Gå til innhold
Hundesonen.no

hvor farlig er leverpostei?


shetalks
 Share

Recommended Posts

Hei hei alle sammen

Jeg har lest en gammel tråd her om leverpostei, og det står jo en del der, men mitt dillemma er:

har en bichon frise som begynte å renne fra øynene, og siden vi er på utstilling, vil jeg unngå dette,

så han får sånn der pulver mot rennende øyne. For å få han til å få i seg dette pulveret, har jeg blandet det i litt leverpostei. Ikke mye, men han får jo hver dag.

Kan dette være skadelig for han??

Er det noen som har et alternativ til hva jeg kan blande det i??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke vært bekymret om hunden min hadde fått litt leverpostei vær dag, men jeg hadde heller kjøpt Norwegian Polar om det er mulig og få tak i der du bor. Det lukter ganske likt leverpostei og har ganske lik konsistens og det er et fullverdig hundefor. Faller som regel i smak :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, du får kjøpt et sånt pulver som de får i foret for å hindre rennende øyne. Min venninnes bichon får også det. Ingen medisiner.

Og det hjelper på din venninnes hund? Lurer på hva det er som feiler hunden da isåfall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pulveret hjelper, det kan jeg skrive under på, min begynte med rennende øyne på sensommeren, og fikk pulver ganske kjapt, og etter kort tid hadde han ikke sånn rødt/rosa renning fra øynene.

Skal sjekke alternativ rundt her, for det har kommet gode forslag.

Tusen takk alle sammen. Godt å ha dette forum å gå til når en lurer på noe...

Dere er flotte folk å ha..

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med forbehold om at det er Angel eyes hunden får, ville jeg vært mye mer skeptisk til å gi det daglig enn leverpostei!

Det er en rekke ting som ikke er bra med Angel eyes. Angel eyes og andre liknende produkter inneholder tylosin som er form for bredspektert antibiotika. Det er ikke bra gi antibiotika ukritisk.

Har hunden vært hos en veterinær som er spesialist på øyne? Det kan være flere grunner til at øyet renner, alt fra feilstilte øyehår til tett tårekanal til overproduksjon av tårevæske osv. Siden Angel eyes inneholder antibiotika kan produktet maskere symptomer som en veterinær burde sett på. Hva om hunden har noe galt med øyet, men aldri får riktig behandling? Det er heller ikke bra å gi bredspektert antibiotika i hytt og pine, det kan føre til antibiotikaresistens.

Hva skjer den dagen hunden blir ordentlig syk og hunden er blitt immun mot tylosin og erythromycin?

Angel eyes har heller ingen innholdsfortegnelse som forteller hvor mye tylosin produktet inneholder. Dermed er det ingen som vet hvor mye antibotika hunden får i seg daglig.

På blodprøver kan Tylosin føre til feilaktig økte leververdier på blodprøver (ALT and AST) noe som igjen kan kamuflere en reell leversvikt.

Nei, gi heller hunden litt leverpostei med god samvittighet og kutt ut Angel Eyes.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det pulveret ikkje er så bra, kan du ikkje heller prøve diverse andre produkt då? Brukar sjølv Jean Peau EyeCare og ReQual Hydrocol mot rennande auger på frøkna mi, og det funkar fint her i vert fall.

Eller bare gjøre noe med problemet at det renner? Dersom det er til en plage for hunden iallefall, og ikke bare skjule symptomene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...