Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat Nå Januar


Mirai
 Share

Recommended Posts

Bittelitt trøtt nå. :yawn:

I går var det finfin trening i Drammen, foredrag på kvelden og i dag har det vært ag-kurs. I morgen er det ny dag på kurs! Skikkelig hundehelg altså. Og Mikke, som i går mente at man skulle RYGGE inn i ruta, klarte heldigvis å holde seg på matta og lot være sine mer kreative løsninger. :ahappy:

8374406414_eb7ee14f3c_o.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 7.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Æsj! Mannen ringte og sa at de andre bydde 250 tusen over det han gav, og han dermed ikke kunne by mer på det. Han var litt lei seg, og spurte om jeg var skuffet. Jeg sa neida, for å ikke gjøre han me

Hunden min er HD-friiiiii! Resultatet B tikket inn på dogweb i dag

Nixepixen er pen hun!! BIR-valp i dag :D

Posted Images

Lett å glede er du iallefall *ler*.

Noen dager må en legge lista lavt :D

Nå har jeg satt på dagens andre oppvaskmaskin, og det var jaggu på tide. Det er mer klær på vaskerommet enn på soverommet...

Også bør jeg vel få ned julepynten snart. Jeg skulle trene litt på stuegulvet, men endte opp med å gre barnåler ut av rumpene på jentene lang tid etterpå. Stua er vanligvis passe stor, men treet er litt sårbart...

Gått gjennom ukas papirpost har jeg også endelig fått gjort - med bra brev fra NAV (i fall noen ikke tror på at de eksisterer) og hyggelig hilsen fra teknisk arrangør i romjula som takket for at jeg jobbet i oppsamlingsringen med litt ekstra kronasje. Det er virkelig ikke mange arrangører som gir ringsekretærene mer for å jobbe et par timer ekstra, så det var innmari koselig gjort. Og nå lurer jeg på om jeg skal la pengene brenne i lomma, eller legge de til sparing for et dyrere maybe-prosjekt jeg grunner på. Det er 200 kroner, så det er ingen formue verken for storshopping eller sparing. Men det er 200 kroner jeg ikke visste jeg hadde, så :banana:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jo sagt det på chatten :P

Men det handlet om at noen har sagt at jeg kjøpte meg kun en rase pga jeg skulle smiske med en person..

Det er vel verdt å leve med en hund i 10-15 år for å smiske med en person? :blink::fear:

... ferdig med å bake muffins til barnedåpen i morgen. Takk for tips Lill! :D

Nå skal jeg pakke tingene jeg trenger til i morgen... Kl 07 begynner ferden til Stavanger... *Mumle noe om at kirketider bør bli lagt opp til b-mennesker med 2,5 times kjøring* :aww:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel verdt å leve med en hund i 10-15 år for å smiske med en person? :blink::fear:

... ferdig med å bake muffins til barnedåpen i morgen. Takk for tips Lill! :D

Nå skal jeg pakke tingene jeg trenger til i morgen... Kl 07 begynner ferden til Stavanger... *Mumle noe om at kirketider bør bli lagt opp til b-mennesker med 2,5 times kjøring* :aww:

Ja, ikke sant? Særlig når jeg har vurdert den rasen i et halvt år før jeg bestiller meg valp, og så må vente 7 mdn igjen før kullet blir født.. Langsiktig smisking må jeg si :aww:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt tidlig å kvelde ennå vel? Jeg er så trøtt :blink:

Neida! Jeg skal legge meg nå straks, selv om jeg sov i fire timer midt på dagen. (Ble ikke så mye søvn i natt, da, sånn til mitt forsvar.) Like greit det, så kommer jeg meg opp i morgen og får gjort noe med den fine dagen! Jeg har planer om tur med kaffetermos, nybakte boller og kamera i sekken. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og i mine ungdomsben i dette fylket, så hadde vi sne nok til å ha en hel skidag.

SnE, faktisk - var da voldsomt så fin man hadde blitt da? :lol:

Jeg har jobbet som en tyrk i dag! 6 relativt stive timer med tapetsering, ferdig litt etter kl 18. Dvs ferdig for i dag - har igjen en vegg. Det rommet blir rett og slett griselekkert når det blir ferdig...

Også selger du til noen med helt ulik smak som må pusse opp i SIN stil... Tenkt så mye bortkasta penger, tid og arbeid da, gitt :P.

Det blåser kaldt på hånda.. Når jeg heiser den litt opp i været, så trekker det kaldt på den. Hm.. ka skjer?

Poltergeist?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen dager må en legge lista lavt :D

Nå har jeg satt på dagens andre oppvaskmaskin, og det var jaggu på tide. Det er mer klær på vaskerommet enn på soverommet...

Også bør jeg vel få ned julepynten snart. Jeg skulle trene litt på stuegulvet, men endte opp med å gre barnåler ut av rumpene på jentene lang tid etterpå. Stua er vanligvis passe stor, men treet er litt sårbart...

Gått gjennom ukas papirpost har jeg også endelig fått gjort - med bra brev fra NAV (i fall noen ikke tror på at de eksisterer) og hyggelig hilsen fra teknisk arrangør i romjula som takket for at jeg jobbet i oppsamlingsringen med litt ekstra kronasje. Det er virkelig ikke mange arrangører som gir ringsekretærene mer for å jobbe et par timer ekstra, så det var innmari koselig gjort. Og nå lurer jeg på om jeg skal la pengene brenne i lomma, eller legge de til sparing for et dyrere maybe-prosjekt jeg grunner på. Det er 200 kroner, så det er ingen formue verken for storshopping eller sparing. Men det er 200 kroner jeg ikke visste jeg hadde, så :banana:

Du,du kan få låne vaskemaskinen min altså,hvis klesvasken har tatt såpass overhånd :D .Bare å ta med vasken å komme det :D

Grattis med uventet kapital :drool: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ikke sant? Særlig når jeg har vurdert den rasen i et halvt år før jeg bestiller meg valp, og så må vente 7 mdn igjen før kullet blir født.. Langsiktig smisking må jeg si :aww:

Du er en ekte smisker :wub: Elsker sånne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laget litt økonomiske planer fremover, håper vi er kvitt all gjeld innen sommeren og da kan kjøpe oss et sted å bo i høst :ahappy:

Også har jeg svelget mange kameler og tenkt ut litt % planer med jobben ol.. men jeg vil så gjerne jobbe 100% men jeg tror ikke kroppen min klarer det :( iallefall ikke enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida! Jeg skal legge meg nå straks, selv om jeg sov i fire timer midt på dagen. (Ble ikke så mye søvn i natt, da, sånn til mitt forsvar.) Like greit det, så kommer jeg meg opp i morgen og får gjort noe med den fine dagen! Jeg har planer om tur med kaffetermos, nybakte boller og kamera i sekken. :)

Da er saken biff, det blir kvelden på meg straks. Og det hørtes så koselig ut!! Hvor skal du gå hen?

SnE, faktisk - var da voldsomt så fin man hadde blitt da? :lol:

Også selger du til noen med helt ulik smak som må pusse opp i SIN stil... Tenkt så mye bortkasta penger, tid og arbeid da, gitt :P.

Poltergeist?

Nja.. tenkte på det. Men, det er ingen dårlige vibber her så isåfall er det ingen som vil meg vondt. Så da får vi bare leve med å leve med hverandre isåfall.

Dany vet hvordan unge damer skal ha det. De skal ha hodepute tenk :sleep: Nå ligger hun og slasker seg i sofaen, med den ene sofaputen godt stappet under hodet. Hun ligger sånn som rikmannsfolk lå i gamledager. Med digre puter større en seg selv, slik at de nesten ligge-satt og sov. Og sånn liker lille mus å ha det også. Må sørge for å få beautysøvnen sin..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du,du kan få låne vaskemaskinen min altså,hvis klesvasken har tatt såpass overhånd :D .Bare å ta med vasken å komme det :D

Grattis med uventet kapital :drool: .

Det handler mer om tiltakslyst enn kapasitetsevne, men takk for tilbudet! Jeg håper å komme meg gjennom på egenhånd ;)

Og tusen takk - alle monner drar, og overraskelser er alltid bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk idag plutselig en cd, med masse bilder som vi ikke har sett engang :D ! Vi var hos famefotografene høst 2011, og rett etterpå ble de slått konkurs og fotografen "mistet" bildene i prosessen. Han fant dem igjen nå, og sendte til oss kostnadsfritt i posten, utrolig hyggelig!

Må dele noen her inne også :aww: Advarsel; Spam!

14777_10151322701450256_483363796_n.jpg

734754_10151322701855256_1138326070_n.jp

582377_10151322701945256_1793949395_n.jp

14918_10151322702740256_1685994520_n.jpg

544052_10151322702730256_1846614358_n.jp

72248_10151322703025256_82512591_n.jpg

Sånn, nok spam :lol: Sorry, jeg er bare så glad :D

  • Like 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
    • Kan hende ja? Rocky rant liksom alltid litt på den siden som var tett såvidt jeg husker, på tross av nedsatt tåreproduksjon også. 🤔 Saltvannsdrypping og eventuelt falske tårer ble løsningen for oss. Var også snakk om en operasjon for å åpne inn mot munnen eller noe? For at spytt? Kunne fungere som tåreveske eller noe? Eller om det var for drenering pga den tette kanalen? Er så lenge siden at jeg husker ikke for å være helt ærlig. Ble ikke gjort i hans tilfelle uansett så kan ikke si noe om hvordan det hadde hjulpet heller. (Han hadde øyebetennelse ofte, så ble mye drypping)    Har du endra på fôr i det siste? Kan være en reaksjon på noe der eventuelt. 
    • Han er så fin @maysofie! 😍 Blir spennende å se hvordan han utvikler seg! 😍 
    • Gode hundemøter med hunder jeg kjenner først og fremst, ellers så kan de lære seg at ikke alle skal hilses på/være nøytrale. Jeg bor jo midt i et turområde for bydelen min, så smittepresset bare i «Hagen» er sånn sett høyt her, jeg liker jo ikke det akkurat, men så lenge det ikke går noe i området så begrenser jeg ikke der heller. Jeg føler meg absolutt tryggere når 12 ukers vaksinen er satt, men foreløpig så har valpene jeg har/har hatt fått 8 ukersen også før jeg hentet dem. (Tror de nye anbefalingene sier at den ikke er nødvendig lenger?)    Jeg avventer valpekurs til etter 12 uker, ikke pga vaksine, men fordi jeg vil at de skal ha mental stamina til å faktisk få noe særlig utav det. (Trening med distraksjoner etc) Kontaktlyd/innkalling/miljø har jeg liksom kunnskapen til å gjøre på egenhånd nå før den tid. Begrenset hvor mange valpekurs man kan gå som trener og få noe nytt utav dem, så valpene sosialisering og samarbeidet vårt er hovedfokuset mitt med ett valpekurs + eventuelt få en feeling for nye kursholdere i området etc jeg ikke har vært hos før. Førstegangs hundeeiere anbefaler jeg at går tidligere, fordi de som eiere/hundetrenere får noe utav det uten at valpen nødvendigvis trenger å klare hele øktene uten å få overtenning/bli overtrøtt. De trenger gjerne hjelp til å gjenkjenne sånt også, så sånn sett like greit at det skjer på kurset eventuelt. 
    • Tenker de er forskjellige og ting går i orden etterhvert. Om han bare vil på do og sovner fort etterpå så hadde jeg bare fortsatt med å gå ut. Men vært dritkjedelig sånn et det ikke er noe belønning i å våkne utover at han får gå på do. ❤️  Limit måtte jeg lufte ganske ofte, opptil ca halvt år gammel, men sovna fort igjen. Karma sover foreløpig 6-8 timer i strekk på natta, men er da VÅKEN når hun har vært på do. 😂(Turboturid den der) Så blir tidlige morgener og heller en hvil på sofaen ila morningen isteden. 😴
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...