Gå til innhold
Hundesonen.no

ZeroDC sele


Recommended Posts

Jeg har både kortselen og den selen som er avbildet på bildet ditt. Jeg liker dem veldig godt - jeg synes de ligger stødig på kroppen til hunden og ikke minst er det god klaring for albuene med denne selen :). Det er alltid vanskelig med seler og størrelser - og min hund som er 63-64 cm høy og 40 kg måtte ha XXXL for i det heletatt å få den over hodet *ler*.

Du kan bestille direkte via FB på PM til Godbiten Jbu:

https://www.facebook.com/godbiten.jbutstyr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes selen ser veldig rar ut, men har ingen erfaringer med den.

Hvorfor er den konstruert som den er? Er det for noen spesiell grunn? Om noen vet :)

Hehehehe, ja, den ser litt annerledes ut enn de vanlige nomeselene man stort sett ser.

Det jeg synes er bra for min hund med denne, er at den er åpen over ryggen (ikke at Nomeselen er problematis, men siden jeg har pelshund vil jeg helst ha færreste mulig punkter som gnager pels... :D), også har den ikke det krysset over skulderbladene som nomeselene har (jeg aner ikke om det har noen betydning, men jeg synes det ser ut som om vanlig nomesele ligger over skulderbladet og gnager litt). Den er også bredere i fronten enn nomeselen, noe som gjør at den ligger stødigere på min hund (nomeselen blir liggende litt skeivt på hunden når han drar), samtidig som den er romsligere bak albuene enn den nomeselen jeg har (og som er tilpasset av Seleverkstedet).

fasterzluty.jpg

Endret av Siri
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette en sele som kan brukes til kjettingtrekk eller vil det bli helt feil? Trenger en ny sele til dette og hundene skal ikke dra veldig tungt men ja den skal jo dra

Om du skal trekke ofte, så ville jeg nok gått for en weightpullsele, men jeg har latt Willy trekke litt kjetting (opp til 5-6 kg) med vanlig nomesele, og med langt nok bånd bak til kjettingen, så går det helt fint det. Det ser ikke ut til at det blir mye trykk over bekkenet på ham, så da har jeg ikke brydd meg om å kjøpe noen annen sele.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har denne selen,og elsker den. Den minsker trykket på ryggen,og det er jo kjempebra for min spondylosehund. Ellers sitter den godt, har god luft rundt albuen.

Et veldig godt kjøp. Men bør prøves før en kjøper, jeg måtte opp en størrelse mer enn jeg trodde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...