Gå til innhold
Hundesonen.no

Pet Vett - Erfaringer?


Taz
 Share

Recommended Posts

Er det noen her inne som har erfaring med Pet Vett klinikkene i Oslo området?

Hvordan er de prismessig?

Jeg brukte PetVet på Grünerløkka fram til Aiko skulle ha pass i 9 mnds-alderen, bare fordi det var en hyggelig spasertur bort. :P Da det viste seg at de tok 750 kr for ei blekke de andre veterinærkontorene gjerne tar 100 kr for, blei jeg bare forbanna og bytta til NVH. Opplever at veterinærene og de andre ansatte er uhyre dyktige og engasjerte, men det holder ikke når de jevnt over ligger 200 kr ++ over på småting som vaksiner etc ift de fleste andre jeg har sjekka med. Har også vært innom PetVet på Ekeberg. Ironisk nok var det PetVet Majorstua som var rimeligst på kastraksjon da Aiko skulle under kniven, så da endte vi der igjen.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var nesten litt redd for at de var over gjennomsnittet dyre. Er det pga de ble kjøpt opp og nå er under det djursjukhus greiene?
Men prismessig i forhold til større inngrep og operasjoner, er de normalt mye dyrere da også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært på pet-vet ekeberg pga de har spesialister på HD der. Veldig fornøyd med undersøkelsene og det helhetlige de gjorde med Amiga og vurderingene av operasjoner og livskvalitet.

Hvordan opplevde du prisen da? Sånn jeg har forstått det så består klinikken nesten bare av spesialister?

De mente operasjon ikke var ett alternativ?

Pet vett skulle ha 36.000 kr for å operere korsbåndet til Lita, koster mellom 22-27000 kr på de fleste andre plasser. Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

Dere svarte så fort at jeg fikk det ikke med meg. :P

Det var ett stort prishopp, du valgte å operere på annen klinikk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brukt de i Bergen, og er fornøyd med de. Kanskje ikke billigste, men har fått god service og oppfølging (korsbåndskaden på Hermes, for eksempel), og de gjorde direkteoppgjør med Agria den gangen det var nødvendig, slik at vi kun betalte egenandel.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brukt de i Bergen, og er fornøyd med de. Kanskje ikke billigste, men har fått god service og oppfølging (korsbåndskaden på Hermes, for eksempel), og de gjorde direkteoppgjør med Agria den gangen det var nødvendig, slik at vi kun betalte egenandel.

Hvis det er greit jeg spør, hvor mye skulle de ha for korsbåndsoperasjonen?

Direkteoppgjør er ganske nødvendig ved operasjoner, så det er jo viktig at en klinikk har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker ikke tallet i hodet. Hermes ble opertert på "gamlemåten", der de setter inn ny tråd. Det er en lettere og rimeligere operasjon (men hadde veterinær anbefalt noe annet, så hadde vi selvsagt gjort dette - veterinæren mente den gamle måten var best til mindre hunder).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var nesten litt redd for at de var over gjennomsnittet dyre. Er det pga de ble kjøpt opp og nå er under det djursjukhus greiene?

Men prismessig i forhold til større inngrep og operasjoner, er de normalt mye dyrere da også?

Grunnen til at PetVet kom best ut av det prismessig ved Aikos kastraksjon, var ene og aleine at de hadde 20 % avslag på alle behandlinger pga oppstartstilbud. :P

PetVet er ALLTID dyrere.

Det finnes ortoped-eksperter på feks Oslo Dyreklinikk som jeg definitivt ville sjekka pris hos.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at PetVet kom best ut av det prismessig ved Aikos kastraksjon, var ene og aleine at de hadde 20 % avslag på alle behandlinger pga oppstartstilbud. :P

PetVet er ALLTID dyrere.

Det finnes ortoped-eksperter på feks Oslo Dyreklinikk som jeg definitivt ville sjekka pris hos.

20% avslag er ganske mye når man er oppe i store beløp. :P

Veterinæren som opererte Kiwi har sluttet på NVH og jobber nå hos Pet Vett, men jeg er redd Pet Vett kan fort bli veldig dyrt.

Skal sjekke ut Oslo Dyreklinikk. :) Tror du de tar i mot røntgenbilder fra privatpersoner for diagnosering?

Men har dyktige folk, som har mye erfaring med slike operasjoner. Det teller!

Så sant operasjonen ikke kommer oppi 50-70 000 kr, da kan de være så flinke de bare vil, jeg hadde aldri hatt råd til det, selv med forsikring.

Endret av Taz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, men hvis det er snakk om korsbåndsoperasjon ville jeg først og fremst funnet en kirurg som har gjort operasjonen mange ganger. Hos Pet Vett og andre klinikker med mange kunder er sjansene større for det. Evt. drar man til Gjøvik eller andre spesialister.

EDIT: Du kan vel spørre om prisoverslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan opplevde du prisen da? Sånn jeg har forstått det så består klinikken nesten bare av spesialister?

De mente operasjon ikke var ett alternativ?

Prisen var jo stiv, men vi var der for en konsultasjon ang HD operering. Vi var henvist dit fra NVH for å få en spesialist uttalelse.

Nå husker jeg ikke alt og jeg blogget tydeligvis ikke om det. Så da står det i gamle AN et sted.

Men greien med Amiga sine hofter var at de kunne operere henne, men det ville ikke forbedre så mye. Fordi hun var corgi med slike bein ol. Det var vanskelig å få rettet det opp når det var så skadet osv. Så da ble det en lang samtale om foring, tilskudd og hva vi skulle gjøre for å forbedre livet hennes da operasjon ikke ville hjelpe så mye. pga også feil i albuene forran. Så det var liksom litt håpløst.

Hvem av dine er syke nå? :frantics:

Ser du skrev nå han som opererte på nvh, er han jeg var hos. Han var kjempetrivelig og flink altså. Og jeg ville helt klart lagt min hund inn der og latt han operere den. Fikk prisoverslag men husker ikke helt hva det kostet,er snart 2 år siden så.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at PetVet kom best ut av det prismessig ved Aikos kastraksjon, var ene og aleine at de hadde 20 % avslag på alle behandlinger pga oppstartstilbud. :P PetVet er ALLTID dyrere. Det finnes ortoped-eksperter på feks Oslo Dyreklinikk som jeg definitivt ville sjekka pris hos. 20% avslag er ganske mye når man er oppe i store beløp. :P Veterinæren som opererte Kiwi har sluttet på NVH og jobber nå hos Pet Vett, men jeg er redd Pet Vett kan fort bli veldig dyrt. Skal sjekke ut Oslo Dyreklinikk. :) Tror du de tar i mot røntgenbilder fra privatpersoner for diagnosering? Men har dyktige folk, som har mye erfaring med slike operasjoner. Det teller! Så sant operasjonen ikke kommer oppi 50-70 000 kr, da kan de være så flinke de bare vil, jeg hadde aldri hatt råd til det, selv med forsikring.
Jeg sendte bildene privat til Thomas Sissener men fikk beskjed om at veterinær måtte sende pga epikrisa måtte følge med. Jeg har ikke operert enda men blir nok å havne på oslo dyreklinikk. Jeg bor i Tromsø å tar heller fly nedover dit.. Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, men hvis det er snakk om korsbåndsoperasjon ville jeg først og fremst funnet en kirurg som har gjort operasjonen mange ganger. Hos Pet Vett og andre klinikker med mange kunder er sjansene større for det. Evt. drar man til Gjøvik eller andre spesialister.

EDIT: Du kan vel spørre om prisoverslag?

Jeg har ikke noe å spørre om prisoverslag for enda, men når/hvis den tid kommer blir det nok ringerunde/mailrunde for å forhøre meg om pris, og da spiller selvsagt erfaring hos veterinær en stor rolle. :)

Hos Pet Vett er jo de fleste spesialister, inkl han som opererte Kiwi. :) Jeg er bare litt redd for prisen kan bli for dyr der.

Prisen var jo stiv, men vi var der for en konsultasjon ang HD operering. Vi var henvist dit fra NVH for å få en spesialist uttalelse.

Nå husker jeg ikke alt og jeg blogget tydeligvis ikke om det. Så da står det i gamle AN et sted.

Men greien med Amiga sine hofter var at de kunne operere henne, men det ville ikke forbedre så mye. Fordi hun var corgi med slike bein ol. Det var vanskelig å få rettet det opp når det var så skadet osv. Så da ble det en lang samtale om foring, tilskudd og hva vi skulle gjøre for å forbedre livet hennes da operasjon ikke ville hjelpe så mye. pga også feil i albuene forran. Så det var liksom litt håpløst.

Hvem av dine er syke nå? :frantics:

Ser du skrev nå han som opererte på nvh, er han jeg var hos. Han var kjempetrivelig og flink altså. Og jeg ville helt klart lagt min hund inn der og latt han operere den. Fikk prisoverslag men husker ikke helt hva det kostet,er snart 2 år siden så.

Han er koselig han Peder. :ahappy: Og han fiksa jo bena til Kiwi. :ahappy:

Jeg sendte bildene privat til Thomas Sissener men fikk beskjed om at veterinær måtte sende pga epikrisa måtte følge med. Jeg har ikke operert enda men blir nok å havne på oslo dyreklinikk. Jeg bor i Tromsø å tar heller fly nedover dit.. Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

Så da fungerer det ikke å sende bilder privat. Får sjekke ut Oslo Dyreklinikk også. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært litt hos Pet Vet Grünerløkka, det var det nærmeste alternativ. De virket for meg veldig dyktige, men de ble veldig dyre.. Hunden min hadde en kul på ryggen som vokste litt, de tok prøver osv og sendte inn. Fikk beskjed senere om at det var noe de ikke likte ved prøvene, så hun måtte i operasjon som nok kom på 6000-8000 kr. Gikk da til en annen veterinær for å sjekke det ut, denne veterinæren poppet kvisa som det var, for 15 min honorar.. *fnis*
Ellers har jeg lite erfaring. :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så da fungerer det ikke å sende bilder privat. Får sjekke ut Oslo Dyreklinikk også. :)

Grunnen til min erfaring med Oslo Dyreklinikk nå, er at jeg blei henvist dit av en kollega som har operert to nuffer for korsbåndskader. Begge disse levde til de var henholdvis 11 og 12 år gamle, og det med D- og E-hofter OG korsbåndoperasjoner.

Da jeg skulle sjekke patellaen på knertis, var det viktig for meg å havne hos flinke folk, og jeg er veldig fornøyd med både kunnskapsnivået og behandlinga vi fikk.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oslo Dyreklinikk er ikke blandt de billigste her i byen, og de er ikke de mest velvillige til å ta ting direkte med forsikringen. Du skal over et viss beløp hos Agria og Gjensidige i det minste, og de tar seg også betalt for å ta direkteoppgjør. Generelt ligger priser der noe høyere enn andre steder. Eksempel kostet det meg ca 3500 kr å sette oppkastsprøyte på to hunder (der jeg satt og tørka alt spyet selv), mens NVH skulle ha litt over 1000 kroner for en hund natt til 17. mai...

Men de har en veldig dyktig ortoped der. Trond. Og jeg hadde nok gått til han om Vidas kne hadde blitt så dårlig at det måtte opereres. Trass pris og at de er vanskelige med oppgjøret.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men de har en veldig dyktig ortoped der. Trond. Og jeg hadde nok gått til han om Vidas kne hadde blitt så dårlig at det måtte opereres. Trass pris og at de er vanskelige med oppgjøret.
Det var Trond vi var hos.

Jeg har gått til NVH for "alt" de siste årene, men jeg opplever at det er lite personlig interesse for dyret der. De nøyer seg med å bli sjokkerte over at shibaene er håndterbare, setter sprøyta og går igjen. Det blir så stort og upersonlig, med noen få unntak, selvsagt. Men det å bli henvist dit og få svar er veldig betryggende. Jeg føler meg alltid veldig trygg på den medisinske delen av behandlinga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke lest hele tråden, men så at muligens må reise. Jeg reiste i høst fra Tromsø til PetVet og opererte albuen til min hund. Han var 5 mnd og hadde aldri flydd før. Tur ned gikk OK, men tur hjem var skikkelig kip, jeg hadde så vondt for han. Jeg reiste hjem dagen etter, hadde jeg visst hvor store smerter han ville ha hadde jeg ventet ett par dager lenger før jeg dro hjem.

De var forøvrig veldig flink i sitt fag, og vi fikk veldig fin mottakelse av alle ansatte :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke lest hele tråden, men så at muligens må reise. Jeg reiste i høst fra Tromsø til PetVet og opererte albuen til min hund. Han var 5 mnd og hadde aldri flydd før. Tur ned gikk OK, men tur hjem var skikkelig kip, jeg hadde så vondt for han. Jeg reiste hjem dagen etter, hadde jeg visst hvor store smerter han ville ha hadde jeg ventet ett par dager lenger før jeg dro hjem.

De var forøvrig veldig flink i sitt fag, og vi fikk veldig fin mottakelse av alle ansatte :)

Reiste du med stor hund?

Jeg fikk anbefalt når jeg skulle operere Kiwi å ikke ta fly, så da ble det lang biltur istedenfor.

Men hun var liten nok til å kunne vært i reisebag, men med 2 opererte fremben uten gips, hadde jeg lite lyst å trykke henne nedi de flygodkjente reisebagene. Men sånn i ettertid tror jeg ikke det hadde vært noe problem, siden hun kunne vært med meg hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Labrador valp på 5 mnd nesten, han var i lastrommet. Det ble ikks så veldig nevnt at det kunne være en så stor påkjenning, og jeg var ganske ute av meg akkurat den uken etter påvist AD samme dag som hjemmeeksamen og alt, så jeg undersøkte lite før jeg dro. Men ville ikke reist hjem så raskt etter igjen om jeg måtte gjennomgå det en gang til. Men dette var jo en svært smertefull operasjon min Ravn var gjennom da, de laget ett brudd i albuen hans.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er greit jeg spør, hvor mye skulle de ha for korsbåndsoperasjonen?

Direkteoppgjør er ganske nødvendig ved operasjoner, så det er jo viktig at en klinikk har.

Er det korsbånd du skal operere? På Sortland Dyreklinikk jobber det en som som skal være blant de dyktigste i landet på slike skader. Husker ikke navnet hans.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...