Gå til innhold
Hundesonen.no

Sankt bernhard valp til våren


Ara
 Share

Recommended Posts

Idag fikk jeg vite at tispa jeg skal ha valp etter har små valpetasser i magen :wub: vet ikke hvor mange eller noe, bare at det er liv inni der :) Ble en smule glad kan man si hehe. Venta noen mnd på parringa, så var det å håpe den gikk bra noe den jo tydeligvis har gjort :)

De er ventet i uke 10.

Må jo ha en tråd der jeg kan legge ut bilder og skravle om hvor mye jeg gleder meg haha.

Jeg valgte disse foreldrene mye pga væremåten, de er av den aktive typen noe som er viktig for meg, for kanskje valpene også får litt av det :) Og aller viktigst at foreldrene er hd /ad frie og det ellers er lite av det i linjene demmes i forhold til mange andre. Ellers er hundene friske og snille, så føler jeg har gjort et godt valg :)

Moren er langhåret og faren korthåret. Så blir begge deler da i kullet, slik det var hos Oscar også. Vi har ikke bestemt enda om vi går for kort eller langhår, det spiller egentlig ikke så stor rolle. Vi ser når de blir født, er det både langhåra og korthåra hanner så får vi bare se. Men hadde vært litt gøy med en av hver da.

Faren heter Nambo og er 6 og et halvt år gammel.

Image2-8_zpsb32616d9.jpg

Moren heter Daidi og er 5 år gammel.

Image1-19_zps12d64661.jpg

Så kommer det en liten gutt, så flytter han hit i starten av mai , fin tid å få valp på da :)

  • Like 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faren har jeg kjent siden han ble født,likeså slekten hans både bakover og fremover :wub: . Fantastisk gemytt på hele gjengen,aldri noengang opplevd noe negativt med noen av dem!!!

Moren kjenner jeg ikke like godt,men de jeg har vært borti inklusive henne er herlige hunder hele gjengen. Jeg er sikker på at du får en herlig hund uansett hårlag :wub: . Blir spennende å se hva/hvem som kommer :D .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja er veldig spennendes, jeg syns absolutt de langhåra er finest jeg da hehe. Men fått mer og mer sansen for de korthåra, så vi får se :)

Begynt å tenke på navn da, jeg sliter alltid med det , så forslag tar jeg veldig gjerne imot :)

Jeg er veldig country fan da, så hadde vært gøy med noe cowboy, country inspirert. Jeg liker menneskenavn også på hunder..så om noen har noen ideer så fyr løs :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Jeg har heller ikke lov å gjerde inne utenfor, så jeg har en hau kompostgrinder stående som jeg drar ut og bruker som gjerde når jeg vil. Funker gull og ikke noen som kan si noe på det. 😊 Dog er egen hage et must når jeg en gang flytter, firte på det kravet her fordi jeg fikk så mye annet jeg ville ha og jeg kan gjøre som jeg gjør nå med grindene. 
    • Foreslår som Simira, langline. Da jeg bodde i Trondheim hadde jeg heller inne inngjerdet hage. Den lydige hunden gikk løs, den ikke så lydige var i langline. Haha, nei, si det. Man blir vandt med det etterhvert. Men det er mange ganger hvor jeg teller etasjene for å motivere meg  I tillegg har jeg drømt om å på en eller annen måte kunne gå rett ut fra 4.etasje og ned på gress. Vi koser oss ekstra mye når vi er på hytten hvor vi kan ta to skritt fra soverommet, også er vi ute.
    • Bodde i blokk (med heis) med marka like utenfor døra og parker i nærheten og synes det fungerte helt fint med valp/hund. Selvsagt deilig med egen hage som vi har nå, men det er først og fremst en større fordel for oss tenker jeg (tror ikke hunden bryr seg nevneverdig om å være ute i egen hage eller sitte en rolig plass ute i nærheten, med mindre hunden liker å være mye ute i hagen også alene da, som ikke har gjeldt hundene jeg har hatt/den jeg har). 
    • Haha, jeg skjønner ikke at folk takler det. Hadde en venninne som bodde i 5. etg med valp, uten heis. Hvordan går det an, liksom? Vi bodde i leilighet med én trapp ned/ut da vi fikk Odin, med Kovu hadde vi hus og hage så døren stod stort sett åpen ut. Og uten mulighet for inngjerding hadde jeg ikke vurdert en gang. Selv om man kommer langt med langline da. Men å kunne ha hagedøra åpen og bare la hundene gå inn og ut som de vil er så deilig.
    • Jo takk. Flytter i løpet av sommeren, håper jeg har nogenlunde renslig valp innen den tid.  Det som er dumt at jeg får ikke lov til å gjerde inn tomta, det er dritt. Er så vant til inngjerdet hage, det blir nok ny vane jeg må tillegge meg. Håper naboene er greie.  
×
×
  • Opprett ny...