Gå til innhold
Hundesonen.no

Furry Paws - hundeoppdrett- og treningsspill


Tabris
 Share

Recommended Posts

Det var jo en skikkelig klask i trynet at valpene ikke engang blir bedre enn mødrene sine selv om man bruker hannhund med betraktelig høyere multiplier...

Der får man igjen for å ha glemt at hundene står åpne i tre uker :lol:
Møkk. Jeg har jo knapt hunder over level 65 for dagen!

Edit: Finnes det noe multiplier-kalkulator noe sted på det o'store internet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 4.8k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ja, eller du kan evnt. få mamman din hekta på spillet...Herrefred, moren min tar helt av, ringer meg stadig vekk, her om dagen kom hun for sent på jobb. Fått et kull, jo!

Skal jeg lage en sonenguild der?

Vi er sjette største guilden der nå.

Posted Images

Eh, nja. Det går på level, så prøv å finne en høyere level hannhund for å dra opp kvaliteten litt. Prøver å bruke minimum level 75 hannhunder på under level 70 tisper jeg da. Da får de alltid bedre enn mor. De fleste hannene mine i alle farger er begynt å bli ganske høye levler, sånn hvis du vil ha litt hjelp :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MP til foreldre har ingenting å si for kullets MP, kun foreldrenes level og valpenes antall E. Om hele kullet er 4E får man inntil 49 poeng ekstra (avhengig av proffesjon, breeder får mest). Det er nok valpenes E som skiller på de to kullsøstrenes kull, @maysofie

Før aptitude kom var det en grei regle for MP som jeg ikke husker lengre, men regner m at den står lengre frem i tråden, mens etter ble den endret og ingen har klart å regne ut den nye.

Om foreldrenes MP betydde noe, kunne man sluttet å levle hundene sine når man var fornøyd m MP, og fått knallhunder av level 1 x level 1 paringer, og hele SIM'en er jo bygd på at man skal level hundene sine for å bli best. On that note, jeg har en hanne på 105 og flere tisper på 104, skal bli spennende å se hva de gir i MP :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MP til foreldre har ingenting å si for kullets MP, kun foreldrenes level og valpenes antall E. Om hele kullet er 4E får man inntil 49 poeng ekstra (avhengig av proffesjon, breeder får mest). Det er nok valpenes E som skiller på de to kullsøstrenes kull, @maysofie

Før aptitude kom var det en grei regle for MP som jeg ikke husker lengre, men regner m at den står lengre frem i tråden, mens etter ble den endret og ingen har klart å regne ut den nye.

Om foreldrenes MP betydde noe, kunne man sluttet å levle hundene sine når man var fornøyd m MP, og fått knallhunder av level 1 x level 1 paringer, og hele SIM'en er jo bygd på at man skal level hundene sine for å bli best. On that note, jeg har en hanne på 105 og flere tisper på 104, skal bli spennende å se hva de gir i MP :)

Med E så regner jeg med du mener Excellent mtp helse?

Alle foreldre er 24HH og derfor 4E (tror ikke jeg har hunder i avl uten 4E, selv ikke prosjektene), tispene er helt like annet enn level :)

Jeg trodde både multiplier og level hadde noe å si på valpene, og dermed ikke kunne bedrive slik level 1 x level 1-paringer som du skisserer. Så feil kan man altså ta.

De fleste hannene mine i alle farger er begynt å bli ganske høye levler, sånn hvis du vil ha litt hjelp :)

Du har vell kanskje merket allerede at jeg utnytter det ganske greit :lol:

Neste hannhunden min er vell level 30 eller noe slikt, så orker ikke avle på eget. Også har jeg så sinnsykt mange BB DD MM hunder, og jeg vil ha dilute uten merle...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har vell kanskje merket allerede at jeg utnytter det ganske greit :lol:

Neste hannhunden min er vell level 30 eller noe slikt, så orker ikke avle på eget. Også har jeg så sinnsykt mange BB DD MM hunder, og jeg vil ha dilute uten merle...

Jo, du er veldig glad i Ene isabella gutten har jeg fått med meg. Men du spurte for eksempel etter fawn hanne for en stund siden. Jeg legger jo bare lala 4xStm 24HH ut for stud, så du må bare spørre om du vil bruke noen andre.

Sleit med at Mm genet ville overta hele isabella stammen min faktisk. Hannen som er stamfar til alle mine isabella hunder kjøpte jeg fra deg og han var vanlig Isabella. Men jeg kjøpte også ett par Blue Merle tisper med Bb Dd og dermed var det gjort! Men jeg greide å lure til meg hunder med mm - med og uten brindle til og med :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med E så regner jeg med du mener Excellent mtp helse?

Alle foreldre er 24HH og derfor 4E (tror ikke jeg har hunder i avl uten 4E, selv ikke prosjektene), tispene er helt like annet enn level :)

Jeg trodde både multiplier og level hadde noe å si på valpene, og dermed ikke kunne bedrive slik level 1 x level 1-paringer som du skisserer. Så feil kan man altså ta.

Det har jo strengt tatt det, for jo bedre MP, jo høyere level kan de få, og jo høyere level de når, jo bedre MP får valpene, som igjen levler høyere, som igjen gir bedre MP til sine avkom osv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jo strengt tatt det, for jo bedre MP, jo høyere level kan de få, og jo høyere level de når, jo bedre MP får valpene, som igjen levler høyere, som igjen gir bedre MP til sine avkom osv :)

Jojo, med mindre man glemmer hundene sine i tre uker (eller låner en ung hannhund med høy MP) :lol:

Jeg trodde foreldredyras MP hadde direkte innvirkning på valpenes, slik at man burde prioritere middels levelet hunder med høy MP til høyere levnet hunder med lavere MP :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jojo, med mindre man glemmer hundene sine i tre uker (eller låner en ung hannhund med høy MP) :lol:

Jeg trodde foreldredyras MP hadde direkte innvirkning på valpenes, slik at man burde prioritere middels levelet hunder med høy MP til høyere levnet hunder med lavere MP :)

Neida, man bør prioritere høyt levla hunder :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Derfor det er gøy, tok lang tid før jeg lærte det meste og jeg syns det er nesten litt vel festlig. Artig å være fantasi oppdretter :D

Ja det er sikkert gøy når man skjønner det etterhvert, men syns det er ekstremt forvirrende akkurat nå! Finnes det en eller annen samlet guide? Orker ikke bla meg gjennom 232 sider :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er sikkert gøy når man skjønner det etterhvert, men syns det er ekstremt forvirrende akkurat nå! Finnes det en eller annen samlet guide? Orker ikke bla meg gjennom 232 sider :P

Har du laget konto?

Det kommer en step-by-step guide når man begynner å spille, samt har Help alt av nødvendig informasjon for hvordan det er lurt å spille :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du laget konto?

Det kommer en step-by-step guide når man begynner å spille, samt har Help alt av nødvendig informasjon for hvordan det er lurt å spille :)

Ja, har laget konto så skjønner vel det mest grunnleggende nå. Er vel mer dette direkte knyttet til avl jeg fortsett er blank på. Har jo ikke peiling på hva dere snakker om når dere nevner ting som multiplier og lala og BB DD MM-hunder :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har laget konto så skjønner vel det mest grunnleggende nå. Er vel mer dette direkte knyttet til avl jeg fortsett er blank på. Har jo ikke peiling på hva dere snakker om når dere nevner ting som multiplier og lala og BB DD MM-hunder :lol:

Multiplier vises på hundens Career-side. Den regulerer hvor rask en hund kan levle ettersom den ganger konkurranseerfaringen. Altså, jo høyere multiplier, jo raskere levler hunden. Alle kjøpehunder som ikke kommer fra andre brukere starter med en multiplier på 1.000, dette må avles høyere gjennom høyt levlede hunder.

Regla er vell slik at man avler tispene på dag 88 og dag 100, da de etter to kull mister noe av kvaliteten/multiplieren i kullene sine, samt trenger de tolv dager 'restitusjon' mellom kullene. Noen velger å avle flere kull på samme tispe enn to. Hannhundens antall kull er har ingenting å si.

lala sier noe om kullstørrelsen, BB(sort gen) DD(dilution) og MM (merle) sier noe om fargen. Masse informasjon om genotype finnes her: Genetics Information :)

Edit:

Jo flere HH hunden har i genotypen, jo bedre er det. Det sier noe om hunden er frisk, og invirker mye på spillet generelt i forhold til valper og konkurranse(mener jeg å huske). Samt har hundene tilegnede egenskaper i form av agility, charisma, stamina, intelligence, speed og strength, noe som hjelper dem i konkurranse og utvikling. Hvilke egenskaper de har gir også fortrinn i forskjellige sporter tilpasset egenskapene (her spiller også Aptitude inn, det sier hvilke sporter hunden har personlighet for). De fleste jobber for å få 4x én egenskap, mens andre ønsker 2x2.

Normen er vell at man ønsker 24HH lala 4xegenskap. Da får man en garantert frisk hund som gir store kull og egner seg til sportene slik at den levler.

Kanskje! Der er mange her som har spilt både bedre og lengre enn meg, med med kunnskap for hele spillet :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, takk for forklaring!

Første hunden jeg kjøpte har lala, da får hun automatisk store kull da altså?

Edit: også ser jeg det her:

"Any S - no modifications

si, but no S - Irish white

sp, but no si, S - Piebald white

sw, but no sp, si, S - extreme piebald white"

Men hva gjelder når hunden har sisw?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, takk for forklaring!

Første hunden jeg kjøpte har lala, da får hun automatisk store kull da altså?

Edit: også ser jeg det her:

"Any S - no modifications

si, but no S - Irish white

sp, but no si, S - Piebald white

sw, but no sp, si, S - extreme piebald white"

Men hva gjelder når hunden har sisw?

Da er den irish white med anlegg for extreme piebald white :) Skal man få frem extereme piebald white så må den være swsw, bare piebald får du ved spsp eller spsw, men har du S er den ensfarget, og er den si så er den irish white :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ikke denne før nå!

I dag er det tre, de alle har samme hund som besteforelder - 886737

Den er forresten fawn, irskhvit og med chocolate sable, slik som du ønsket deg :lol:

Kult! Har brukt Urd sine hunder faktisk. Ser at mor til denne også er fra deg :) Artig. Haha, ja se der, den hunden på linken er jo farmor til to av mine :P

Hvor lang tid tar det for en bruker å levle opp? ;P

Kommer anpå hvor mange hunder du har ville jeg tro. Er vel 500 UXP max om dagen. 1000 UXP om man er elite. Link til kennelen din btw? ^^,

Endret av MissHeike
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet om aktive kontoer som har gode BC med annet enn stamina, da gjerne 4xstat? :flowers:

Jeg begynner å få både charisma- og agility-linjene godt over 1.3MP, men er veldig kjedelig og langtekkelig å bare skulle avle eget.

Du må vel snart dyppe tærne i andre raser ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...