Gå til innhold
Hundesonen.no

Hårene i ørene


Nokia

Recommended Posts

På en wheaten skal man gjøre det for hvis ikke kan de få ørebetennelse, derfor napper jeg Oscar sine ører. Men det kan også slå andre veien, noen hunder får ørebetennelse hvis de blir nappet, napper ikke Nena sine ører, men klipper hvis det er mye pels der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

I tilfellet ikke alle er klar over det, så kan man få kjøpt et hvitt pulver(husker ikke hva det heter) som man sprøyter inn i øret til hunden og gnir det inn i hårene før man napper. Dette pulveret vil sørge for at hårene løsner lettere. Alle hundesalonger bruker slikt pulver når de napper ørene til hundene. For å få med alle hårene så lønner det seg å bruke en pinsett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I tilfellet ikke alle er klar over det' date=' så kan man få kjøpt et hvitt pulver(husker ikke hva det heter) som man sprøyter inn i øret til hunden og gnir det inn i hårene før man napper. Dette pulveret vil sørge for at hårene løsner lettere. Alle hundesalonger bruker slikt pulver når de napper ørene til hundene. For å få med alle hårene så lønner det seg å bruke en pinsett.[/quote']

Når jeg var på nappekurs med Ero så sa hun som hadde det at pulveret ikke gjorde at hårene løsnet, men at man får bedre tak på hårene og de kjennes lettere å nappe ut. Men kanskje det er et annet pulver...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg var på nappekurs med Ero så sa hun som hadde det at pulveret ikke gjorde at hårene løsnet, men at man får bedre tak på hårene og de kjennes lettere å nappe ut. Men kanskje det er et annet pulver...

Da har du nok fått feil informasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har du nok fått feil informasjon.

Tja, det kan godt være men jeg tviler på det. Den som sa set er en person som har drevet med dvergschnauzere i 25år(både oppdrett og som hundefrisør for forskjellige raser), så hun burde nå vite hva hun snakker om. Men som sagt, kanskje det er to forskjellige pulver vi snakker om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...