Gå til innhold
Hundesonen.no

Kan hunder bli venner?

Djervekvinnen

Recommended Posts

Skrevet

ja skulle no tro det ja.

Den første hunden Astrix la sin elsk på var Aiwa, og det var samme dagen de hilste for første gang og de to leker alltid godt sammen(skulle nesten tro de var forelska 8) ).

Skrevet

Ja, jeg tror at to hunder kan bli venner!

Gordonsetteren min var venn med en strihåra vhorster han. De vokste som godt som opp sammen.

Og når det hadde gått noen mnd imellom at de møttes, så var de like gode venner når de møttes igjen! De visste hvem av dem som bestemte, for det hadde de nok "avtalt" seg imellom! :lol:

Og det vistes svært godt at de var glade i hverandre. Pussig, men sant! :D

Skrevet

En hund vil alltid gå bedre sammen med noen hunder enn med andre - tror iallefall jeg. Min hund leker veldig godt sammen med enkelte hunder som vi ofte går tur sammen med, mens jeg og venninden min ikke kan gå tur sammen med hundene våre da min ikke kan fordra hennes hann hund. De går overhode ikke godt sammen. Synes jeg opplever ofte at hunden min finner "kjemien" med noen, mens han med andre ikke finner den like lett, og dermed ikke er interessert i å leke

Skrevet

Om jeg vil kalle det venner vet jeg ikke helt, men at de har hunder som de er trygge på og søker til, ja det tror jeg. Har sett dette med mine hunder.

Skrevet

Hundene våre har hunder som de ble gode venner m med en gang, noen hunder som det har tatt litt tid for dem å like og noen de ikke liker i hele tatt... og akuratt slik er de med mennesker og. Som de typiske små mynder de er er de uforskammet overlegne med dem de ikke liker, behandler dem som luft (både mennesker og dyr), nesten så man blir litt flau noen ganger når noen prøver å få kontakt! :oops:

Men det er jo også en av de tingene som gjør de spesielle!

:lol:

Skrevet

Tini har mange hunder hun kjenner til...

Og noen som er vennene hennes.. merker det veldig når hun er med venner.

Så ja tror at hunder har venner jeg..

Skrevet

vet ikke om jeg vil kalle det venner, men Sico har hvertfall sine yndlings-lekekamerater :D han falt pladask for Cita hvertfall :lol:

Når vi går tur, merker jeg stor forskjell. Noen hunder går han stoor ring rundt, mens andre blir han helt hyper etter, og skal absolutt bort dit.

De sender vel sine signaler, som hvert fall jeg ikke legger merke til :wink:

Skrevet

Jepp..Etter å ha sett loke og Likka i aksjon er jeg overbevist.Det var noe som lignet gjenysnsglede ved første sniff og full forståelse hele veien :lol:

Skrevet

Jeg tror nok det ja... Jeg opplever ofte når jeg er på trening hvor oppdreteren er instruktør å Wilma haler og drar for å komme bort. Da bruker oppdreteren min å komme bort til meg å kose med Wilma, så sier hun navne på en elr anen hund så sier hun "ja det var leke kameraten til Wilma før". Merket også at Wilma sturte når Beancka flyttet (hunden til kompisen min). Så ja jeg tror hunder kan bli venner

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Da får jeg prøve å se etter ett annet navn til den kommende valpen min da. Siden ingen av dem falt i smak. Har dere noen andre forslag på fine navn til tispe?
    • Hva gjør dere om 10-15 år? Kommer dere til å fortsette å ha ny hund da? Det er umulig å vite men hva tror dere? Hvor gamle er dere? Jeg selv aner ikke. Ser ingen liv utenom hund men nå har jeg hatt hund hele voksne liv. Men om jeg skal fortsette med hundetrening,kurs,utstilling vites ikke. Da må jeg ha noe annen hobby men jeg vet ikke hva. Hva tror dere dere skal?
    • Var ingen av dem fine?
    • Hvilket navn er finest av Emmy, Lilly eller Sally?
    • Det er variasjon i egenskaper innad i rasen, men generelt vil jeg påstå at Hovawarten er mer samlet mentalt. De skal ha arbeids- og samarbeidslyst. Til forskjell fra mange av gjeterne kan de nok virke litt sta og egenrådige, men mitt inntrykk er at det veldig ofte er fører som ikke har knekt koden for å motivere til samarbeid med en hund som gjerne arbeider selvstendig. Det som gjør at jeg tror hoffen kan passe deg ut i fra din beskrivelse av ønsker er: - "atletiske og friske bruksschäfere der «mykere» egenskaper vektlegges" - Hoffen er en generelt frisk rase, med en funksjonell bygning. Det finnes dessuten et enormt helseregister hvor det er god oversikt over forskjellige sykdommer.  -  "Hunden som jeg ser etter er atletisk og lett, elsker å bruke nesen til f eks smeller, fungerer bra til lydighet, veldig lite skarp og ikke like mye drifter og «heithet» som hos de heftigste bruksschäfere, men ellers med forventede egenskaper av en schäferhund i en sunn kropp." - dette er for meg egentlig essensen av en hoffe. De er veldig alsidige uten å være ekstreme, og perfekte som aktive familiehunder med kapasitet for langt mer. De er atletiske og holdbare (noe variasjon i størrelse er det). Elsker å bruke nesa og trener gjerne lydighet. Den gjennomsnittlige hoffen har lite skarphet. De har (og skal ha) en del drifter, men de aller fleste er mer moderate enn de heftigste bruksschäferne. Det en skal være klar over, er at det er en vokter. De skal dog ikke vokte på alt og alle. Mine følger for eksempel gjerne med på det som skjer utendørs, men varsler kun i veldig spesielle tilfeller (hvis det plutselig står en ukjent hund på gårdsplassen eller om det er unormal aktivitet på natta). De reagerer for eksempel ikke om det banker på døra. Lager ikke lyd når jeg kommer hjem eller om noen de kjenner kommer inn uanmeldt når jeg ikke er hjemme. Vet ikke hvor du holder til, men send meg en PM om du har spørsmål og/eller eventuelt ønsker å møte en eller flere hoffer så skal jeg finne noen i nærheten av deg
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...