Gå til innhold
Hundesonen.no

Vaskemaskin, trenger tips


Recommended Posts

Skrevet

Det som kan være smart viss man har barn eller vasker veldig mye er å kjøpe 12 kg maskin. Større investering, men nesten halvparten av vasking med normale maskiner (6 el 7 kg). Altså mindre jobb og mindre el forbruk, men dessverre større investering da, koster 10 store lapper så det er jo ikke et alternativ viss du ikke kan låne fra et annet budsjett, vil nok spare i lengden, men det er jo en stor investering da:

http://www.tretti.no/hvitevarer/vaskemaskiner/frontmatede/lg-electronics-f14a8fd?utm_source=prisjakt&utm_medium=cpc&utm_campaign=frontmatede-vaskemaskiner&utm_term=f14a8fd

Sorry for all spamminga :ahappy:

Skrevet

Jeg har hatt Hotpoint i halvannet år og er veldig fornøyd så langt. Har heller aldri sett såperester på klærne. Jeg har en liten maskin med 6 kg kapasitet og 1400 omdreininger.

Skrevet
Altså mindre jobb og mindre el forbruk, men dessverre større investering da, koster 10 store lapper så det er jo ikke et alternativ viss du ikke kan låne fra et annet budsjett, vil nok spare i lengden, men det er jo en stor investering da:

Jeg tenker at innen man har tjent inn igjen det mindreforbruket man har av elektrisitet kontra kostnaden for innkjøp, så har man uansett ikke behov for en maskin med så stor kapasitet :D.

  • Like 1
Skrevet

Jeg ikke behov for en 12 kilos trommel heldigvis. Maskinen må vel være giga og upraktisk også?

Ellers leser jeg videre i tråden. Dere er gode som gull!

Skrevet (endret)
Jeg tenker at innen man har tjent inn igjen det mindreforbruket man har av elektrisitet kontra kostnaden for innkjøp, så har man uansett ikke behov for en maskin med så stor kapasitet :D.

Ja, det er akkurat dèt. Behovet kan variere så mye fra person til person hvor mange man er i hustanden. Min ex vasket en maskin per dag, men det var en 6 kg Miele hun hadde da så for henne hadde det nok lønnet seg. Men jeg tror faktisk strømmen i Norge er en del billigere enn her i Danmark, her betaler man ca 2,50 DKK per kilowatt.

For meg holder det lenge med 7 eller 8 kg da, vasker bare en maskin eller 2 i uken. Tenkte kanskje viss det var en småbarnsfamilie, men visste jo godt det var langt over budsjettet :ahappy: Størrelsen på selve maskinen er den samme.

Når jeg kjøpte vaskemaskin var det viktig at den var "usynlig" fordi jeg bor i leilighet og ville ha badekar på badet og dermed en full integrert så den ikke "ødela" kjøkkenet mitt :rofl:

Så da ble det denne:

http://www.asko.dk/hjemmevaskeri/vaskemaskiner/w6903fi/

PS: ikke mitt kjøkken dette da, bare en reklame.

Endret av 13de
  • Like 1
Skrevet
Den var pretty freaking cool, 13de. Jeg har aldri sett integrert vaskemaskin før.

Jeg måtte gjør en del detektivarbeid for å finne ut av det, "alle" hevdet at det ikke finns integrerbare. Jeg fant 3 forskjellige modeller, men gikk for denne siden den hadde 2000 o/min. Kostet meg litt, men reddet kjøkkenet, syns jeg da :ahappy:

  • Like 1

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Dyrebutikker har som regel dette.  Ville begynt med ørepudderet.  Hvis du har en smal pinsett, kan du bruke det istedenfor veneklemme.
    • Er det det samme hvor jeg kjøper sånn tang? Ja hvis det hjelper så er det verdt det men var redd å kjøpe enda en ting som ikke blir brukt. Hehe😉
    • Ja mente røytefri hund.
    • Dette har funket i alle år for meg og mine hunder.  Det er spesielt viktig for røytefrie hunder, der pelsen er mye finere og glattere enn andre pelstyper.  Ørepulveret gjør at hårene i ørene blir "trå" så det blir lett å få tak i dem og alle mine (har og har hatt mange) godtar dette. Det er viktig å få tak i de innerste hårene ellers kan det bli klumpete og da er det vanskelig og tar tid å få ut. Det er aldri feil å bruke hjelpemidler som er helt ufarlig og gjør jobben lettere.  Mindre plagsomt for hunden.
    • Det er vel nyttig uansett hva slags pels hunden har vil jeg tro. Du skrev i startinnlegget at du har en "ikke røytefri hund"? Mente du omvendt? Det er jo stor variasjon i pelstype på hunder som ikke røyter også, men uansett må jo ørene nappes.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...