Teserere Skrevet 9. Februar 2013 Rapporter Share Skrevet 9. Februar 2013 så myten om at visse kyllingben er farlig er bare tull? Ja, sålenge de er ubehandlet så er det greit Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alegro Skrevet 9. Februar 2013 Rapporter Share Skrevet 9. Februar 2013 ok. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ida Skrevet 9. Februar 2013 Rapporter Share Skrevet 9. Februar 2013 Hos oss spises dette: Bærende bein? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rocket Skrevet 9. Februar 2013 Rapporter Share Skrevet 9. Februar 2013 Noen som har en enkel oversikt over hvilke bein som ikke skal gis? Har fått høre at vektbærende bein skal man ikke gi, hvilke bein er dette? (Vis gjerne på bilde) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Teserere Skrevet 9. Februar 2013 Rapporter Share Skrevet 9. Februar 2013 Store vektbærende ben, sånn som femur og humerus (røde), er de jeg er mest forsiktige med. Ellers kommer mye an på størrelse på dyret man forer med. Og så er det alle ben som er varmebehandlede som er fy-fy. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jaktlykke Skrevet 9. Februar 2013 Rapporter Share Skrevet 9. Februar 2013 Beina jeg gir til mine hunder er både lårbein og leggbein fra hjort. De gis rå. Slike bein har jeg gitt til mine hunder i åresvis og de digger det. Begynner beina å bli uttørkede så fjerner jeg dem men så lenge de er ferske og rå så er det bare å gafle i vei. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Papillon Skrevet 9. Februar 2013 Rapporter Share Skrevet 9. Februar 2013 Hvor får dere tak i slike bein? (far min driver med kuer og slakter av og til,, så er ikke problem for meg å få tak i sånn hvis jeg vil ha div ting... men sånn jevnlig blir det nok ikke er jeg redd ) Er det noen spesifikke ting jeg bør si at de skal spare på, returnere? Fra hønsene så går det i hønsenakker, men er det mere fra høna som er snadder for hundene? Hallooo, gi de hele høna, sånn som jeg gjør Du er jo heldig som har faren din som leverandør! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AussieAllTheWay Skrevet 9. Februar 2013 Rapporter Share Skrevet 9. Februar 2013 Store vektbærende ben, sånn som femur og humerus (røde), er de jeg er mest forsiktige med. Ellers kommer mye an på størrelse på dyret man forer med. Og så er det alle ben som er varmebehandlede som er fy-fy. Så det er de vektbærende innvendige bena som er meste farlig? Trodde det var selve bena jeg (grønn og lysblå) Edit: altså nå er vel alle BEN innvendig da men altså... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Teserere Skrevet 9. Februar 2013 Rapporter Share Skrevet 9. Februar 2013 Så det er de vektbærende innvendige bena som er meste farlig? Trodde det var selve bena jeg (grønn og lysblå) Edit: altså nå er vel alle BEN innvendig da men altså... Jeg har ihvertfall lært at det er de STØRSTE vektbærende bena... Men folk lærer jo forskjellig Lyseblå har jeg hvertfall ingen problemer med å gi. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Malamuten Skrevet 9. Februar 2013 Rapporter Share Skrevet 9. Februar 2013 så myten om at visse kyllingben er farlig er bare tull? Brystbenet (tror jeg) er veldig skarpt, det ville jeg vært forsiktig med, ellers ville jeg gitt alt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ida Skrevet 9. Februar 2013 Rapporter Share Skrevet 9. Februar 2013 Her tålte Fibi alt, Scilos ikkenò og Tinka har liten mage, så hun får litt. Vi snakker om rå bein, koteletter og kylling. Det er så variert beintilbud vi har her i huset Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tm100012 Skrevet 11. Mars 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet 11. Mars 2013 Hvor får dere tak i slike bein? (far min driver med kuer og slakter av og til,, så er ikke problem for meg å få tak i sånn hvis jeg vil ha div ting... men sånn jevnlig blir det nok ikke er jeg redd ) Er det noen spesifikke ting jeg bør si at de skal spare på, returnere? Fra hønsene så går det i hønsenakker, men er det mere fra høna som er snadder for hundene? Jøss, du er jo heldig Jeg handlet hos slakteren der jeg bodde tidligere. Gikk mye i oksehaler og oksehjerter. Min hund sine favoritter Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts