Gå til innhold
Hundesonen.no

MyDog Gøteborg


SandyEyeCandy
 Share

Recommended Posts

Chico gjorde god figur i ringen og endte som andre beste hannhund med res. cacib.

Iver endte opp med en excellent etter at dommer og dommerelev virkelig over hver eneste detalj av ham. Trist å se certet gå, men kritikken var veldig korrekt. Det som derimot imponerte sterkt var Iver sin holdning i ringen! Mye mer laid back og under kritikken fikk jeg løst ham opp skikkelig ved å nusse ham på snuten.

Med andre ord er vi alt i alt fornøyde og alle fire ligger som slakt på hotellrommet.

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jäger stilte i en juniorklasse på 9 stk og ble nummer 1 med ck! :D

I bhk sto han til slutt igjen blandt de 5 beste og ble takket ut rett før plasseringen.

Kritikken hans "Herlig hanne av den helt riktige typen. Perfekt substans og balanse. Alt passer ihop, inte for mycket, inte for litet. Herlig hode med velansatte ører. Perfekt pigment. Bra skalle. Akseptabel øyenfarge. Velansatt stram snygg overlinje med helt fast rak rygg. Velutviklet snygge siderørelser, men tåra mycket inn med framtassar. Perfekt visad."

Fredrik ble nummer 3 med ck og Bella fikk exellent :)

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Linux sin sønn Tomba ble BIR i går:) Og det er jo nesten like bra som at sin egen hund vinner;)

Det er det, gratulerer! :) Marvin er stolt onkel :P

Gratulerer til Chico og Jäger også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foenix debuterte i unghund, lille babyen min! Hun fikk very good, og ble nummer fire av syv. Desidert yngst i klassen, og konkurrerte blant annet mot en russiskeid hund som ble finsk vinner for en måned siden og har vunnet mye annet også.

Kritikken ligger i bilen, men den startet i hvert fall med noe á la "sjarmerende, substansiell feminin tispe med herlig hode." Etter plasseringen sa dommer at hun ble en anelse lang for henne, men at hun er en velgående og velkonstruert hund. Når Foenix får på seg mer alder, pels og bredde vil hun bli optisk kortere, så da kan vi forsøke den dommeren igjen, for det var bare utviklingsdetaljer som ble anmerket i kritikken. Jeg er stolt av henne, for hun er en slow riser, og klarer likevel å være med uten skam.

X'en fikk very good, og dommer tok henne på den store feilen en enten hiver henne ut på eller velger å ignorere. Men X'en synes det var SÅ gøy å få være med igjen, og har storkost seg. Hun er en drøm å stille, vi er et velsmurt team som vet hva vi skal gjøre, og det var tydelig at hun nøt å få være med for en gangs skyld.

Og jeg hadde innstilt meg på to good eller sufficient i dag, da jeg etter at fristen gikk ut fikk høre at dommer er kjempestreng på tegninger og har gitt gult etter gammelt system til hunder med tegningsfeil tilsvarende det mine har. Men det ble ikke kommentert på mine to en gang.

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis alle!

X'en fikk very good, og dommer tok henne på den store feilen en enten hiver henne ut på eller velger å ignorere. Men X'en synes det var SÅ gøy å få være med igjen, og har storkost seg. Hun er en drøm å stille, vi er et velsmurt team som vet hva vi skal gjøre, og det var tydelig at hun nøt å få være med for en gangs skyld.

Så bra du er fornøyd :) Får jeg spørre om hva den store feilen er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra du er fornøyd :) Får jeg spørre om hva den store feilen er?

Løs front.

Og jeg tenker at very good er flat rød, og det er ikke en dårlig premiering om en leser definisjonen. Kritikkene reflekterer premiegraden, og dommer delte ut et par good også, og sløste ikke med CK'ene, så jeg er fornøyd i dag. Jeg vet hva slags hunder jeg kom med og er realist selv om jeg er vilt begeistret for dem på en helt subjektiv myrsnipete måte :D

Nå snorker begge to. Viktig å lade opp til nye runder i morgen :wub:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løs front.

Og jeg tenker at very good er flat rød, og det er ikke en dårlig premiering om en leser definisjonen. Kritikkene reflekterer premiegraden, og dommer delte ut et par good også, og sløste ikke med CK'ene, så jeg er fornøyd i dag. Jeg vet hva slags hunder jeg kom med og er realist selv om jeg er vilt begeistret for dem på en helt subjektiv myrsnipete måte :D

Nå snorker begge to. Viktig å lade opp til nye runder i morgen :wub:

Det er så deilig lese dette. Skal ikke lage noe videre diskusjon.

Lykke til imorgen! Alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis til flotte resultater!

Vi var totalt ca 70 franske bulldogger begge dager.

På torsdag stilte 4 kullsøsken fra meg, samtlige fikk ck :) de to guttene stilte i championklasse, ble nr 2 og 3 der, og vi fikk også 3.beste hannhund. Av jentene så ble Flisa nr 2 i åpen klasse med ck (var egentlig påmeldt 11 i klassen men tror ikke alle var der) og Padda nr 2 med ck i champion. Hun ble også 3.beste tispe :) Oppdrettergruppen min fikk også HP men ble uplassert i store ringen.

Fredag fikk også alle 3 som stilte ck, guttene ble 2 og 4 i champion, det ble også 2.beste hannhund :) Padda ble uplassert i championklasse, men med ck.

Kjempefornøyd med begge dager, selv om jeg gjerne skulle fått tispe- cacibet.... Jaja det kommer vel.

Vi fikk også øyelyst alle 4 mens vi var der (var et drop inn tilbud på en klinikk i nærheten) og alle ble øyelyst UA (uten anmerkning) :)

Stas!

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia
Grattis til flotte resultater!

Vi var totalt ca 70 franske bulldogger begge dager.

På torsdag stilte 4 kullsøsken fra meg, samtlige fikk ck :) de to guttene stilte i championklasse, ble nr 2 og 3 der, og vi fikk også 3.beste hannhund. Av jentene så ble Flisa nr 2 i åpen klasse med ck (var egentlig påmeldt 11 i klassen men tror ikke alle var der) og Padda nr 2 med ck i champion. Hun ble også 3.beste tispe :) Oppdrettergruppen min fikk også HP men ble uplassert i store ringen.

Fredag fikk også alle 3 som stilte ck, guttene ble 2 og 4 i champion, det ble også 2.beste hannhund :) Padda ble uplassert i championklasse, men med ck.

Kjempefornøyd med begge dager, selv om jeg gjerne skulle fått tispe- cacibet.... Jaja det kommer vel.

Vi fikk også øyelyst alle 4 mens vi var der (var et drop inn tilbud på en klinikk i nærheten) og alle ble øyelyst UA (uten anmerkning) :)

Stas!

Du fikk ikke med deg hvordan det gikk for broren til Hermine? Tror han var der. (grattis med fine resultater forresten)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du fikk ikke med deg hvordan det gikk for broren til Hermine? Tror han var der. (grattis med fine resultater forresten)

Jeg tror faktisk ikke han var der? Så at han var påmeldt, har forsøkt å finne resultater men de ligger ikke ute i sin helhet ennå. Sier fra hvis jeg finner resultater og han var der ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søndag ble en opptur for oss.

Av seks unghunder, fikk Foenix excellent og ble nummer tre. Hun ble slått av to russiske dundrer (i ordets mest positive forstand) med pow-wow-wow beinstamme og pels - de var i en særklasse, og det var horribelt urettferdig å stå i samme klasse som dem når en har en halvnaken bernerfrøken med moderat alt sammen :D Klassevinneren endte også som beste tispe. Men vi fikk knallkritikk, og skal helt klart stille for denne dommeren igjen også, når Foenix får på seg enda mer alder (jeg har hørt at det er det eneste sikre - at de blir eldre dag for dag. I hvert fall inntil de ikke blir det lenger). Hun oppførte seg som en drøm i ringen også, etter å ha hatt et par utstillinger hvor hun har vært en gedigen tenåringskødd.

Dommer har dømt X'en tre ganger før, med veldig gode kritikker og resultat, så jeg var jo nysgjerrig på hva han ville synes om datteren. Det var vel nesten hovedmotivasjonen for å dra - å få en kritikk fra ham på Foenix'en.

Så i går fikk han dømme X'en for fjerde gang, og med 13 påmeldte (et par møtte ikke, har ikke helt oversikten) ble det excellent, tredjeplass og CK.

Det morsomste var vel at dommer - som ikke har dømt henne siden september 2009 - kjente henne igjen og kommenterte at hun har utviklet seg til å bli en enda bedre hund enn hun var da.

Alt i alt en fin helg, gode kritikker, resultat jeg er fornøyd med når en ser på konkurransen, jeg fikk tittet på nye bernere og oppdatert meg på hva som finnes rundt om, jentene og jeg har hatt en fin tur, og nå har jeg sovet 15 timer for å komme meg litt etter alt sammen.

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På søndag dømte favorittdommeren min, og selv om jeg var sur for at junioerene fikk dommerendring så jeg ikke fikk stille Jäger for han, så var jeg veldig spent på hva han ville si om mor og sønn.
Fredrik var først ute og ble nummer 4 i åpenklassen med ck. Det var mange pene hunder med i klassen, så jeg hadde ikke forventet så mye mer enn det.

Så var det Bella sin tur. Jeg er veldig opptatt av at vi skal ha det gøy i ringen, så vi tullet og susset og bare koste oss sammen, og halen hennes gikk som vanlig nonstop! Resultatene på Bella er ikke så viktig for meg, bare hun er glad i ringen, og derfor var det ekstra moro at hun VANT hele åpenklassen med ck!! :jump::jump: Tror jeg var verdens lykkeligste resten av den dagen.. I btk hadde jeg virkelig ingen forventninger, det var mange lekre utenlandske juniorer og unghunder der i tillegg til championene, men Bellasnuppa plasserte seg faktisk som nummer 3 med res.cert! :)
En perfekt avslutning på en kjempekoselig helg!

Jäger stilte i en juniorklase på 8-9 stk og vant nok en gang med ck. I bhk stilte han for en annen dommer, så da kunne det gå alle veier, men også denne dommeren likte han og plasserte han til slutt som nummer 5 i bhk.

Bella sin kritikk:
"Veldig tiltalende helhet. Korrekte proposjoner. Kraftfull men likevel feminin. Velformet skalle. Bra bitt. Triveligt forbryst. Bra ben og poter. Velkroppet. Meget velgående fra siden, noe upresist fram. Velstelt god pels. Fantastisk temperament. Førsteklasses framvist."

393090_10151399882380225_1492663091_n.jp

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...