Gå til innhold
Hundesonen.no

Ikke gi råe kjøttbein til hunden likevel?


tm100012
 Share

Recommended Posts

Beina jeg gir til mine hunder er både lårbein og leggbein fra hjort. De gis rå. Slike bein har jeg gitt til mine hunder i åresvis og de digger det.

Begynner beina å bli uttørkede så fjerner jeg dem men så lenge de er ferske og rå så er det bare å gafle i vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor får dere tak i slike bein?

(far min driver med kuer og slakter av og til,, så er ikke problem for meg å få tak i sånn hvis jeg vil ha div ting... men sånn jevnlig blir det nok ikke er jeg redd :o )

Er det noen spesifikke ting jeg bør si at de skal spare på, returnere? :)

Fra hønsene så går det i hønsenakker, men er det mere fra høna som er snadder for hundene? :)

Hallooo, gi de hele høna, sånn som jeg gjør :P Du er jo heldig som har faren din som leverandør!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Store vektbærende ben, sånn som femur og humerus (røde), er de jeg er mest forsiktige med. Ellers kommer mye an på størrelse på dyret man forer med.

Og så er det alle ben som er varmebehandlede som er fy-fy.

Cow-Diagram3.jpg

Så det er de vektbærende innvendige bena som er meste farlig? Trodde det var selve bena jeg (grønn og lysblå)

Edit: altså nå er vel alle BEN innvendig da ;) men altså...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det er de vektbærende innvendige bena som er meste farlig? Trodde det var selve bena jeg (grønn og lysblå)

Edit: altså nå er vel alle BEN innvendig da ;) men altså...

Jeg har ihvertfall lært at det er de STØRSTE vektbærende bena... Men folk lærer jo forskjellig :) Lyseblå har jeg hvertfall ingen problemer med å gi.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Hvor får dere tak i slike bein?

(far min driver med kuer og slakter av og til,, så er ikke problem for meg å få tak i sånn hvis jeg vil ha div ting... men sånn jevnlig blir det nok ikke er jeg redd :o )

Er det noen spesifikke ting jeg bør si at de skal spare på, returnere? :)

Fra hønsene så går det i hønsenakker, men er det mere fra høna som er snadder for hundene? :)

Jøss, du er jo heldig :) Jeg handlet hos slakteren der jeg bodde tidligere. Gikk mye i oksehaler og oksehjerter. Min hund sine favoritter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...