ei jente på 23 år. Jeg og min samboer planlegger å flytte hjem igjen til bygda jeg opprinnelig kommer fra. Det er veldig landlig og utrolig fine fjell og skogsturer. Jeg er selv et friluftsmenneske og elsker alt av hengekøyeturer, teltturer, fisketurer og fjellturer. Samboeren min kommer til å være i jobb når vi flytter hjem og jeg skal starte lærerutdanningen min over nett. Vi har derfor snakket om å kanskje skaffe oss en valp til høsten. Vi har særlig sett på golden retriever som et alternativ for oss. Jeg kommer til å få hjemme og kunne ærlig trengt de rutinene som kommer med å ha valp. Samboeren min har ikke hatt egen hund før, men jeg er vokst opp med hund (Schiller støver, finsk støver, mops, malteser, sibirsk husky) jeg har selv vært med på å oppdra disse hundene (særlig huskyen da jeg var litt eldre når vi fikk henne) men sammen med familie. Jeg synes det er vanskelig å skulle vente på riktig timing. Jeg er selv i arbeid akuratt nå og sparer aktivt for å kunne ha råd til en hund i fremtiden. Vil jo såklart ikke gå til anskaffelse av en valp uten å ha nok oppsparte midler til forsikring og uforutsette avgifter. Vi har allerede en katt fra før som har astma som trenger oppfølging og behandling. Det er ikke slik at vi drar så mye på ferier, og om vi gjør det så har det vært hjem til bygda eller på Norgesferie, og da er pus med (han ble vandt til med reising fra ung alder), og det skulle hunden også fått være. Men er det riktig tidspunkt? Det er dette jeg sliter litt med å bestemme. Hvor lenge skal vi vente før vi evt anskaffer oss hund? Bare vet vi når det er tid for ett nytt familiemedlem? Jeg har egentlig allerede ventet tålmodig i 4 år, men det har aldri vært den rette tiden for ett så stort ansvar. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...