Gå til innhold
Hundesonen.no

Urinprøve på liten valpetispe?


Bombini
 Share

Recommended Posts

Jeg bruker dere som oppslagsverk på alt, jeg =) Det er dags for 12-ukersvaksine og jeg har fått påpekt av en venninne at Bomba kanskje muligens kan ha urinveisinfeksjon fordi hun tisser så veldig ofte. Jeg har merka at det stort sett skjer når hun er veldig oppspilt så jeg regner med at det heller handler om gira-grad enn noe annet, men når vi uansett skal til "legen" skader det ikke å sjekke (jess, første hund => Nora = hønemor!).

Men åssen i huleste tar man urinprøve av en liten tispevalp? Googla det og de snakket om isboks - jeg får jo plass til hele henne i en isboks! =p Råd, anyone?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noe relativt flatt og som ikke er for lite "mål" (ikke høye kanter) så ikke kopp el.l. i alle fall. Suppeøse, liten lav "mat" boks (altså sånne som man enkelte ting man kjøper er i), evt en liten oppbevaringsboks alla de minste fra IKEA?

De gangene jeg har tatt urinprøve har jeg tatt den hos veterinæren = låne vettens bekken ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, been there, done that! For oss funket det bra med et lite plastlokk med kanter på. Bare pass på at det er rent, så kan du helle over i et prøveglass etterpå. Det er en ganske komisk øvelse å springe etter en valp for å ta urinprøve altså :teehe: Sita likte ikke hele opplegget hun, og ville helst ikke tisse når jeg kom etter med lokket. Men til slutt måtte hun jo ;)

Blir det bare styr støtter jeg Jankaa sitt forslag.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...