Gå til innhold
Hundesonen.no

Riving og oppsett av vegg...


SusanneL
 Share

Recommended Posts

Til Sonens orakel som kan og vet det meste... Jeg er totalt upraktisk når det gjelder sånne bygge-ting, så da spør jeg her før jeg undersøker litt videre (da kan jeg jo late som om jeg vet litt når jeg tar kontakt med proffene.. LOL) Jeg skal bygge om litt hjemme og det innebærer fjerne en lettvegg på 3 meter (helst bare litt av den, men vet ikke om det går an). Dessuten skal jeg få satt opp en lettvegg et annet sted (4-5 meters lengde) og den skal også ha en dør. Noen som har en idè om hva noe slikt kan koste? Snakker vi 10, 50 eller 100.000, liksom? Tar det en helg, en uke eller en mnd å sette opp en lettvegg eller to for en snekker? Noen som kan gjøre en kvalifisert gjetting? Tusen takk! Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Litt vel optimistisk, men ikke umulig om alt ligger tilrette, 2 dagsverk er vel heller ikke gale.. Det blir jo litt materialer, 25kvm gipsplater, 10.12 stk eller hva du enn bruker håndterer seg ikke selv.

Inntil 10.000 i materialer, ink ei billig dør. Skal du ha lydvegg kan det bli litt ekstra. Hva med strøm, er det noe strøm i veggen som skal rives eller skal det inn lysbryter og / eller kontakter i den nye kommer det også i tillegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Snusken!

Nei, ikke noe strøm i den eksisterende, og behøver heller ikke gå noe i en andre. Lyd spiller heller ingen rolle - er bare for å dele et rom og en mellomgang i to - og samme familie på "begge sider" liksom..

Uansett høres det ikke helt uoverkommelig ut, da - eller noe månedsvis affære,,,

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Snusken!

Nei, ikke noe strøm i den eksisterende, og behøver heller ikke gå noe i en andre. Lyd spiller heller ingen rolle - er bare for å dele et rom og en mellomgang i to - og samme familie på "begge sider" liksom..

Uansett høres det ikke helt uoverkommelig ut, da - eller noe månedsvis affære,,,

Susanne

Hvor i landet bor du? :)

Edit: er på pcen nå, og da ser jeg det. Samboeren er nesten ferdig utdannet tømrer, så send PM hvis du lurer på noe eller om jeg skal høre om han vil ta på seg en ekstra jobb. Vi bor også i Oslo :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En helt enkel lettvegg på 4-5 m med dør koster vel langt i fra 10 000 i materialer(om man ser bortifra døra)? Lettvegger er kjempe enkelt, og raskt å sette opp. Å rive deler av en lettvegg er heller ikke det største problemet, kunne tilbudt meg selv ettersom jeg er utdannet tømrer, men mine skillz i faget er fortsatt ikke det store selv på enkelt arbeid. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise
En helt enkel lettvegg på 4-5 m med dør koster vel langt i fra 10 000 i materialer(om man ser bortifra døra)?

Hva koster det da? I realiteten alt i alt, ikke Statsbygg pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva koster det da? I realiteten alt i alt, ikke Statsbygg pris.

Kun i materialer betalte vel vi 4000-5000 kr for en lettvegg på den str. Da kjøpte vi materialer selv og satt opp selv, dette i 2009 riktignok. Var egentlig ikke noe påstand fra min side om at det nødvendigvis var dyrt med 10k, mer et spørsmål, for vi har jo gjort det langt billigere? Jeg har ikke sjekket priser nu, så jeg skal ikke være bastant på hva det koster i dag.

Men enkelt er det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...