Gå til innhold
Hundesonen.no

Fysio- og rehabiliteringsterapeut på hund


Lilo
 Share

Recommended Posts

Er det noen her som er det? Eller vet noe om utdannelsen?

Jeg vil for alt i hele verden jobbe med hund, og det er dette yrket som tiltrekker meg. Jeg vil ikke jobbe som veterinær eller dyrepleier, ei heller som hundeinstruktør. Men jeg er jo avhengig av at dette er noe å leve av. Og kunne hjelpe hunden på siste biten til å bli bedre må være veldig givende. Samtidig er det litt zen over det, litt harmonisk på en måte.

Kjenner du noen? Eller sitter du på informasjon i det hele tatt om dette yrket, nettsider, bøker, folk du kjenner som kjenner noen eller egentlig hva som helst. Finner ikke så mye på nett når jeg søker :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hund i fokus har pleid å ha noen slike TTouch kurs, der de masserer og slik. Jeg skulle egentlig være med der i fjord, men måtte dessverre si opp plassen min :/ Men jeg skal være med på det neste gang, bare følg med på hjemmesiden deres så kommer det info hvis de skal ha flere kurs. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså det begynner å bli endel etterspørsler om fysioterapi og massering så jeg tror en kan leve av det, henger litt på tanken selv, men tror kanskje det er lurt å ha litt mer å tilby kunden da liksom :) (ihvertfall i første omgang)
Eks så vurderte/vurderer jeg å starte en liten "hundebarnehage" der jeg kunne ta inn hunder på dagtid mens eiere jobber og da tilby "ekstra luksus" med massasje, fysioterapi(også muligheter kun for å bestille fysioterapi time) osv osv.
Jeg fikk også tips av en veterinær når vi snakket litt om utdanning osv innen hund att slike ting var blitt ganske populært siden det kan forhindre div led plager osv ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet at selv med stort kundegrunnlag er det mye jobb og lite økonomisk overskudd. Geg har også hørt at man bør/må ha massasjeutdannelse først. Så har jeg hørt at fysioutdannelsen er mye bedre i Sverige.

Jeg kjenner en som er det, skal spørre henne om hun har noen kontakter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er utdannet fysio-rehabiliteringsterapaut (for ca 5år siden), tok utdannelsen igjennom AquaDog her i Norge, den er ganske lik den i Sverige, siden vi har mye like lærere og de som har satt opp skolene kjenner og jobber mye med hverandre ;)

Man må være utdannet hundemassør før man tar fysioutdannelsen.

Bare spørre meg på PM dersom det er noe du lurer på :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså det begynner å bli endel etterspørsler om fysioterapi og massering så jeg tror en kan leve av det, henger litt på tanken selv, men tror kanskje det er lurt å ha litt mer å tilby kunden da liksom :) (ihvertfall i første omgang)

Eks så vurderte/vurderer jeg å starte en liten "hundebarnehage" der jeg kunne ta inn hunder på dagtid mens eiere jobber og da tilby "ekstra luksus" med massasje, fysioterapi(også muligheter kun for å bestille fysioterapi time) osv osv.

Jeg fikk også tips av en veterinær når vi snakket litt om utdanning osv innen hund att slike ting var blitt ganske populært siden det kan forhindre div led plager osv ;)

Jeg og moren min planlegger også å starte hundebarnehage, men må først finne ut av etterspørselen her i området. Derfor hadde det vært greit med en utdanning innen hund i tillegg, for hundehage er ikke nok å leve på.

Massasje er ikke noe å kimse av vettu ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet at selv med stort kundegrunnlag er det mye jobb og lite økonomisk overskudd. Geg har også hørt at man bør/må ha massasjeutdannelse først. Så har jeg hørt at fysioutdannelsen er mye bedre i Sverige.

Jeg kjenner en som er det, skal spørre henne om hun har noen kontakter :)

Jeg fant en link til en svensk side som tilbød utdanning innen fysio. Det stod ingenting om man måtte være diplomert massør, men det var uansett vesentlig billigere :)

Det hadde vært supert! Takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse vet jeg har en grei utdannelse, litt usikker på hundebiten, men jeg kjenner flere som har gått hestemassør gjennom de og de var iallefall fornøyd og har jobb i ettertid.

http://www.nordiskhms.no/

Takk for link! :)

Det ser ut som at de hovedsaklig utdanner innen hund da :P Og det er jo supert! Ikke var de så alt for dyre heller :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for link! :)

Det ser ut som at de hovedsaklig utdanner innen hund da :P Og det er jo supert! Ikke var de så alt for dyre heller :)

Det finnes nordisk hestemassasje og nordiske hundemassasje, logo og slikt er likt så jeg regner med det er samme firma/organisasjon, men akkurat den linken går til hunde sidene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdretter til min Chess har massørutdannelse fra Nordisk hundemassasje. Det er ett år som jeg faktisk tror at tilsvarer 60 stp (altså, faktisk en godkjent skole), og såvidt jeg har hørt er det meget seriøst.

Oppdretter er superflink og driver egen hundesalong med massasje, laserbehandling og noe rehabilitering :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk svar fra min venninne, som forøvrig er hun som startet Aquadog:

Tror ikke det er noen fysioutdanning i Norge nå etter at jeg sluttet. Vet at NVH har hatt et kull, men vet ikke om de gjentar det. Opptakskrav der er dyrepleier eller veterinær.
Ellers anbefaler jeg ReDog i Sverige - gå inn på www.redog.se - de er kjempeflinke.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...