Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvilken blender?


Crow
 Share

Recommended Posts

Pass på at den faktisk er beregnet på isknusing og aldri bruk isbiter du kjøper i butikken, men selvlagde istedenfor.

Kan jeg spørre om hvorfor? Isbitene vi lager hjemme blir MYE hardere enn de vi kjøper og jeg ser at maskinen må jobbe vesentlig mye mer med de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pass på at den faktisk er beregnet på isknusing og aldri bruk isbiter du kjøper i butikken, men selvlagde istedenfor.

Kan jeg spørre om hvorfor? Isbitene vi lager hjemme blir MYE hardere enn de vi kjøper og jeg ser at maskinen må jobbe vesentlig mye mer med de.

Mulig det finnes andre typer, men feks Mr Ice et isbiter laget under trykk som gjør at de blir steinharde. Har til og med testa det her hjemme og de lar seg ikke knuse i blenderen, de bare poleres av knivbladene.

Vet ikke hvordan isbiter du selv lager, men om du har vann i vanlig form og i fryseren så blir jeg overrasket om de er hardere enn MrIce.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig det finnes andre typer, men feks Mr Ice et isbiter laget under trykk som gjør at de blir steinharde. Har til og med testa det her hjemme og de lar seg ikke knuse i blenderen, de bare poleres av knivbladene.

Vet ikke hvordan isbiter du selv lager, men om du har vann i vanlig form og i fryseren så blir jeg overrasket om de er hardere enn MrIce.

Rart, det har jeg aldri erfart. Og jeg er også en racer på å tygge isbiter og synes mrice har vært veldig ok. Vi har laget i poser tidligere og de synes jeg blir myye hardere og får mye mer den effekten du snakker om med at de bare poleres og spretter rundt oppi der uten at det skjer noe. Nå lager vi i isbitmaskin og de er en god del mer porøse enn noe annet jeg har prøvd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd litt forskjellige typer, og det jeg merker er at de billig typene ikke greier å blande det skikkelig om man feks lager smoothie feks. Rotoren bare tar det nederste og du må åpne å røre rundt hele tiden. Her er en test http://www.dagbladet.no/2011/12/19/tema/klikk/test/bolig/19475956/, og som Nirm sier ikke kjøp med tappekran, ikke bare samler det seg mye dritt men også hvis du har noe med små frø i så blir den endene opp med å dryppe en del også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig, dette er nå noe jeg hart lært av en svært dyktig bartender, samt erfart selv. Men jeg er ihvertfall enige i at isbitmaskin lager velegnede isbiter.

Jeg tror på deg altså. Men som isbitentusiast som har irritert meg over isbiter som ikke knuser i blenderen har jeg studert det selv også :lol: MEN, Mr Ice som feks har vært for lenge i varmen blir steinharde, synes jeg. Så når jeg kjøpte fra butikk passa jeg på å velge av de som man kjente var "løse" fra hverandre, ikke en svær klump med mange isbiter, satt på spissen. Kanskje har det noe å si også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror på deg altså. Men som isbitentusiast som har irritert meg over isbiter som ikke knuser i blenderen har jeg studert det selv også :lol: MEN, Mr Ice som feks har vært for lenge i varmen blir steinharde, synes jeg. Så når jeg kjøpte fra butikk passa jeg på å velge av de som man kjente var "løse" fra hverandre, ikke en svær klump med mange isbiter, satt på spissen. Kanskje har det noe å si også.

Mye mulig det ja, poenget med dem er jo at de skal bruke lang tid på å tine :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...